۰
سه شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۴۹

هشدار سوئیس به آمریکا و انگلیس

منابع اطلاعاتی سوئیس از دستبرد به بخش بزرگی از اسناد اطلاعاتی سوئیس و کشورهای متحد آن از جمله آمریکا و انگلیس خبر می‌دهند
به نقل از خبرگزاری رویترز، منابع امنیت ملی اتحادیه اروپایی اعلام کرده‌اند که احتمالا یکی از تکنیسین‌های ارشد فناوری اطلاعات سرویس اطلاعاتی سوئیس به بخش بزرگی از اطلاعات مربوط به مبارزات ضدتروریسم که به صورت مشترک توسط چند کشور جمع‌آوری شده است، دستبرد زده است.
یک منبع اطلاعاتی که خواست نامش فاش نشود در مصاحبه با خبرگزاری رویترز گفته است آمریکا و انگلیس از جمله کشورهایی هستند که مقامات اطلاعاتی سوئیس به آن‌ها نسبت به احتمال افشای اطلاعات آن‌ها هشدار داده‌اند.
به گفته دو منبع آشنا به این موضوع، هرچند تکنیسینی که مقامات سوئیسی به وی مظنون بوده‌اند و رفتارهای مشکوکی داشته، تابستان گذشته بازداشت شده، اما بعدا در جریان تحقیقات در مورد این پرونده آزاد شده. با وجود آزادی متهم، تحقیقات در این مورد همچنان ادامه یافته است.
نام مظنون این پرونده هنوز منتشر نشده. مقامات سوئیسی می‌گویند این فرد احتمالا قصد داشته این اطلاعات را به دولت‌های خارجی یا خریداران تجاری بفروشد.
یک منبع اطلاعاتی اروپایی هم به رویترز گفته است که این فرد به دلیل آنکه در سازمان به پیشنهادات وی بی‌توجهی شده، از فعالیت در سازمان ناراضی بوده است.
منابع سوئیسی و منابع نزدیک به تحقیقات این پرونده می‌گویند این فرد احتمالا حجم بسیار بالایی از اطلاعات را دانلود کرده و سپس این اطلاعات را که حجم آن‌ها صدها، هزاران و یا حتی شاید میلیون‌ها صفحه بوده، در هارد دیسک‌های قابل حمل ذخیره کرده و سپس آن‌ها را با کوله‌پشتی از ساختمان سرویس اطلاعاتی سوئیس خارج کرده است.
به سرقت رفتن این اطلاعات به شدت به اعتبار سرویس اطلاعاتی سوئیس ضربه زده است. گفته می‌شود فردی که این اطلاعات را به سرقت برده، به مدت ۸ سال در سرویس اطلاعاتی سوئیس شاغل بوده است. سرویس اطلاعاتی سوئیس از زیرشاخه‌های وزارت دفاع این کشور است.
کد مطلب: 15626
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *