; ?>; ?> تلاش عراق برای دیدار دو جانبه ایران و عربستان - مردم سالاری آنلاين
۰
سه شنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۲۹

تلاش عراق برای دیدار دو جانبه ایران و عربستان

عراق تلاش می‌کند در حاشیه اجلاس بغداد که قرار است با حضور سران برخی کشور‌های منطقه برگزار کند، ایران و عربستان به طور دو جانبه دیدار کنند.
تلاش عراق برای دیدار دو جانبه ایران و عربستان
عراق تلاش می‌کند در حاشیه اجلاس بغداد که قرار است با حضور سران برخی کشور‌های منطقه برگزار کند، ایران و عربستان به طور دو جانبه دیدار کنند.
به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه خبری المیادین اعلام کرد عراقی‌ها در تلاش هستند تا در حاشیه اجلاس بغداد که سران عربستان، ایران، ترکیه، امارات، قطر، مصر و اردن به آن دعوت شده‌اند، سران سعودی و ایران دوجانبه دیدار کنند.
این شبکه افزود: عراق هم‌اکنون در تلاش است با هدف گرد هم آوردن سران منطقه با هدف یافتن نقاط مشترک میان آنان برای حل مشکلات منطقه، اجلاسی در سطح سران در بغداد برگزار کند. احتمال می‌رود این اجلاس طی چند هفته آتی در بغداد برگزار شود. عراق قصد دارد بعد از چند دور گفت‌وگوی اعلام نشده نمایندگان ایران و عربستان در بغداد طی ماه‌های گذشته، به قطع روابط دو کشور پایان دهد.
خبرنگار المیادین گزارش کرده که احتمال می‌رود رئیس جمهور فرانسه در اجلاس بغداد حضور داشته باشد چرا که دیروز مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق و امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه با یکدیگر گفتگویی تلفنی داشتند و در خصوص اجلاس بغداد و تحولات منطقه تبادل نظر کرد.
در این تماس تلفنی، الکاظمی خطاب به مکرون گفته است فرانسه یک شریک واقعی برای عراق است و این دو کشور سابقه طولانی در روابط سازنده با یکدیگر دارند، رئیس جمهور فرانسه نیز از اقدامات عراق برای حفظ ثبات در منطقه حمایت کرده و خواستار ادامه دادن به این رویکرد شده است.
فواد حسین، وزیر خارجه عراق در سفر روز گذشته خود به عربستان با همتای سعودی خود دیدار و دعوت رسمی نخست وزیری عراق برای حضور ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان در اجلاس بغداد را به او ابلاغ کرد.
وزیر خارجه عراق که امروز (سه‌شنبه) وارد تهران می‌شود و قرار است با همتای ایرانی خود دیدار کند، دعوت رسمی از حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران برای شرکت در اجلاس بغداد را ابلاغ خواهد کرد.
کد مطلب: 154635
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *