کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کارنامه سایپا در سال تحریم و کرونا(۲)

سایپا، رتبه اول تولید خودرو در کشور

24 مرداد 1400 ساعت 12:24

گروه خودروسازي سايپا در سال گذشته موفق شد ۲۲۸ درصد توليدات روزانه خود را افزايش دهد و طي سه ماه نخست سال جاري نیز به رتبه اول در توليد خودرو کشور دست پيدا كند



گروه خودروسازي سايپا در سال گذشته موفق شد ۲۲۸ درصد توليدات روزانه خود را افزايش دهد و طي سه ماه نخست سال جاري نیز به رتبه اول در توليد خودرو کشور دست پيدا كند.
به گزارش سايپانيوز، گروه خودروسازي سايپا در دو دوره زمانی «سال ۱۳۹۸» و «سه ماه نخست ۱۴۰۰» توانسته رتبه اول توليد خودرو در كشور را به اسم خود ثبت كند؛
سایپا در سال گذشته با وجود شرايط كرونايي ۲۲۸ درصد افزايش توليد روزانه داشته و توليد روزانه را از ۷۰۰ دستگاه به حدود ۲۱۰۰ دستگاه خودرو رسانده است.
گروه خودروسازی سايپا در سال ۹۹ توانست ۹۳ درصد از برنامه توليد خود را محقق كند و با توليد ۴۲۰ هزار دستگاه خودرو، رشد 1.5 درصدي در توليد خودرو داشته باشد. اين در شرايطي است كه سال ۹۸ ميزان توليد خودرو در سایپا ۴۱۵ هزار دستگاه بود.
لازم به یادآوری است که سال گذشته به جهت خروج پرايد از خط توليد و كاهش ۵۷ درصدي توليد محصولات CKD سهم محصولات سايپا در بازار به حدود ۴۳ درصد رسیده بود که با تنوع و توسعه محصول و افزايش توليد، سهم محصولات سايپا در بازار به سرعت در حال افزايش است.
يكي دیگر از دستاوردهاي مهم سايپا در سال گذشته آغاز توليد ۳ محصول جدید داخلی در یکسال برای اولین بار در کشور بود. اين موضوع در شرايطي كه كشور با ظالمانه ترين تحريم ها و شيوع ويروس كرونا روبرو است در نوع خود تحسین برانگیز است.
افزایش ۱۰۰ درصدی تولید در کمتر از ۳ ماه برای اولین بار در کشور هم از ديگر موضوعاتي است كه گروه خودروسازي سايپا در سال گذشته داشته است، اين اتفاق سبب شد ظرفیت از دست رفته ناشی از خروج پراید جبران شود.
گروه خودروسازي سايپا با اجراي دقيق برنامه هاي توسعه اي خود با هدف تكميل ظرفيت گروه، آرامش بازار، توزيع مناسب خودرو و جلوگيري از فعاليت دلالان در بازار، تیراژ محصولات جدید اين مجموعه را ۵۸ درصد افزايش داده است و همچنين موفق شده ۲۰۰ درصد افزایش تولید محصولات خانواده ساینا، کوییک و تیبا را داشته باشد.
بر اساس اين گزارش و بررسي دقيق تر كارنامه كاري گروه خودروسازي سايپا در سال گذشته ركورد توليد محصولات تجاري (با توليد ۶۳ هزار دستگاه) پس از ۹ سال شكسته شد و در اين ميان به ميزان ۶۳ درصد افزایش تولید قوای محرکه ثبت شده است.


کد مطلب: 154786

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/154786/سایپا-رتبه-اول-تولید-خودرو-کشور

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir