۰
سه شنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۳۷

مکمل های مفید برای درمان اگزما

اگزما یکی از شایعترین بیماریهاست و حدود ۲۰ درصد از کودکان و بزرگسالان در سراسر جهان به این عارضه دچار هستند.
مکمل های مفید برای درمان اگزما
اگزما یکی از شایعترین بیماریهاست و حدود ۲۰ درصد از کودکان و بزرگسالان در سراسر جهان به این عارضه دچار هستند.
به گزارش ایسنا، بیماری پوستی اگزما که با مشخصه هایی همچون خارش، خشکی و ورم پوست شناخته می شود می تواند آزاردهنده باشد. اگرچه چندین گزینه درمانی و دارویی برای این بیماری در دسترس است اما مکمل های خوراکی بسیاری نیز وجود دارند که ممکن است برای اگزما مفید باشند.
سایت "هلث لاین" به برخی از مکمل های خوراکی اشاره کرده که می توانند در کاهش علائم این بیماری پوستی مفید باشند.
روغن ماهی
روغن ماهی باعث افزایش دریافت اسیدهای چرب امگا ۳ سالم می شود که به دلیل خواص ضد التهابی قوی از سلامت پوست محافظت می کند. همچنین مطالعه انجام شده روی موش ها نشان داد که اسیدهای چرب امگا ۳ ممکن است به کاهش شاخص های التهاب و کاهش ضایعات پوستی ناشی از اگزما کمک کند.
ویتامین D
پوست به هنگام قرار گرفتن در معرض نور خورشید ویتامین D تولید می کند. همچنین این ویتامین به طور طبیعی در چندین ماده غذایی یافت می شود و به طور گسترده به عنوان مکمل در دسترس است. نتایج برخی تحقیقات نشان می دهد که ویتامین D ممکن است به درمان اگزما کمک کند.
ویتامین E
ویتامین E یک ریز مغذی ضروری است که در انواع محصولات مراقبت از پوست وجود دارد. این ویتامین علاوه بر توانایی محافظت از پوست در برابر استرس اکسیداتیو ممکن است به کاهش علائم اگزما نیز کمک کند.
روی (زینک)
روی یک ماده معدنی مهم است که نقش کلیدی در سلامت پوست دارد. نتایج چندین مطالعه نشان می دهد که مصرف روی ممکن است در درمان بیماری های التهابی پوست از جمله آکنه و اگزما مفید باشد.
ملاتونین
اگرچه ملاتونین بیشتر به عنوان مکمل خواب شناخته می شود اما ممکن است به درمان اگزما نیز کمک کند. تحقیقات نشان می دهد ملاتونین ممکن است به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل کرده، سطح برخی از نشانگرهای التهاب را کاهش داده و از ایجاد اگزما جلوگیری کند.
پروبیوتیکها
پروبیوتیک ها نوعی باکتری مفید به حساب می آیند که دارای مزایای بیشماری برای سلامتی هستند. اگرچه تحقیقات انجام گرفته در مورد تاثیر پروبیوتیکها با نتایج متفاوتی همراه بوده اما برخی از مطالعات نشان می دهد که پروبیوتیک ها ممکن است به کاهش علائم اگزما نیز کمک کنند.
کد مطلب: 154859
برچسب ها: اگزما
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *