۰
پنجشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۲۶

کیش یک هفته تعطیل شد

رییس مرکز توسعه سلامت کیش گفت: کمیته امنیتی و انتظامی ستاد کرونا این جزیره محدودیت های مقابله با شیوع این ویروس را تشدید کرد و براساس آن از ۱۷ مرداد ادارات تعطیل خواهد بود.
کیش یک هفته تعطیل شد
رییس مرکز توسعه سلامت کیش گفت: کمیته امنیتی و انتظامی ستاد کرونا این جزیره محدودیت های مقابله با شیوع این ویروس را تشدید کرد و براساس آن از ۱۷ مرداد ادارات تعطیل خواهد بود.
به گزارش ایرنا، محمدرضا رضانیان روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه این محدودیت ها تا یک هفته در نظر گرفته شده و تا ۲ هفته قابل تمدید است اظهار داشت: این مصوبات از یکشنبه ۱۷ مرداد به مرحله اجرا گذاشته می شود.
وی اضافه کرد: کاهش حداکثری تعداد پروازهای ورودی به جزیره کیش از جمله این مصوبات بوده که پیشنهاد آن به دستگاه ها و نهادهای ذیصلاح داده شده و و پیگیری ها در حال انجام است تا به شکل حداکثری شاهد کاهش پروازها باشیم.
رضانیا یادآور شد: بر اساس این مصوبات مشاغل گروه ۲، سه و چهار  تعطیل و ادارات و نهادها به استثنای یگان های نظامی، انتظامی، امنیتی، بهداشت و درمان، امدادی، آب و برق، آتش نشانی و اورژانس تعطیل و فقط به صورت شیفت های ضروری فعالیت خود را ادامه دهند.
وی افزود: مقرر شد تردد شناورهای مسافر بری از مبادی ورودی به جزیره کیش ممنوع شود و فقط ارزاق عمومی و مواد مورد نیاز و ضروری جزیره از طریق شناور بتواند انتقال پیدا کند.
سخنگوی شورای سلامت جزیره کیش اظهار داشت: طبق این مصوبات مراکز  پذیرایی شامل رستوران ها و کافی شاپ ها فقط به صورت بیرون بر می توانند فعالیت کنند و تردد شبانه از ساعت۲۳ تا ساعت چهار بامداد ممنوع خواهد بود.
وی گفت: بر اساس تصمیمات کمیته امنیتی و انتظامی ستاد کرونای کیش بازگشت کیشوندانی که در سفر به سر می برند بعد از مدت قرنطینه اشخاص مشابه سال ۹۹  خواهد بود و ورود به صورت تدریجی و طی فرایند و مکانیزمی که اعلام خواهد شد انجام می پذیرد .
رضانیا افزود:  هرگونه عدم رعایت مصوبات فوق می‌تواند منجر به افزایش شیوع بیماری و وخامت بیماری در جزیره باشد که قطعاً از طریق کمیته انتظامی ستاد کرونا برخورد جدی صورت خواهد گرفت.
وی یادآور شد: سرماخوردگی، آب ریزش بینی، گلو درد، سرفه، تب و بی حالی از علائم اولیه ابتلا به ویروس کرونا است و شخص علامت دار با مراجعه به پزشک باید نسبت به رعایت قرنطینه اقدام کند.
رییس مرکز توسعه سلامت کیش گفت: مردم همچنان پروتکل‌های بهداشتی را به صورت کامل و دقیق رعایت کنند.
جزیره کیش هم اکنون در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته و از هفته گذشته تا کنون با در گذشت هشت تن تعداد جانباختگان این ویروس در جزیره به ۳۶ نفر رسیده است.
از ابتدای شیوع پاندمی کرونا تا ساعت ۲۴ چهارشنبه ۱۳ مرداد در این جزیره ۶ هزار و ۹۳۳ بیمار مبتلا به ویروس کرونا (کووید ۱۹ و نوع جهش یافته انگلیسی) شناسایی شده است که ابتلای ۶۸ نفرآنان در روز گذشته تایید شد.
اکنون ۴۴ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان کیش بستری هستند که ۶  تن در روز گذشته بستری شده اند.
جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان بوده در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.
کد مطلب: 154477
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *