۰
چهارشنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۳۴

افزایش قابل توجه طلاق‌های سمنان

مدیرکل ثبت احوال استان سمنان از افزایش آمار طلاق در بهار 1400 خبر داد.
افزایش قابل توجه طلاق‌های سمنان
 مدیرکل ثبت احوال استان سمنان از افزایش آمار طلاق در بهار 1400 خبر داد.
عباس قندالی با اعلام این خبر اظهار کرد: رویدادهای طلاق در استان در سه ماهه بهار امسال ۳۴۳ مورد بوده و این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل و در بهار 99 تعداد 223 طلاق در این استان ثبت شده است.
وی ادامه داد: این آمار و افزایش طلاق در ۳ ماهه بهار، در دیگر ماه های سال و گذر از برخی ماه های قمری، با افزایش آمار ازدواج، پوشش داده می‌شود.
مدیرکل ثبت احوال استان افزود: با توجه به تفاوت ماه های قمری و شمسی و اینکه آمار ازدواج و طلاق باید در یک بازه ۵ ساله انجام شود، باید بگوییم انتشار فصلی و مقایسه‌ای در این خصوص صحیح نیست.
وی با بیان اینکه ما در سازمان ثبت احوال، بنای مقایسه فصلی و رتبه بندی ۳ ماهه بین استان ها، نداریم توضیح داد:  در استان سمنان در سال ۱۳۹۳ نسبت به سال ۱۳۹۲ در بحث تعداد طلاق، بالغ بر ۰.۸ درصد کاهش داشتیم، در ادامه در سال ۱۳۹۴ نسبت به سال قبل ۱۴.۶ درصد کاهش، در سال ۱۳۹۵ حدود ۱۲ درصد کاهش، در سال ۱۳۹۶ بالغ بر ۴۹ درصد افزایش و در سال ۱۳۹۷ این مهم نسبت به سال قبل ۰.۴  درصد مجدد کاهش داشته است.
قندالی ادامه داد: همچنین مجددا در سال ۱۳۹۸ نسبت به سال قبل تعداد طلاق، ۱۰.۶ درصد کاهش داشته و در سال ۱۳۹۹ این میزان ۹.۶ درصد افزایش داشته است.
مدیرکل ثبت احوال استان سمنان افزود: بر اساس آمار، علاوه بر این افزایش ۹.۶ درصدی طلاق‌ها در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال ۹۸، ما در استان با افزایش آمار ازدواج نیز روبرو بودیم.
وی با بیان اینکه بر اساس آمار و اطلاعات مستند موجود، افزایش میزان طلاق در استان سمنان چندان بالا نیست افزود: این دو مقوله ازدواج و طلاق، از دو جنس متفاوت بوده و در دو زمان متفاوت صورت می‌گیرد، به گونه ای که ازدواج در ۵، ۱۰ و ۱۵ سال پیش و طلاق در زمان حال انجام می‌شود، و از همین رو مقایسه فصلی و این ‌چنینی به هیچ‌ عنوان مورد قبول جامعه شناسان و کارشناسان امر نیست.
کد مطلب: 156121
برچسب ها: طلاق‌
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *