کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خطر افزایش وزن کودکان در دوران پاندمی

2 شهريور 1400 ساعت 15:18

بر اساس شواهد به دست آمده در مطالعه‌ای جدید که در ایالات متحده انجام گرفته است در دوران پاندمی از هر سه کودک آمریکایی، یک کودک با افزایش وزنی بیش از آنچه انتظار می رفت، مواجه شده است.


بر اساس شواهد به دست آمده در مطالعه‌ای جدید که در ایالات متحده انجام گرفته است در دوران پاندمی از هر سه کودک آمریکایی، یک کودک با افزایش وزنی بیش از آنچه انتظار می رفت، مواجه شده است.
به گزارش ایسنا، مطالعات اخیر نشان می دهد که افزایش وزن ناشی از پاندمی کرونا برای کودکان مشکل ساز شده است و این می تواند به دلیل افزایش مصرف فست فود و غذاهای فرآوری شده باشد.
مطالعات حاکی از این است که عادات غذایی ناسالم و بی تحرکی ممکن است بر کودکان در طول پاندمی کرونا تأثیر منفی گذاشته باشد. مطالعات نشان می دهند که کودکان در دوران پاندمی فعالیت کمتری دارند، میان وعده های بیشتری مصرف می کنند و بیشتر وقت خود را در حال کار با کامپیوتر، تبلت و موبایل هستند.
شرکت کنندگان در این مطالعه به مدت شش هفته در طول بهار و تابستان بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ میلادی از طریق گزارشات مربوط به غذا، خواب، مدت زمان کار کردن با وسایل الکترونیکی و نیز داده های ورزشی، مورد بررسی قرار گرفتند.
متخصصان دریافتند که کودکان شرکت کننده در این تحقیق "افزایش وزن سریع در ماه های تابستان" را تجربه کردند و این روند در حالی که کودکان در دوران پاندمی، آموزش های مجازی را تجربه کردند و در خانه ماندند، ادامه یافت.
مطالعه دیگری نیز در اوت ۲۰۲۱ انجام و نتایج آن در Epic Health Research Network منتشر شد که در آن، متخصصان بیش از ۵.۳ میلیون کودک را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. نتایج این تحقیق نیز نشان داد که در دوران پاندمی از هر سه کودک (۳۳.۸ درصد) در ایالات متحده، یک کودک افزایش وزنی بیشتر از آنچه که انتظار می‌رفت، دارد.
در حالی که آمارهای جمع آوری شده درباره افزایش وزن کودکان مطمئناً نگران کننده هستند، متخصصان تغذیه و سلامت می گویند راهکارهایی وجود دارد که والدین می توانند به فرزندان خود در ایجاد عادات غذایی و سبک زندگی سالم کمک کنند.
آنان می گویند: شرکت دادن کودکان در کارهای کوچک و ساده آشپزی مانند تهیه کردن یک وعده غذایی سالمتر و ترغیب آنها به انتخاب مواد غذایی سالم مانند میوه ها و سبزیجات، آنها را با این خوردنی ها آشناتر کرده و از جمله اقداماتی است که می تواند به افزایش تحرک کودکان و کاهش وزن آن ها کمک کند.
به گزارش فاکس نیوز، در عین حال متخصصان بر این باورند که کودکان تحت تأثیر محیط و والدین خود هستند و عادات غذایی والدین و اطرافیان می تواند بر داشتن عادات غذایی سالم یا ناسالم در کودکان تاثیرگذار باشند.


کد مطلب: 155099

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/155099/خطر-افزایش-وزن-کودکان-دوران-پاندمی

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir