۰
دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۳۵

ترامپ خواستار استعفای بایدن شد

دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا خواستار کناره گیری جو بایدن رئیس جمهوری کنونی این کشور به دلیل بحران افغانستان شد.
ترامپ خواستار استعفای بایدن شد
دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا خواستار کناره گیری جو بایدن رئیس جمهوری کنونی این کشور به دلیل بحران افغانستان شد.
به گزارش برنا؛ رئیس جمهوری سابق آمریکا که در دوره او خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان تدوین شده بود، در بیانیه ای اظهار داشت: آنچه جو بایدن با افغانستان انجام داده افسانه ای است و این یکی از بزرگترین شکست ها در تاریخ آمریکا خواهد بود.
ترامپ افزود زمان آن رسیده است که بایدن با شرمندگی استعفا کند. این نباید اتفاق بزرگی باشد چرا که از اول هم به طور قانونی انتخاب نشده بود.
به گزارش هیل، رئیس جمهوری سابق آمریکا همچنین  سیاست های بایدن را به باد انتقاد گرفت و گفت: او به جای پیروی از برنامه‌ای که دولت ما برای او گذاشت، از افغانستان فرار کرد.
ترامپ درباره طرح خود مدعی شد طرحی که از مردم و اموال ما محافظت و تضمین می‌کرد که طالبان هرگز رویای تصرف سفارتخانه ما یا ایجاد پایگاه حملات جدید علیه آمریکا را نداشته باشد.
رئیس جمهوری سابق آمریکا  اضافه کرد: پس از بیرون راندن داعش، بازدارندگی معتبر ایجاد کردم.آن عامل بازدارنده اکنون از بین رفته است.
ترامپ اضافه کرد طالبان دیگر نه ترس و نه احترامی برای آمریکا یا قدرت آمریکا ندارد.
وی افزود وقتی طالبان پرچم خود را بر فراز سفارت آمریکا در کابل به اهتزاز در آورند چه شرم آور خواهد بود. این یک شکست کامل از طریق ضعف، بی کفایتی و عدم انسجام کامل استراتژیک است.
مایک پمپئو وزیر خارجه تندروی دولت ترامپ نیز در گفتگو با شبکه خبری فاکس نیوز گفت که دولت بایدن باید با حملات هوایی بیشتر جلوی پیشروی‌های طالبان را می‌گرفت.
وی مدعی شد ترامپ برای خروج از افغانستان برنامه ریزی کرده بود ، اجازه نمی داد طالبان قدرت را در دست بگیرند.
پمپئو مدعی شد توافقی که دولت ترامپ با طالبان انجام داد خواستار خروج بر اساس شرایط بود و به آمریکا اجازه  می داد در صورت لزوم اقدامی انجام دهد.
طالبان از ماه آوریل در حالیکه نیروهای خارجی پس از ۲۰ سال اشغال افغانستان، در حال خروج از این کشور هستند، حملاتش را برای شکست دولت کابل افزایش داده بود.
رسانه های افغانستان به نقل از مقامات طالبان اعلام کردند که همزمان با صدور فرمان این گروه برای ورود نیروهای طالب به کابل محمد اشرف غنی زییس حمهوری این کشو گریخت.
عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه در افغانستان روز یکشنبه ضمن تایید خبر خروج محمد اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان از این کشور، از نیروهای دفاعی و امنیتی خواست تا آرامش را حفظ و در تامین امنیت همکاری کنند.
در ویدیویی که از عبدالله عبدالله منتشر شده، او همچنین از طالبان می خواهد تا از واردشدن به کابل پایتخت این کشور خودداری کنند تا به گفته او «به هم خوردن وضعیت امنیتی باعث تلفات مردم نشود.»
کد مطلب: 154817
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *