کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فعال‌سازی کارخانه‌های آرد سیستان و بلوچستان

4 مهر 1400 ساعت 8:17

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تمامی کارخانه‌های آرد استان طی سال‌های اخیر احیا و مجدد فعال شدند که در نتیجه آن امروز بخشی از مشکلات حوزه آرد استان رفع شده است.


معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تمامی کارخانه‌های آرد استان طی سال‌های اخیر احیا و مجدد فعال شدند که در نتیجه آن امروز بخشی از مشکلات حوزه آرد استان رفع شده است.
به گزارش مردمسالاری آنلاین به نقل از ایسنا ماندانا زنگنه در کارگروه آرد و نان استان که در سالن جلسات این معاونت برگزار شد اظهار کرد: تعداد بالای روستاها و بعد مسافت سیستان و بلوچستان سبب شده بود تا در توزیع آرد ورودی به استان مشکلاتی به وجود آید که نرسیدن آن به مناطق دوردست تر یکی از آنها بود در نتیجه برای حل و رفع این موارد احیای کارخانه های آرد این خطه با جدیت بیشتری در دستور کار قرار گرفت.
وی بیان کرد: در نهایت با برگزاری جلسات مختلف، در حوزه جنوب استان کارخانه آرد ستاره ایرانشهر با ظرفیت اسمی تولید ماهانه 1200 تن آرد به چرخه تولید بازگشت و در حوزه مرکز استان هم کارخانه آرد تفتان طلایی خاش با ظرفیت اسمی تولید 1300 تن آرد در ماه احیا شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: همچنین برای حوزه شمال استان هم سرانجام کارخانه آرد زابل در شهرستان نیمروز با ظرفیت اسمی تولید ماهانه 1200 تن آرد به چرخه تولید بازگشت.
زنگنه افزود: با توجه به اینکه نان قوت غالب مردم استان به شمار می رود، در کنار احیای کارخانه ها سهمیه آرد وارد شده به استان هم 3000 تن افزایش یافت، علاوه بر آن محدودیت صدور مجوز صنفی واحدهای نانوایی با سهمیه آرد صنف و صنعت هم رفع شد.
وی ادامه داد: برای تسریع در ارسال آرد به مناطق مختلف استان از جمله روستاهای دور تر  از مرکز شهرستان ها هم برای خرید ۳۰ دستگاه نیسان و ۱۰ دستگاه کامیون حمل آرد به مناطق روستایی و عشایری از محل صندوق کارآفرینی امید کشور مجوز اخذ تسهیلات کم بهره گرفته شد.


کد مطلب: 156225

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/156225/فعال-سازی-کارخانه-های-آرد-سیستان-بلوچستان

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir