۱
۲
دوشنبه ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۶

لوله بازکنی با دستگاه تراکم هوا بهتر است یا فنر برقی؟

گرفتگی لوله فاضلاب معضلی است که راه درمان همیشگی ندارد تا برای همیشه از شر آن خلاص شوید. تنها راه چاره این است که هنگام وقوع مشکل از بهترین راه چاره و خدمات باکیفیت استفاده کنید تا دیرتر با این مشکل رو به رو شوید. برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب، راه های زیادی وجود دارد که متداول ترین آنها استفاده از فنر برقی و دستگاه تراکم هوا است.
گرفتگی لوله فاضلاب معضلی است که راه درمان همیشگی ندارد تا برای همیشه از شر آن خلاص شوید. تنها راه چاره این است که هنگام وقوع مشکل از بهترین راه چاره و خدمات باکیفیت استفاده کنید تا دیرتر با این مشکل رو به رو شوید. برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب، راه های زیادی وجود دارد که متداول ترین آنها استفاده از فنر برقی و دستگاه تراکم هوا است. اما سوال اینجاست که کدام دستگاه نتیجه بهتری دارد و قدرت باز کردن لوله های مسدود شده توسط کدام روش بهتر از دیگری است. امروز آقای لوله بازکن ارائه دهنده خدمات لوله بازکنی شبانه روزی تهران بر اساس تجربه متخصصین خود این سوال را پاسخ خواهد داد، با ما همراه باشید.

گرفتگی لوله فاضلاب به چه علتی رخ می دهد؟
برای اینکه بدانیم کدام دستگاه روش بهتری برای باز کردن لوله فاضلاب است، ابتدا باید دلایل گرفتگی چاه فاضلاب را بدانیم تا بتوانیم برای انتخاب دستگاه تصمیم درستی بگیریم.
معمولا علل گرفتگی لوله فاضلاب موارد زیر می باشد:
  • مو و پرز
    قیر
    گچ
    شن و ماسه
    سیمان سفید یا سیاه
    اشیا بزرگ و کوچک
    دستمال کاغذی
    نوار بهداشتی
    رسوب و جرم
    روغن و چربی
هر لوله فاضلاب با یکی از موارد بالا مسدود می شود. با دانستن علت گرفتگی میتوان روش مناسب و کاربردی را برای باز کردن آن استفاده کرد.

لوله بازکنی با فنر برقی
فنر برقی ابزار پر کاربردتری نسبت به تراکم هوا می باشد. این برتری دلایل زیادی دارد که در ادامه آنها را توضیح خوایم دادید. فنر به دلیل اینکه انواع مختلفی دارد، اغلب گرفتگی ها را حتی اگر از نوع بسیار سختی مانند سیمان باشد، میتواند باز کند. البته برای باز کردن گرفتگی های پیچیده نیاز به تخصص و تجربه بالایی می باشد و هر فردی نمیتواند این کار را انجام دهد. تمامی شرکت های لوله بازکنی و تخلیه چاه در تهران از فنر برقی برای چاه بازکنی استفاده می کنند، چون با فنر میتوان تمام گرفتگی ها را باز کرد و در صورت باز نشدن گرفتگی به هر علتی، مرحله بعد استفاده از تراکم هوا می باشد.
به عنوان مثال در یکی از پروژه ها که لوله بازکنی پیروزی بود، کف شوی ساختمان با گرفتگی شدیدی رو به رو شده بود که پس از فنر زدن، سرویسکاران شرکت آقای لوله بازکن متوجه شدند فنر جوابگوی مشکل نیست و باید از تراکم هوا استفاده شود. با استفاده از تراکم هوا به راحتی مسیر لوله را باز کردند و مشکل حل شد.
مزایای استفاده از لوله بازکنی با فنر برقی
  • حمل و نقل آسان
    کوچک بودن دستگاه
    دارای متراژ مختلف
    دارای قطر فنر بزرگ و کوچک
    باز کردن انواع گرفتگی
    امکان باز کردن لوله های بلند و طولانی
    سرعت استفاده بالاتر نسبت به دستگاه های دیگر
    کارکرد آسان و سریع
معایب لوله بازکنی با فنر برقی
میتوان گفت اگر این دستگاه توسط یک لوله بازکنی با تجربه استفاده شود معایب خاصی نخواهد داشت. البته اغلب مردم فکر میکنند فنر زدن فاضلاب کثیف کاری دارد و این بزرگترین عیب دستگاه است، لازم است به این افراد بگوییم در حال حاضر به دلیل استفاده از دستگاه ژنراتور به جای دریل، کثیف کاری به حداقل خود رسیده و دیگر مثل چیزی که برخی مردم فکر میکنند، فاضلاب به اطراف پاشیده نمی شود. بعضی از افراد دیگر فکر میکنند فنر باعث ترکیدن لوله یا شکستن آن می شود، که در این مورد هم باید بگویم اصلا اینطور نیست.

لوله بازکنی با تراکم هوا
تراکم هوا بعد از لوله بازکنی با فنر از جمله روش های متداول رفع گرفتگی چاه است. زمانی که فنر به هر دلیل نتواند گرفتگی را رفع کند، مرحله بعد استفاده از تراکم هواست. تراکم هوا با وارد کردن هوا با فشار بسیار زیاد، گرفتگی را رفع می کند هنگام ورود هوا به داخل لوله، صدای زیادی ایجاد می شود.
مزایای لوله بازکنی با تراکم هوا
  • کارکرد ساده
    امکان باز کردن انواع گرفتگی
    قدرت بالا
معایب لوله بازکنی با تراکم هوا
از معایب این دستگاه میتوان به این مورد اشاره کرد که نمیتواند تمام گرفتگی ها را باز کند و معمولا برای باز کردن گرفتگی با اشیا، مو و مواردی از این دست مناسب می باشد. همچنین امکان کثیف کاری در این روش نیز وجود دارد، چون باید تمامی لوله های اطرف لوله مسدود شده بسته شود تا هوا به درستی داخل لوله گرفته شده هدایت گردد.
با توجه به توضیحات بالا این شما هستید که میتوانید تصمیم بگیرید از تراکم هوا یا از فنر برقی استفاده کنید. اما اگر این انتخاب را به عهده سرویسکار مجرب بگذارید قطعا نتیجه بهتری خواهد داشت. به عنوان مثال در لوله بازکنی فرجام، اگر سرویسکار ابتدا از تراکم هوا به گفته مشتری برای لوله بازکنی استفاده می کرد، امکان باز شدن خیلی کم بود چون دلیل گرفتگی سیمان بوده و اصلا فشار هوا نمیتواند سیمان را باز کند. در این شرایط بهترین گزینه فنر و ابزارهای مخصوص بوده که سرویسکار شرکت به درستی تشخیص داده بود.
برای استفاده از لوله بازکنی با تراکم هوا یا فنر برقی میتوانید درخواست اعزام سرویسکار در تهران را از طریق شرکت آقای لوله بازکن ثبت نمایید. برای اینکار با جستجوی واژه "آقای لوله بازکن" در گوگل یا با ورود به آدرس https://mrplumber.ir میتوانید این کار را انجام دهید.
کد مطلب: 155535
برچسب ها: فاضلاب
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


saeid
Iran, Islamic Republic of
اینکه میگن اگه فنر لوله رو باز نکنه باید تراکم هوا بزنیم درسته؟ تراکم هوا قدرت باز کردن لوله رو داره یعنی؟