۰
چهارشنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۵۳

اخذ پول از اولیاء ممنوع

مدیرکل آموزش و پرورش استان از بازگشایی مدارس در این استان در سه قالب، حضوری، نیمه حضوری و مجازی خبر داد و گفت:بازگشایی مدارس به شیوه "آرام، تدریجی و اقتضایی" و مبتنی بر سه سناریوی طراحی شده از سوی آموزش و پرورش صورت می گیرد.
اخذ پول از اولیاء ممنوع
 مدیرکل آموزش و پرورش استان از بازگشایی مدارس در این استان در سه قالب، حضوری، نیمه حضوری و مجازی خبر داد و گفت:بازگشایی مدارس به شیوه "آرام، تدریجی و اقتضایی" و مبتنی بر سه سناریوی طراحی شده از سوی آموزش و پرورش صورت می گیرد.
محمد دستورانی در جمع خبرنگاران با اشاره به شیوه‌های بازگشایی مدارس در این استان اظهار کرد: در گام اول، در روز اول مهر با برپایی جشن شکوفه‌ها و غنچه‌ها ، بعد از 19 ماه مقابله با کرونا و دوری دانش آموزان از مدرسه، آموزش حضوری در برخی مدارس واجد شرایط استان کلید می خورد
 وی از آموزش حضوری در کلاس های درس کم جمعیت و ایمن خبر داد و اضافه کرد: در همین راستا 17 هزار و 500 دانش آموز در 230 مدرسه با جمعیت کمتر از 50 دانش آموز در استان سال تحصیلی خود را آغاز می‌کنند.
دستورانی با بیان اینکه عمده این مدارس در مناطق روستایی و عشایری هستند افزود: جمعیت دانش آموزی در بیشتر این مدارس که بیشتر در مناطقی نظیر فولادمحله، کوه‌زر، معلمان ،بیارجمند، برخی مدارس کم جمعیت در روستاهای بخش کالپوش و برخی مدارس عشایری و مدارس روستاهای کم جمعیت حاشیه کویر هستند، کمتر از 15 دانش آموز است.
وی همچنین ادامه داد: علاوه بر این جمعیت دانش آموزی در برخی مدارس شهری نیز بسیار پایین است که کلاس‌های حضوری در اینگونه مدارس نیز از نیمه مهرماه کلید خواهد خورد. علاوه بر این به صورت توأمان، کلاس‌ها و آموزش های مجازی نیز در این مدارس برگزار خواهد شد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان از شیوه نیمه حضوری به عنوان دیگر سناریوی پیش بینی شده در آموزش و پرورش خبر داد و افزود: برگزاری کلاس‌های درس در این سناریو در سه نوبت هر دو روز یک بار و یا در دو نوبت "سه روز، سه روز" برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه کلاس های اینگونه مدارس از 15 مهر آغاز خواهد شد گفت: جدا از کلاس های حضوری در این شیوه‌ی نیمه حضوری، برخی از دروس نظری نیز به طور مداوم از طریق سامانه شاد برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به سناریوی سوم طراحی شده برای کلاس های درس در استان خاطرنشان کرد: این شیوه مخصوص مدارس پرجمعیت است که آموزش حضوری در آنها با خطرات جدی روبرو است. آموزش ها در این مدارس تا پایان آبان ماه غیرحضوری است اما با توجه به سرعت بالای واکسیناسیون امیدواریم در آینده نزدیک با رفع مخاطرات احتمالی، زمینه برای برپایی کلاس های اینگونه مدارس نیز فراهم شود.
سه زنگ نمادین مهر، مقاومت و نماز در مدارس سمنان
مدیرکل آموزش و پرورش استان همچنین یادآوری کرد: همزمان با بازگشایی مدارس، سه زنگ نمادین مهر، مقاومت و نماز در همه مدارس استان نواخته می شود.
وی با بیان اینکه زنگ نمادین مهر در مرکز استان با حضور استاندار در مدرسه دخترانه شاهد برگزار می شود گفت: علاوه بر این این سه زنگ در همه مدارس استان طنین انداز خواهد شد. ضمن اینکه در آموزش و پرورش همه مناطق و نواحی نیز آیین نواختن زنگ مهر با حضور مسوولان ارشد شهرستان ها برگزار خواهد شد.
تنها 1200 معلم در استان واکسینه نشدند
مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به واکسینه شدن اکثر قریب به اتفاق معلمان استان گفت: در حال حاضر 93درصد معلمان استان دوز دوز اول خود را تزریق کرده و 88 درصد نیز هر دو دوز خود را تزریق کردند.
وی با اشاره به جمعیت بیش از 10 هزار نفری معلمان در این استان خاطرنشان کرد: در حال حاضر کمتر از 1200 معلم در استان، واکسن خود را دریافت نکردند.
وی با بیان اینکه واکسیناسیون دانش آموزان 12 تا 18ساله به زودی شروع می شود اضافه کرد: آموزش و پرورش با همکاری وزارت بهداشت در حال طراحی یک برنامه برای واکسیناسیون دانش آموزان است.
اعتبار 3 میلیاردی برای خرید اقلام بهداشتی مدارس
دستورانی با اشاره به تبلیغات سوء برخی شبکه های اجتماعی در خصوص واکسیناسیون دانش آموزان اظهار کرد: این تبلیغات سوء محلی از اعراب ندارد و با اهداف خاص طراحی و بیان می شود. آموزش و پرورش به همه اولیا اطمینان می دهد که واکسیناسیون به بهترین نحو انجام و دانش آموزان واکسینه شوند.

وی با بیان اینکه اولویت ما سلامت دانش آموزان است افزود: در همین ارتباط سرانه بهداشتی همه مدارس به حساب آنها واریز و همه مدیران موظف به خرید همه ملزومات لازم برای آموزش ایمن دانش آموزان شدند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان هرگونه دریافت وجه نقد از سوی مدارس را غیرقانونی دانست و گفت: هیچ مدرسه ای اجازه ندارد بابت تهیه اقلام بهداشتی وجهی از اولیا دریافت کند. ضمن اینکه اعتباری افزون بر سه میلیارد تومان به مدارس استان اختصاص یافته که به مدارس پرداخت شده است.
وی ادامه داد: اولیا تنها بابت سه مورد بیمه، کتاب و سنجش سلامت فرزندان خود باید مبلغی پرداخت کنند، دریافت هرگونه وجه چه به بهانه هزینه های مدرسه، آب، برق، اقلام بهداشتی و چه هر بهانه دیگری غیرقانونی است. ضمنا آموزش و پرورش یک سامانه نیز برای شکایات و انتقادات طراحی کرده و اولیا می توانند موارد را به این سامانه اطلاع دهند.
کد مطلب: 156129
برچسب ها: آموزش و پرورش
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *