۰
دوشنبه ۵ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۵۸

نکات طلایی که قبل از سورسینگ کالا باید بدانید

اول از همه باید به معنای سورسینگ در این بخش اشاره کنیم. سورسینگ به منبع یابی کالا گفته می شود و نماینده سورسینگ فردی است که در این حوزه تبحر و تجربه کافی دارد.
اول از همه باید به معنای سورسینگ در این بخش اشاره کنیم. سورسینگ به منبع یابی کالا گفته می شود و نماینده سورسینگ فردی است که در این حوزه تبحر و تجربه کافی دارد. زمانی که به یک دنبال یک نماینده سورسینگ در کشور چین هستید، دو فاکتور اعتماد و اعتبار بسیار اهمیت پیدا می کنند. رفتارهای ناعادلانه زیادی در این حوزه ثبت شده است و هر یک از طرفین نسبت به بی عدالتی موجود نسبت به یک دیگر، شکایاتی را ثبت کرده اند.
از این رو، در این مقاله به نکاتی اشاره کرده ایم که با کمک آن ها می توانید یک نماینده سورسینگ قابل اعتماد را پیدا کنید. قابل اعتماد بودن تمام فاکتورهای زیر را پوشش می دهد:
کیفیت و قیمت – تمام کالاهایی که سورس می شوند، باید از بهترین کیفیت و قیمت برخوردار باشند. بعضی از شرکت هایی که در این زمینه فعالیت می کنند، کیفیت کالا را بالا می برند و از طرف دیگر قیمت های غیر واقعی پیشنهاد می کنند یا حتی علاوه بر افزایش قیمت، کیفیت کالا را نیز کاهش می دهند.
 
دسترسی به بازارها و اجناس – نماینده قابل اعتماد شخصی است که از تمام بازارهای چین اطلاع داشته باشد و در زمان نیاز مشتری، اطلاعات مفید و کار آمدی را در اختیارش قرار دهد. یکی دیگر از وظایف این اشخاص، داشتن کانال های قابل اعتماد است که از طریق آن ها خریدار بتواند کالاهای مورد نظر خود را خریداری کند.


5 گام برای تشخیص نماینده سورسینگ قابل اعتماد

1. چگونه بهترین نماینده سورسینگ را تشخیص دهیم؟
از آن جایی که امروزه نماینده های سورسینگ زیادی در کشور چین مشغول به فعالیت هستند، باید قبل از انتخاب شرکت مورد نظر، بسیار هوشمندانه عمل کنید. از این رو از گام دوم تا پنجم به نکاتی اشاره کرده ایم که با توجه به آن ها می توانید نماینده سورسینگ قابل اعتماد در کشور چین پیدا کنید.
 
2. نماینده سورسینگ چندین سال تجربه دارد؟
تعداد سال هایی که نماینده سورسینگ در بازار مشغول به فعالیت بوده است، وسعت بازار و محصولاتی را نشان می دهد که اطلاعات و منابع مفیدی را در ارائه دارد.
 
در صورتی که شرکت یک دهه در این حوزه سابقه فعالیت داشته باشد، تضمین کننده این است که شرکت کالا را به آدرس گفته شده ارسال می کند. البته شرکت مورد نظر در طول این سال ها باید یک رشد منطقی تجربه کرده باشد. این مورد را به کمک تعداد مشتریان ثابت و همیشگی شرکت می توان تشخیص داد.
3. شرایط پرداخت
در صورتی که قصد دارید نماینده سورسینگ برای تان کالاهای مورد نظر را تهیه کرده و به آدرس گفته شده ارسال کند، شیوه و شرایط پرداخت اهمیت بسیاری پیدا می کند. اگر شرکت از شما خواست که بیش از 50 درصد از مبلغ را به عنوان پیش پرداخت واریز کنید، نشان می دهد که این شرکت سرمایه کافی برای اجرای این کار را ندارد. این فاکتور در دنیای تجارت و کسب و کار بسیار نگران کننده محسوب می شود.
در این جور مواقع نماینده باید 30 درصد از کل مبلغ را به عنوان پیش پرداخت دریافت کرده و پس از این که کالا به دست تان رسید و آن ها را تایید کردید، باقی مبلغ را برای او واریز کنید. در این شرایط هم خریدار و هم نماینده به تعهدات خود عمل کرده و اعتماد برقرار خواهد شد.
 

4.. اطلاعات مربوط به بازار و کالا
گاهی اوقات شما به دنبال کالایی هستید که هیچ اطلاعی در رابطه با بسته بندی و قیمت آن ندارید. در این جور مواقع به احتمال زیاد این سئوال در ذهن تان ایجاد می شود که چگونه می توانم یک نماینده سورسینگ قابل اعتماد در چین پیدا کنم؟
 
نماینده سورسینگ باید اطلاعات درستی درباره برندهای تجاری، کیفیت هر کالا و قیمت های پیشنهاد شده هر کدام از خرده فروشان و عمده فروشان را بداند. در نتیجه این اطلاعات، در نهایت می توانید از بین برندها با توجه به نیت و ترجیحات خود یکی را انتخاب کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره خرید از علی بابا می توانید به سایت ققنوس مراجعه کنید. 
 

5. روش های حمل و نقل و ارسال مرسوله
بدون شک یک نمانیده سورسینگ خوب و قابل اعتماد بهتر از شما، که خریدار هستید، درباره حقوق گمرکی و مالیات کشور چین اطلاع دارد. گروه تجاری ققنوس با سال ها فعالیت در این زمینه می تواند به صرفه ترین شیوه برای حمل و نقل بار شما را پیشنهاد دهد.
 
از این رو، نماینده باید اطلاعات دقیقی در رابطه با شیوه های حمل و نقل و ارسال کالا با شیوه ای که کمترین هزینه را به دنبال داشته باشد، به شما ارائه دهد. هزینه هایی که بابت حمل و نقل پرداخت می شود بایستی واقع بینانه و عادلانه باشد.

در ارسال مرسوله عجله نکنید
چه در حوزه حمل و نقل بین المللی و چه در حوزه حمل و نقل داخلی مشغول به کار باشید، حتما باید تحقیقات لازم را انجام داده و بهترین مورد را انتخاب کنید. باید بهترین و به صرفه ترین شیوه ارسال بار را شناسایی کنید.
بهتر است که این سئوال را از خود بپرسید: در حال حاضر چه روندی در بازار حمل و نقل حکم فرما است؟ چرا باید از وضعیت فعلی بازار مطلع باشید؟
حتما باید مطمئن شوید که تامین کننده لوژستیکی محصولات از اخبار فعلی و آتی بازار اطلاع دارد؛ از جمله افزایش نرخ کلی {GRI} یا تغییراتی که به طور غیرمنتظره به وقوع خواهند پیوست.
به طور مثال، میزان حمل و نقل مرسوله در بعضی از مواقع سال، مانند پیش از شروع سال نو چینی، به اوج خود می رسد.
در این دوران تمام متصدیان حمل و نقل با حداکثر ظرفیت خود فعالیت می کنند چرا که بیشتر واردکنندگان تلاش می کنند تا پیش از شروع تعطیلات طولانی در این کشور، کالاهای خود را وارد کنند.
بنابراین، نتیجه می گیریم که باید از وقایع ایجاد شده در بازار آگاه باشید؛ از مدیریت و کنترل میزان تولید محصولات پیش از شروع اوج تقاضا غافل نشوید و زمانی اقدام به ارسال بار کنید که هزینه ها پایین هستند. به این صورت، مبلغ قابل توجهی صرفه جویی خواهد شد.
 
 
2. افزایش میزان بار

هر چقدر که تعداد بیشتری جعبه یا محصول در کانتینر قرار دهید، مبلغ کمتری پرداخت خواهید کرد. متصدیان حمل و نقل دریایی به ازای انتقال یک کانتینر از نقطه الف به نقطه ب هزینه دریافت می کنند.
از آن جایی که شما به ازای هر کانتینر هزینه پرداخت می کنید، بهتر است که از تمام ظرفیت آن استفاده کنید. تفاوت میان هزینه های دو کانتینر 20 و 40 فوتی یا 40HQ زیاد نیست.
اگر به جای استفاده از کانتینر 20 فوتی از یک کانتینر 40HQ استفاده کنید، قدم بزرگی در صرفه جویی در هزینه های ارسال بار برداشته اید؛ چرا که با پرداخت اندکی مبلغ بیشتر می توانید دو برابر محصول در کانتینر قرار دهید.
بیشتر از کانتینرهای 20، 40 و 40HQ و 45HQ در صنعت حمل و نقل کالا استفاده می شود. در قسمت زیر به متر مکعب حجم حمل و نقل بار {CBM} در هر کدام از کانتینرها اشاره کرده ایم.
کانتینر 20 فوتی: 27 CBM
کانتینر 40 فوتی: 57 CBM
کانتینر 40HQ: 67 CBM
کانتینر 45HQ: 78 CBM
 
3. شیوه تحویل کالا در عرشه کشتی را برای خرید انتخاب کنید
زمانی که کالایی را به شیوه “تحویل بر روی عرشه در کشور مبدا” {FOB} خریداری می کنید، امکان مدیریت هزینه های ارسال فراهم می شود. علاوه بر این، می توانید نرخ های بهتر را برای ارسال انتخاب کنید.
اگر شیوه CIF را انتخاب کنید، هزینه، بیمه  کرایه حمل و نقل تا مقصد بر عهده فروشنده می باشد. چنانچه فروشنده مسئولیت پرداخت هزینه ارسال مرسوله را بر عهده داشته باشد، مسلما این هزینه را به قیمت اصلی کالا اضافه خواهد کرد.
از این رو، بهتر است که کالا را به شیوه FOB خریداری کنید.
 
4. انتخاب شیوه مناسب حمل و نقل
اگر لازم شود، می توانید از گزینه ترکیبی برای ارسال مرسوله استفاده کنید. ثابت شده است که حمل و نقل ترکیبی دریایی، هوایی و زمینی نه تنها در زمان صرفه جویی می کند، بلکه منجر به کاهش هزینه های ارسال نیز می شود.
ممکن است حمل و نقل های بین المللی بسیار پیچیده شده یا این که تنها لازم باشد که مرسوله از نقطه الف به نقطه ب ارسال شود. از همین رو، باید شیوه ای را برای حمل و نقل کالا انتخاب کنید که هزینه پرداختی و زمان ارسال را کاهش دهد.
از جمله شایع ترین شیوه های ارسال مرسوله می توان به شیوه هوایی، دریایی، هوایی و زمینی و دریایی و ریلی اشاره کرد.
 
 
نتیجه گیری

در این مقاله از گروه تجاری ققنوس سعی کردیم تا به نکاتی اشاره کنیم که با کمک آن ها بتوانید یک نماینده سورسینگ قابل اعتماد در کشور چین را پیدا کنید. امروزه نماینده های زیادی در کشور چین مشغول به کار هستند و از این رو انتخاب یک نماینده قابل اعتماد به دقت زیادی نیاز دارد. اگر به دنبال درباره حمل بار هوایی از چین  و یا ترخیص کالا هستید با کلیک بر روی لینک همراه ما باشید.
 
 
کد مطلب: 156271
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *