۰
دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۰۰

جنگنده‌های ترکیه عازم سوریه شدند

ترکیه به بهانه اقدام نیروی هوایی سوریه در حمله به مواضع تروریست‌ها در منطقه رأس‌العین، جنگنده‌های خود را به سمت مرزهای سوریه اعزام کرد.
به نقل از خبرگزاری رویترز، منابع امنیتی ترکیه اعلام کرده‌اند که جنگنده‌های اف-۱۶ ترکیه از پایگاه هوایی شهر «دیاربکر» واقع در جنوب این کشور، به پرواز درآمده‌اند. این اقدام ترکیه پس از آن انجام شده که جنگنده‌های سوری پایگاه تروریست‌ها در منطقه «رأس‌العین» در مرز ترکیه را هدف قرار دادند.
ترکیه تلاش می‌کند تا از کشیده شدن درگیری‌ها به خاک خود جلوگیری کند و گفته می‌شود پرواز این جنگنده‌ها نیز با هدف هشدار به سوریه انجام گرفته است.
منابع امنیتی ترکیه همچنین مدعی شده‌اند که امروز گلوله‌هایی به شهرهای مرزی ترکیه اصابت کرده، هرچند که هنوز مشخص نیست این تیراندازی از سوی تروریست‌ها بوده یا نیروهای نظامی سوریه.
ترکیه که از مهمترین حامیان مخالفان دولت سوریه به شمار می‌آید، از ناتو نیز خواسته تا سامانه‌های موشکی پاتریوت را در ۹۰۰ کیلومتر مرز این کشور با سوریه مستقر کند. نیروهای نظامی ترکیه چند وقت قبل نیز به بهانه برخورد چند خمپاره با روستایی در مرز سوریه (که شلیک‌کننده آن‌ها شناسایی نشد) بارها مواضع مختلفی در داخل سوریه را هدف قرار دادند.
کد مطلب: 15513
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *