۲
۰
چهارشنبه ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۵۰
رییس دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

دنبال داروی گیاهی معجزه‌ٰآسا برای کرونا نباشید

دنبال داروی گیاهی معجزه‌ٰآسا برای کرونا نباشید
رییس دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طب سنتی در حال حاضر هیچ دارویی به عنوان داروی درمان قطعی کرونا ارائه نداده است و ترکیبات گیاهی و توصیه‌های تغذیه‌ای فقط در تخفیف علایم بیماری کووید ۱۹ تاثیرگذار است.
دکتر مهدی یوسفی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: ترکیبات گیاهی و تدابیر تغذیه‌ای می‌تواند سیر بیماری کرونا را کاهش داده و در تخفیف علایم و جلوگیری از پیشروی بیماری کمک کند.
وی اضافه کرد: مردم دنبال داروی گیاهی معجزه آسایی برای درمان کرونا نباشند چون چنین دارویی در حال حاضر در دسترس نیست و همه داروهای گیاهی موجود تنها در تسکین علایم و عمدتا در حوزه سرپایی کمک کننده هستند.
رییس دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مراجعه زودهنگام به پزشک معالج و پرهیز از خود درمانی در کاهش مرگ و میر بیماران کرونایی اثرگذار است و بیماری که وارد فاز التهابی شده و درگیری ریوی پیدا می‌کند نباید وقت را از دست بدهد و این بیمار نیاز به مداخلات جدی درمانی دارد.
یوسفی افزود: پیگیری درمان کرونا بدون نظر پزشک مجرب و با اتکا به اطلاعات نادرست فردی و توصیه‌های فامیل و بستگان نتیجه‌ای جز پیشرفت بیماری و رسیدن به وضع بحرانی بیمار در پی ندارد.
وی در خصوص برخی از داروهای گیاهی مورد استفاده در درمان کرونا گفت: هم اکنون سه داروی گیاهی معرفی شده شامل موکوزیفت، شربت آلرگارد و اسپری پی. اچ. آر۱۶۰ برای بهبود علایم کرونا از وزات بهداشت مجوز دریافت کرده‌اند.
این پزشک متخصص طب سنتی گفت: مردم توجه داشته باشند این داروها به عنوان درمان قطعی بیماری کرونا نیستند ، به طور مثال روی جعبه شربت آلرگارد ذکر شده است "بهبود علائم خستگی و بی اشتهایی بیماران کووید۱۹" حال این که برخی تصور کنند این داروها معجزه خواهد کرد.
یوسفی افزود: کووید ۱۹ یک بیماری نوظهور است که دانش بشری را در ارتباط با درمان و مواجهه با آن دچار چالش کرده است بنابراین رد یا تایید هر یافته تحقیقی و علمی اعم از درمانهای گیاهی و یا شیمیایی در این رابطه نیازمند تحقیقات گسترده علمی مبتنی بر شواهد و مستندات است. 
دانشکده طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد از سال ۱۳۸۹ فعالیت خود را آغاز کرده و در این مدت بیش از ۱۰ دوره پذیرش دانشجو در این دانشکده انجام شده است.
کد مطلب: 155608
برچسب ها: طب سنتی کرونا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


ایرانی
Iran, Islamic Republic of
واقعا برای این پزشکان تجارت پیشه متاسفم. از زمان شروع کرونا بسیاری از افراد به راحتی با طب اسلامی درمان شده اند و بارها هم نامه نوشته اند اما خیلی ها هنوز باورشان نشده که ما می توانیم. اگر شما آمادگی شفاف سازی را دارید ما حاضریم افرادی که درمان شده اند و می شوند به شما نشان دهیم. کشتن انسانها برای روشن نگه داشتن تجارت دارو و واکسن بی وجدانی میخواهد. ما هیچ درآمدی از جان هموطنانمان کسب نمی کنیم .هزینه اندکی که به صدهزار تومان هم نمی رسد. هیچ دستمزدی هم دریافت نمی کنیم. دنبال شهرت و قدرت هم نیستیم. بیایید با چشم باز ببینید که صدها سال است پزشکی غربی برای تجارت با جان انسانها بازی می کند. سوگند یاد میکنیم که راه درمان طب اسلامی است. این را در عمل نشان داده ایم اری در این غوغای رسانه ای باورش سخت است.
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
شما که از سانسور بدتان می آید چرا خودتان سانسور می کنید؟ شما با طالبان فرقتان چیست؟