۰
چهارشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۰۶

ادامه قطعی اینترنت درسواحل مکران

مسئولان برای رنگ واقعیت بخشیدن به توسعه و پیشرفت سواحل مکران باید ابتدا تأمین حداقل‌های زیرساخت را اولویت قرار دهند.
ادامه قطعی اینترنت درسواحل مکران
مسئولان برای رنگ واقعیت بخشیدن به توسعه و پیشرفت سواحل مکران باید ابتدا تأمین حداقل‌های زیرساخت را اولویت قرار دهند.
به گزارش مردمسالاری آنلاین به نقل ازتسنیم از سواحل مکران، با وجود تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر اهمیت توسعه سواحل مکران، همچنان قطعی مکرر خطوط ارتباطی در جنوب سیستان و بلوچستان و به ویژه شهرستان دشتیاری یکی از معضلات بزرگی بوده که سد راه توسعه این خطه به عنوان بخشی از سواحل مکران است.
برای مثال سه هفته است که از قطعی کامل اینترنت و سریال قطعی مکرر خطوط همراه در روستای پرجمعیت "گواتر" که یکی از مراکز مهم توسعه سواحل مکران به حساب می‌آید، می‌گذرد و با این حال همچنان اقدامی برای حل این معضل نشده است.
سه هفته پیش عبدالرشید میرنیا دهیار این روستا از قطعی خطوط همراه و اینترنت به خبرنگار تسنیم گفته بود که در تماسی مجدد با او داشتیم متوجه شدیم همچنان اینترنت در این روستا قطع است و از طرفی هم خطوط همراه نیز قطعی‌های بسیاری دارد.
باید درباره روستای یک هزار نفری گواتر این موضوع را نیز اضافه کرد که خطوط تلفن ثابت به دلایلی از پنج سال پیش کلاً جمع شده‌اند و حالا تنها راه ارتباطی مردم این دیار با دنیای بیرون خطوط همراه است که با توجه به قطعی مکرر آن، برای مثال اگر شبانه یک نفر مریضی حادی بگیرد، امکان مرگش به دلیل نرسیدن به بیمارستان زیاد است.

یکی دیگر از مراکز مهم در سواحل مکران شهر تازه تأسیس بریس بوده که جدیداً به لیست شهرهای جنوب بلوچستان پیوسته و جالب اینکه چنین شهر بزرگی با جمعیتی بالغ بر پنج هزار نفر، سه روز است که اینترنت ندارد و مردم آن نیز با توجه به این موضوع، به سختی در حال گذران امور روزانه هستند.
برای مثال در شنبه‌ای که گذشت مردم به طور کامل هیچ ارتباطی با دنیای بیرون نداشتند و خدماتی نیز نتوانستند دریافت کنند در حالی که تمامی کارهای اداری آنها روی زمین مانده و همچنین نمی‌توانند به دلیل قطع بودن اینترنت و کار نکردن دستگاه کارت‌خوان خرید و فروشی انجام دهند.
محمد نصیر هوتی بخشدار مرکزی شهرستان دشتیاری نیز در این باره اظهار داشت: طبق گفته مسئولان اداره مخابرات شهرستان‌های چابهار و دشتیاری، پیمانکار طرح آبرسانی به بندر بریس در دو نقطه بدون هماهنگی از اداره مخابرات و شرکت زیرساخت جهت حفر کانال و لوله‌گذاری آب اقدام به قطع شبکه کرده و این امر باعث قطعی اینترنت در شهر بریس شده است.
با این همه می‌طلبد در مکران که قطعی مکرر اینترنت و خطوط همراه جان مردم را به لب می‌رساند، مسئولان کمی بیشتر به فکر باشند و دولت جدید به طور جهادی برای مردم این دیار که مدتهاست از قافله ایران عقب مانده‌اند، وارد گود شود.
کد مطلب: 155860
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *