۰
دوشنبه ۵ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۲۶

فرهنگ آپارتمان نشینی در ترکیه چگونه است؟

افرادی که قصد دارند تا اقدام به مهاجرت به کشور ترکیه کرده و در این کشور سکونت پیدا کنند، یکی از سوالات بسیار مهمی که مطرح می کنند این است که فرهنگ آپارتمان نشینی در ترکیه چگونه است و به منظور بررسی این مسئله باید به چه نکاتی توجه داشته باشیم؟
افرادی که قصد دارند تا اقدام به مهاجرت به کشور ترکیه کرده و در این کشور سکونت پیدا کنند، یکی از سوالات بسیار مهمی که مطرح می کنند این است که فرهنگ آپارتمان نشینی در ترکیه چگونه است و به منظور بررسی این مسئله باید به چه نکاتی توجه داشته باشیم؟


نکته مهمی که باید به آن اشاره کنیم این است که داشتن فرهنگ آپارتمان نشینی یکی از مهم ترین موضوعاتی است که باید به آن دقت داشته باشید. این مسئله در رابطه با سایر کشورها نیز وجود داشته و اگر به دنبال سکونت در یک کشور خارجی هستید، لازم است تا فرهنگ آپارتمان نشینی داشته باشید.
در همین راستا در این مطلب قصد داریم تا نگاهی به این مسئله بسیار مهم انداخته و بیان کنیم که فارغ از قیمت آپارتمان در استانبول و مبلغی که برای خرید یک خانه در کشور ترکیه پرداخت می کنید، یکی از مهم ترین موضوعاتی که باید به آن توجه داشته باشید آشنایی با فرهنگ آپارتمان نشینی در کشور ترکیه است. به منظور بررسی و معرفی این موضوع مهم با ما همراه باشید تا نگاهی به این مسئله انداخته و شما را با آن آشنا کنیم.
آشنایی با مدیر ساختمان
اگر به دنبال آن هستید تا در یک آپارتمان در کشور ترکیه زندگی کنید، باید به این مسئله توجه داشته باشید که اکثر آپارتمان های این کشور دارای مدیر آپارتمان و ساختمان هستند. این مسئله هیچ ربطی به قیمت خانه ندارد چرا که به صورت کلی برای مدیریت ساختمان وجود یک مدیر امری لازم و ضروری است. به همین دلیل پیشنهاد ما این است که اگر در حال جستجو برای خرید خانه در ازمیر هستید و اقدام به بررسی قیمت آپارتمان در ازمیر می کنید، حتماً از املاک در کشور ترکیه و در شهر ازمیر این سوال را بپرسید که آیا ساختمان دارای مدیر است یا خیر؟ چرا که اگر یک ساختمان مدیر نداشته باشد این مسئله باعث هرج و مرج در کل ساختمان خواهد شد. موضوع دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که به صورت کلی وظایف مدیریت در ساختمان های کشور ترکیه به شرح زیر است:
  • جمع آوری شارژ ماهیانه از هر واحد مسکونی
    تعمیر خرابی های بخش های مشاع ساختمان
    تامین نظافت بخش های مشاع ساختمان
    نظارت بر آسانسور
    جلوگیری از پارک کردن خودروهای غریبه در پارکینگ ساختمان
    تامین امنیت ساختمان
    ممانعت از ورود افراد غریبه به محوطه و مشاعات ساختمان
    پرداخت بیمه ساختمان
مسئله مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که به صورت کلی مدیران آپارتمان در ترکیه حساسیت بسیار زیادی بر روی فرهنگ آپارتمان نشینی ساکنان هر واحد دارند و به همین دلیل لازم است تا حتماً با بررسی فرهنگ آپارتمان نشینی در کشور ترکیه خودتان را به این کشور و فرهنگ ساختمانی آن تطبیق دهید.


قوانین مربوط به فرهنگ آپارتمان نشینی در ترکیه
اگر برای خرید خانه در کشور ترکیه به سراغ موسسه حقوقی و مشاوره بروید، یکی از مهم ترین مواردی که مشاورین با شما مطرح می کنند این است که امروزه شاهد قوانین خاصی در آپارتمان های کشور ترکیه هستیم که این قوانین شاهد شامل فرهنگ آپارتمان نشینی می شود. اگر بخواهیم شما را با این قوانین آشنا کنیم می توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • به صورت کلی از ساعت 12 شب به بعد، ساعت خاموشی است. در چنین ساعاتی هر گونه صدای ناهنجار، برگزاری مهمانی، دورهمی و… ممنوع است. در چنین شرایطی اگر شما این قوانین را رعایت نکنید، همسایه ‌ها حق اعتراض و پیگیری قانونی دارند.
    مهم‌ ترین مسئله در فرهنگ آپارتمان نشینی در ترکیه، پرداخت به موقع شارژ ماهانه است. باید به این نکته توجه داشته باشید که شارژ ماهانه، یکی از مهم ‌ترین هزینه های زندگی ترکیه به حساب می آیند.
    استفاده‌ شخصی از مشاعات در ساختمان های ترکیه ممنوع است. قرار دادن وسایل مختلف در راه ‌پله‌ ساختمان ممنوع است.
    انجام هر کاری که نمای ساختمان را تحت تاثیر قرار دهد، ممنوع است. کارهایی مثل پهن کردن لباس در بالکن نیز از جمله کارهای ممنوع به حساب می آید.
    به منظور نگهداری از حیوان خانگی، لازم است که قبل با مدیریت ساختمان مشورت کرده و قوانین نگه داری حیوانات خانگی را بپرسید.
عدم رعایت هر یک از این قوانین می تواند شما را با مشکلات و چالش های مختلفی مواجه کند. به هم دلیل لازم است تا به این قوانین بسیار مهم توجه داشته باشید و با رعایت کردن آن ها زندگی خوبی در کشور ترکیه داشته باشید.
نکته ای که باید به آن دقت کنید این است که اگر شما در کشور ترکیه مستاجر باشید عدم رعایت هر یک از این قوانین و فرهنگ آپارتمان نشینی باعث می شود تا سایر همسایگان شکایت شما را پیش مدیر ساختمان و صاحب خانه تان کنند که این مسئله باعث می شود تا در اکثر مواقع مجبور به ترک آن خانه شوید. این مسئله می تواند شرایط مالی پیچیده ای را برای شما به وجود بیاورد.
از سوی دیگر حتی اگر در کشور ترکیه صاحب خانه نیز باشید عدم توجه به قوانین و مقررات ساختمان و نداشتن فرهنگی آپارتمانی می تواند شما را با مشکلات مختلفی مواجه کند. در چنین شرایطی اگر وضعیت بسیار حاد و پیچیده باشد و با صحبت کردن فرد فرهنگ آپارتمان نشینی پیدا نکند، شاهد شکایت اهالی ساختمان نسبت به آن فرد خواهیم بود. توجه به این موارد باعث می شود تا بتوانید زندگی راحت و بدون چالشی در آپارتمان های کشور ترکیه داشته باشد و هیچگاه با مشکل خاصی مواجه نشوید.

چرا فرهنگ آپارتمان نشینی مهم است
یکی از سوالات مهمی که ممکن است برای شما مطرح شود این است که چرا فرهنگ آپارتمان نشینی مهم و حائز اهمیت است؟ به منظور بررسی این مسئله بسیار مهم باید گفت که به صورت کلی داشتن فرهنگ آپارتمان نشینی در هر کشور یک مسئله حائز اهمیت و بسیار مهم است، چرا که به صورت کلی زندگی در آپارتمان به نحوی است که در آن همسایگان تعامل بسیار زیادی با یکدیگر دارند. در چنین شرایطی اگر شما نتوانید به درستی اقدام به رعایت برخی از موارد خاص نکنید، این مسئله باعث می شود تا به سایر افراد در آن ساختمان آسیب برسانید. به همین دلیل در هر کشوری شاهد فرهنگ آپارتمان نشینی خاصی هستیم که رعایت آن امری لازم و ضروری است.
کد مطلب: 156268
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *