۰
چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۲۱

دارا بهمنش درگذشت

دارا بهمنش که در روستاهای خوزستان به عمو کتابی مشهور بود، چون با هزینه‌ی شخصی کتابخانه‌ای سیار راه انداخته بود و به رایگان کتاب به کودکان می‌رساند، بر اثر کرونا درگذشت.
دارا بهمنش که در روستاهای خوزستان به عمو کتابی مشهور بود، چون با هزینه‌ی شخصی کتابخانه‌ای سیار راه انداخته بود و به رایگان کتاب به کودکان می‌رساند، بر اثر کرونا درگذشت.
به گزارش مردم‌سالاری آنلاین، ابوالفضل مهدی‌پور درباره‌ی او می‌گوید:‌ «عاشق کتاب و کتاب خوانی بود و دوست داشت این عاشقی رابه همه به خصوص به کودکان و نوجوانان بیاموزد.
خانه اش کتابخانه برای اهل کتاب و ماشینش را کتابخانه سیار کرده بود و به مناطق دورافتاده و برای کودکان کتاب میبرد.صحیت از یک عاشق کتاب است که متاسفانه به خاطر بیماری کرونا خود و همسر گرامیشان را از دست دادیم.
دارا بهمنش مردی که پشت به امکانات رفاهی شهری کرد و در یک خانه باصفا درکنار رود شطیط یکی از شاخه های رود کارون زندگی ساده را انتخاب کرد.
زندگی روال‎مندی داشت . در گذشته کارمند مهندسی دو شرکت دولتی بود اما رشته اش ادبیات فارسی بود و لیسانس هم داشت و عاشق زبان پارسی و گذشته آن به خصوص درباره زبان ایران پیش از اسلام بود
او خود درباره‌ی کارش چنین گفته بود: «بازنشسته شده ام. قبلا هشتگرد بودم اما الان به روستای ملکی آمده ام . خانه ام را این جا تبدیل به انجمن کردم و یک کتابخانه عمومی راه انداختم.
چندین سال قبل در این روستا زمینی خریدم که چندان به کارم نیامد تا امسال که در آن زمین، خانه ای هفتاد متری ساختم و یک زندگی ساده راه انداختم. از این که مفید نباشم، حس ناخوشایندی داشتم و دیدم این جا باشم بهتر است. کاری بهتر از این به ذهنم نرسید؛ کاری بدون درآمد و سوددهی مادی اما پر از عشق و احساس آرامش.
همیشه به فکر انجام یک کار فرهنگی اما مستقل بودم. در روستا این کار را کلید زدم اما کماکان ایده های بیش تری برای دراز مدت دارم .الان به فکر برگزاری مسابقه کتاب خوانی و یا یک مسابقه ورزشی بین اعضای کتابخانه هستم.»
او با تعداد اندکی کتاب شروع کرد اما وقتی در صفحه فیس بوکش از ایده هایم نوشت کمک ها سرازیر شدند. کتابخانه اش بالای هزار جلد کتاب داشت.
کد مطلب: 154903
برچسب ها: کتاب
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *