۰
دوشنبه ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۱۲

اسرائیل مسئول جان اسرای فلسطینی است

دبیرخانه اتحادیه عرب امروز (دوشنبه) رژیم صهیونیستی را مسؤول کامل حفاظت از جان اسرای فلسطینی و دور نگه داشتن خانواده‌ها و نزدیکان آنها از هرگونه آزار و خطری شامل بازداشت، تهدید و ارعاب دانست.
دبیرخانه اتحادیه عرب امروز (دوشنبه) رژیم صهیونیستی را مسؤول کامل حفاظت از جان اسرای فلسطینی و دور نگه داشتن خانواده‌ها و نزدیکان آنها از هرگونه آزار و خطری شامل بازداشت، تهدید و ارعاب دانست.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز عربی، سعید ابوعلی، معاون دبیرکل اتحادیه عرب در امور فلسطین و اراضی اشغالی کشورهای عربی امروز اظهار کرد: دبیرخانه اتحادیه اقدامات تنبیهی که مقامات رژیم اشغالگر پس از فرار شش اسیر از زندان جلبوع در پیش گرفته‌اند از جمله بازداشت دوباره چهار تن از آنها، انتقال برخی از اسرا به سایر زندان‌ها جهت سرکوب زندانی‌های مخالف و برخورد با خانواده‌های آنها را با نگرانی بسیاری دنبال می‌کند و این رژیم را مسؤول کامل حفاظت از جان اسرای فلسطینی و دور نگه داشتن خانواده‌ها و نزدیکان آنها از هرگونه آزار و خطری شامل بازداشت، تهدید و ارعاب می‌داند. 
ابوعلی با اشاره به حمایت قاطع دبیرخانه اتحادیه عرب از مبارزات مردم فلسطین و اسرای دلاور آن و تاکید بر اینکه مساله اسرا مساله حق، آزادی و عدالت است، نسبت به محاکمه اسرای فلسطینی و یا آزار رساندن به این مبارزان راه آزادی و عدالت انسانی و یا شکنجه آنها هشدار داد.
این مسؤول اتحادیه عرب در ادامه بر حق اسرا برای اطمینان از برخورد با آنها مطابق قوانین بین‌المللی انسانی و قوانین بین‌المللی تاکید کرد و از نهادهای جامعه بین‌الملل و نهادهای حقوق بشری خواست با تحت فشار قرار دادن مقامات رژیم اشغالگر جهت پایبندی به توافقنامه‌های بین‌المللی به ویژه توافقنامه‌های ژنو درباره حقوق اسرا و زندانیان فلسطینی، به وظیفه خود در حمایت از اسرای فلسطینی عمل کنند.
دوشنبه گذشته شش اسیر فلسطینی موفق شدند از زندان به شدت امنیتی جلبوع واقع در شمال اراضی اشغالی فرار کنند اما نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی از عصر جمعه تاکنون چهار تن از آنها را دوباره بازداشت کردند و عملیات آنها برای بازداشت دو اسیر دیگر نیز ادامه دارد.
کد مطلب: 155804
برچسب ها: اسرائیل
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *