۰
شنبه ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۴۶
سخنگوی سازمان غذا و دارو:

کمبود واکسن کرونا از امروز رفع می‌شود

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: از امروز(شنبه) کمبود واکسن کرونا در کشور وجود ندارد و و روند واردات و تزریق واکسن روزانه رو به افزایش است.
کمبود واکسن کرونا از امروز رفع می‌شود
سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: از امروز(شنبه) کمبود واکسن کرونا در کشور وجود ندارد و و روند واردات و تزریق واکسن روزانه رو به افزایش است.
کیانوش جهانپور روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: از امروز ظرفیت تزریق واکسن در مراکز تجمیع واکسیناسیون در کشور یک میلیون دز به شرط تامین واکسن است و امیدواریم روند واردات و توزیع واکسن رو به افزایش باشد.
وی اظهار داشت: در سه ماه آینده بیش از حدود ۱۲۰ میلیون دز واکسن فراهم می شود و در صورت خوش قولی طرف های خارجی تا پایان تابستان این رقم به ۴۰ میلیون دز خواهد رسید.
جهانپور خاطرنشان کرد: خوشبختانه با ایجاد نظم در سامانه ثبت نام و نوبت دهی، موفق به کسب رکورد بیش از ۶۰۰ دز تزریق واکسن کرونا در کشور شده ایم.
علیرضا رییسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا نیز هفته گذشته اعلام کرد: سرعت واکسیناسیون بالا رفته و و ۸۷ درصد گروه‌های سالمندی ۶۰ سال به بالا واکسینه شدند، مشاغل خاص و گروه‌های شعلی، بیماران سرطانی، دیابتی، هموفیلی، دیالیزی و خاص نیز ۸۰ تا ۹۰ درصد واکسیناسیون آنها انجام شده است.
به گفته وی تا کنون ۲۷ میلیون دز واکسن تزریق شده افزود: اثربخشی همه واکسن‌های تزریقی شامل اسپوتنیک، سینوفارم، آسترازنکا، برکت و حتی بهارات مناسب بوده است و در فاز ۴ واکسیناسیون زیر ۶۰ سال انجام می شود،   که ۴۲ میلیون نفر را شامل می شود و حدود ۸۴ میلیون دز واکسن نیازمندیم که تعاملاتی خوبی برای واردات انجام شده و به سرعت از هفته آینده انجام می شود.
رییسی افزود: اکنون سرعت واکسیناسیون در کشور بالا رفته و در شهریور ماه تسریع می یابد. در برخی استان‌های مرزی ۴۰ سال به بالا، عشایر ۱۸ سال به بالا، برخی جزایر نیز ۱۸ سال به بالا در برابر کرونا واکسینه شده اند.
کد مطلب: 155466
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *