۰
دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۵۷

انتقاد رییس دیوان عدالت از احمدی‌نژاد

رییس دیوان عدالت اداری طی سخنانی با تاکید بر ضرورت تبعیت از رهبری و ولایت فقیه نسبت به یکی از احکام انتصاب اخیر توسط رییس‌جمهور انتقاد کرد.
به گزارش ایسنا حجت‌الاسلام و المسلمین منتظری در جلسه هیات عمومی منتقدانه اظهار کرد: ملت ایران شهید نداده است که زمینه تاخت و تاز برای عده‌ای فراهم شود که به هر ترتیب که می‌خواهند، عمل کنند.
بالاخره کشور ضابطه و قواعدی دارد و انتظار داریم همه مسوولان به ویژه آنان‌که مناصب مهم‌تری دارند به این قواعد و اصول پیایبند و ملتزم باشند.
وی ابراز عقیده کرد: فردی را در جایگاهی که به دلایلی واجد شرایط این انتصاب نیست، قرار می‌دهید و آن فرد را روز به روز اوج دهید و بعد کلماتی درباره‌اش بگویید که گویی از اولیاءالله است. چه معنایی دارد؟ سوال‌مان از آقایان این است که شما چه حجتی در پیشگاه خداوند دارید؟ این‌ها دردهای دل ماست.
وی با تاکید بر این‌که «فقها و مجتهدان به نص صریح امام زمان ارواحنا له الفداء که امروز حجت واحده الهی است، برای ما حجت‌اند»، گفت: علی فرض این‌که یک مجتهد جامع‌الشرایط در نظری خطایی بکند، قول، نظر، فتوا و حکم او بر ما حجت است.
رییس دیوان عدالت اداری ابراز عقیده کرد: ما که داعیه تبعیت از حضرت مهدی(عج) را داریم و خود را مهدوی می‌دانیم اگر در عملکرد خود مرور کنیم، خود را چگونه می‌یابیم؟ چراکه گاهی چیزهایی شنیده می‌شود و از کسانی که داعیه تبعیت از امام زمان(عج)، ولی فقیه و مجتهد جامع‌الشرایط را دارند، موضع‌گیری‌هایی را می‌بینیم که نشان می‌دهد، در عمل خیلی این‌گونه نیستند.
وی با بیان این‌که «شرایط جامعه، کشور، اوضاع بین‌المللی و منطقه به گونه‌ای است که بسیاری از حرف‌ها را نمی‌توان مطرح کرد» به اظهارات اخیر رییس‌جمهور در کنفرانسی با موضوع قانون اساسی اشاره و در عین حال تاکید کرد که نباید در مسیری که شرع مقدس، قانون و قانون اساسی و اکثریت ملت و پیشاپیش همه رهبری برای‌مان ترسیم کرده‌اند، خارج شویم.
وی هم‌چنین با بیان این‌که «آن‌چه از سوی ائمه اطهار برای ما تکلیف شده، تنها در زمان ظهور و حضور امام نیست، بلکه در زمان غیبت نیز تکالیف شیعه تغییر پیدا نمی‌کند»، اظهار کرد: امروز یعنی در زمان غیبت تجلی ولایت در فقها و مجتهدانی است که ائمه معصومین(ع) به ما معرفی کرده‌اند.
بر اساس مبانی‌ای که از ایشان به ما رسیده است در زمان غیبت، ائمه معصومین و اولیای الهی شیعیان خود را رها نکرده‌اند.
منتظری در ادامه به نقل فرمایش امیرالمومنین حضرت علی(ع) از کتاب شرح غررالحکم درباره ویژگی‌های شیعیان و ارادتمندان به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) پرداخت و گفت: مولای متقیان حضرت علی(ع) می‌فرمایند، «خداوند متعال توجه ویژه و نظر خاصی به زمین فرمودند و گروهی را برای ما برگزیدند کسانی که همیشه در نصرت و یاری ما هستند، از خوشحالی ما خوشحال می‌شوند و هرگاه ببینند به دلیلی محزونیم، حزن و اندوه دل آنان را نیز فرامی‌گیرد، در راه ما جان خود را بذل و مال خود را هزینه می‌کنند، این گروه از ما هستند و به سوی ما حرکت می‌کنند».
وی اظهار امیدواری کرد که «خداوند همه را به وظایف‌مان آشنا کند و آن‌گونه که امیرالمومنین فرمودند از شیعیان خاندان عصمت و طهارت و امامان و به سوی آنان باشیم که این نیز صرفا با عمل نشان داده می‌شود.»
کد مطلب: 15481
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *