کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اطلاعیه آموزش و پرورش درباره بازگشایی مدارس

28 شهريور 1400 ساعت 12:42

وزارت آموزش و پرورش با صدور اطلاعیه‌ای دیگر در خصوص بازگشایی مدارس؛ «تقدم تأمین سلامت دانش آموزان، معلمان و خانواده ها برفعالیت های آموزشی» را تشریح کرد.


وزارت آموزش و پرورش با صدور اطلاعیه‌ای دیگر در خصوص بازگشایی مدارس؛ «تقدم تأمین سلامت دانش آموزان، معلمان و خانواده ها برفعالیت های آموزشی» را تشریح کرد.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در متن اطلاعیه شماره (۳) وزارت آموزش و پرورش بیان شده است: با توجه به رسالت آموزش و پرورش و تقدم ذاتی تأمین سلامت دانش آموزان، معلمان و خانواده ها در فعالیت های آموزشی و حضوری دانش آموزان در مدارس، در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ بر اساس رعایت اصول زیر تأکید شده است:
با توجه به آثار مثبت آموزش های حضوری ضمن بهره گیری از آموزش تلفیقی غیر حضوری و حضوری برای سال تحصیلی آینده مقدمات و زیرساخت های لازم برای استفاده از آموزش حضوری توسط آموزش و پرورش فراهم شود.
کلیه مرتبطین با نظام آموزش کشور اعم از معلمین، والدین و اعضاء خانواده های دانش آموزان، رانندگان سرویس مدارس و .. در اولویت واکسیناسیون قرار گیرند.
دستورالعمل تمهید مقدمات آموزش های حضوری با مشارکت وزات آموزش و پرورش و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تهیه شود. تامین بودجه مورد نیاز آموزش و پرورش برای توسعه زیرساخت های بهداشت مدارس در اولویت قرار گیرد.
کارگروه اطلاع رسانی با محوریت وزارت ارشاد و مشارکت آموزش و پرورش، بهداشت درمان و آموزش پزشکی، صدا و سیما، اطلاع رسانی و اقناع افکار عمومی جهت آموزش های حضوری را تدبیر نمایند.
پایش و مراقبت از سلامت دانش آموزان در مدرسه و همکاری با ناظران بهداشتی صورت گیرد.
بازگشایی تدریجی مدارس با ارزیابی‌های بهداشتی و حداکثر آمادگی با اولویت مدارس (روستایی و عشایری ،کارگاهی و مهارتی) انجام شود.
تعداد افراد در کلاسها با احتساب ۱.۵ متر فاصله و ۲.۲۵ متر مساحت برای هر نفر در نظر گرفته شود
 در بخش های عمومی  نیز در مواجهه چهره به چهره فاصله ۱.۵ متر رعایت شود.
فعالیتهای ورزشی فرهنگی، به صورت انفرادی و با گروه های حداکثر ۱۵ نفره، با رعایت فاصله گذاری اجتماعی در محیط های باز بلامانع است.
بر این اساس؛ قبل از هر اقدام، این وزارتخانه برای تأمین و تضمین سلامت دانش آموزان، با بهره مندی از ابزارهای مربوطه و  اجرای پروتکل های بهداشتی، تلاش می کند.


کد مطلب: 155996

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/155996/اطلاعیه-آموزش-پرورش-درباره-بازگشایی-مدارس

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir