۰
چهارشنبه ۷ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۴۵

علم الهدی: درمشهد با گردشگری مخالفم

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: دولت برای جبران خسارتهای وارده به هتلداران بخاطر محدودیتهای ناشی از بحران شیوع ویروس کرونا، به این صنف کمک کند.
علم الهدی: درمشهد با گردشگری مخالفم
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: دولت برای جبران خسارتهای وارده به هتلداران بخاطر محدودیتهای ناشی از بحران شیوع ویروس کرونا، به این صنف کمک کند.
حجت الاسلام سید احمد علم‌الهدی روز چهارشنبه همزمان با هفته گردشگری در دیدار با جمعی از فعالان صنعت هتلداری، معاون استاندار خراسان رضوی و مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این استان در مشهد افزود: مصیبت‌هایی که از نظر اقتصادی و صنفی بر خادمان زیارتی امام هشتم (ع) در جریان این بیماری منحوس وارد شد قابل توجه است لذا امیدواریم این خسارتها جبران شوند.
وی به ضرر و زیان صنعت هتل‌داری مشهد و خراسان رضوی اشاره و خطاب به فعالان این حوزه بیان کرد: مجبور بودید دو سال حقوق کارمندان خودتان را در هتلها بدهید در حالی که درآمدی وجود نداشت. این دوران گذشت اما شما مهماندار آقایی هستید که بر همه چیز توانایی دارد و در صورتی که خدمات و زحمات شما آمیخته با اخلاص باشد امام هشتم (ع) آن را جبران خواهند کرد.
امام جمعه مشهد ادامه داد: با پیگیری مدیرکل محترم میراث فرهنگی استان، دولت بخشی از خسارات کرونا را به واسطه آسان کردن تسهیلات جبران کند تا هتلداران بیشتر از این متحمل ضرر نشوند.
علم‌الهدی: با دو اصطلاح گردشگری و شهروندی مخالف هستم
وی همچنین گفت: بسیاری از طرحها فرهنگی خراسان رضوی در ادوار قبلی عملیاتی نشد. بنده در مشهد با دو اصطلاح "گردشگری و شهروندی" مخالف هستم زیرا این شهر مال امام رضا (ع) است و نخستین شهروند آن حضرت بوده‌اند بنابراین امام هشتم(ع) زائر و مجاور دارند.
علم‌الهدی افزود: اسمها بار معنوی و اقتصادی دارند. مهم است که از چه نامهایی در شهر امام رضا (ع) استفاده می‌شود زیرا امام هشتم (ع) قطب فرهنگی جهان است، آنانی که در این شهر زندگی می کنند شهروند نیستند بلکه مجاور ثامن‌الحجج(ع) هستند.
وی ادامه داد: وقتی شما عنوان گردشگری را به شهر می‌دهید بسیاری از سرمایه‌گذارانی که دینداری برایشان مهم نیست، برای سرمایه‌گذاری به مشهد می‌آیند زیرا این شهر بخاطر رفت و آمد چهار میلیون زائر خارجی شرایط اقتصادی بسیار مطلوبی دارد.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: باید با افرادی که سعی می‌کنند در شهر امام رضا (ع) ناهنجاری ایجاد کنند مقابله کنید. در بحث میراث فرهنگی نیز بالاترین میراث این شهر امام هشتم (ع) هستند پس باید مراقب معرفی این آستان و دیگر میراث فرهنگی باشید.
وی بر لزوم توجه به ابعاد فرهنگی خدمت به زائران نیز تاکید و بیان کرد: هتلها زوارخانه امام رضا(ع) هستند پس مراقب باشید این فضا دچار ناهنجاری اخلاقی نشود و خدایی نکرده، هتلداری از نام امام رضا (ع) برای کاسبی خودش سوءاستفاده نکند. این صنف مقدسی که مهماندار امام رضا (ع) است نباید نامشان دچار حاشیه و مشکل شود.
معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی نیز در نشست خسارتهای وارده به تاسیسات گردشگری را "فراوان" توصیف و بیان کرد: با این وجود فعالان این حوزه همیشه با مصوبات و برنامه‌های دولت در دوره شیوع ویروس کرونا همراهی داشته‌اند.
محمدصادق براتی افزود: دست‌اندرکاران فعال در حوزه گردشگری و هتلداری مشهد و خراسان رضوی در همین چارچوب به مدیریت عالی استان نیز کمکهای زیادی کرده‌اند.
مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی نیز در دیدار نماینده ولی فقیه با فعالان صنعت هتلداری این استان، پیشنهاد کرد: دبیرخانه خادمان امام رضا (ع) فعال در حوزه گردشگری در این استان تاسیس شود تا فعالان این حوزه از نظرات و درهنمودهای نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیشتر بهره‌مند شوند.
سیدجواد موسوی افزود: دو هزار و ۳۵۰ مجموعه گردشگری با گنجایش ۱۲۰ هزار دستگاه تخت در این استان وجود دارد.
وی ادامه داد: افزون بر ۹۰ هزار نفر بطور مستقیم در حوزه تاسیسات اقامتی گردشگری خراسان رضوی اشتغال دارند.
مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی به ۲۱ رشته صنایع‌ دستی مرتبط با زیارت در خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: ۸۱ رشته از مجموع ۲۹۱ رشته صنایع‌ دستی موجود در این استان نیز "بومی" است.
ششم مهر ماه "روز جهانی گردشگری" و هفته پس از آن به همین مناسبت هفته گردشگری نامگذاری شده است.
۲۴۰ هتل در سطح کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد مجوز فعالیت دارند.
کد مطلب: 156355
برچسب ها: علم الهدی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *