۰
شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۴۰

رایزنی سیسی با وزیر دفاع عراق

رئیس‌جمهوری مصر امروز، شنبه در دیدار با وزیر دفاع عراق تاکید کرد: مصر از عراق برادر حمایت می‌کند و به دنبال تقویت نقش قومی عربی آن است.
رایزنی سیسی با وزیر دفاع عراق
رئیس‌جمهوری مصر امروز، شنبه در دیدار با وزیر دفاع عراق تاکید کرد: مصر از عراق برادر حمایت می‌کند و به دنبال تقویت نقش قومی عربی آن است.
به گزارش ایسنا، به نقل از سایت عین العراق، ریاست‌جمهوری مصر اعلام کرد: عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهوری مصر امروز با جمعه عناد سعدون وزیر دفاع عراق در حضور سرلشکر محمد زکی وزیر دفاع و تولیدات جنگی ملاقات کرد.
بسام راضی، سخنگوی رسمی ریاست‌جمهوری مصر گفت، وزیر دفاع پیام مکتوب مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق را تقدیم سیسی کرد که شامل تاکید بر تشکر عراق از تلاش‌های حمایت‌گرانه مصر در تمام زمینه‌ها و امیدواری برای تقویت چارچوب‌های همکاری با مصر و استفاده از تجربه موفق مصر و الهام گرفته از راهبری رئیس‌جمهوری در زمینه توسعه و انتقال آن به عراق و تقدیر از نقش حمایت‌گرانه مصر از عراق و نقشی بود که به منزله عمق استراتژیک امت عربی در مقابل چالش‌های مشترک در راس آن مقابله با تروریسم و تحقق امنیت، ثبات و توسعه شمرده می‌شود.
همچنین رئیس‌جمهوری مصر به برادرانش برهم صالح، رئیس‌جمهوری و مصطفی الکاظمی سلام و درود فرستاد و بر توجه مصر به همکاری با عراق برادر در تمام زمینه‌ها از جمله در چارچوب اصول سیاسی مصر در حمایت از عراق برادر و تقویت نقش قومی عربی آن و تحقق منافع عراق و ملتش در تمام زمینه‌ها و برای عبور از چالش‌ها نظیر مقابله با تروریسم و حفظ امنیت و ثبات آن تاکید کرد.
سخنگوی رسمی ریاست‌جمهوری مصر تصریح کرد: این دیدار همچنین شامل بررسی مسائل همکاری نظامی دوجانبه از جمله برنامه تمرینات مشترک،‌ تبادل کارشناسی‌ها و افزایش توانمندی‌ها و نیز بررسی مسائل منطقه و کشورهای عربی بود.
کد مطلب: 154556
برچسب ها: مصر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *