۰
سه شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۲۲:۰۲

افزايش توليد نفت خام آمريکا

آمار و ارقام رسمی نشان می دهد که تولید نفت خام در آمریکا به بالاترین سطح خود از سال هزار و نهصد و نود و هشت رسیده است.
بر اساس آمار و ارقام رسمی ماهانه که روز سه شنبه توسط آژانس دولتی اطلاع رسانی انرژی در آمریکا منتشر شد، از سال هزار و نهصد و نود و هشت هیچگاه میزان تولید نفت خام آمریکا اینقدر بالا نبوده است.
آژانس دولتی اطلاع رسانی انرژی در آمریکا که وابسته به وزارت انرژی این کشور است، در گزارشی که روز سه شنبه در نیویورک منتشر شد، تصریح کرد این کشور در سپتامبر سال دو هزار و دوازده، شش میلیون و پانصد هزار بشکه نفت خام تولید کرد. این میزان تولید نفت خام در آمریکا از ژانویه سال هزار و نهصد و نود و هشت تا کنون سابقه نداشته است.
در گزارش این نهاد آمریکایی آمده است از سپتامبر سال دو هزار و یازده تولید نفت خام در آمریکا بیش از نهصد هزار بشکه در روز برآورد شده است. از میان ایالتهایی که در آمریکا بیشترین افزایش میزان تولید نفت خام را داشته اند می توان به ایالت های تگزاس و داکوتای شمالی اشاره کرد.
با این حال انتشار چنین آمار و ارقامی که نشان دهنده روند صعودی میزان تولید نفت خام در آمریکا است، برخی از تحلیلگران بازار نفت از جمله مت اسمیت، کارشناس موسسه اشنایدر الکتریک، را متعجب نکرده است چرا که او معتقد است آمار و ارقام هفتگی که وزارت انرژی آمریکا منتشر کرده است از افزایش قابل توجه تولید نفت در آمریکا حکایت دارد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از نیویورک، اوایل نوامبر، آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد آمریکا با تکیه بر افزایش تولید نفت و گاز غیرمتعارف، سال دو هزار و هفده به اولین تولید کننده نفت خام در جهان تبدیل خواهد شد و حدود سال دو هزار و سی به زمره صادرکنندگان نفت خام خواهد پیوست.
کد مطلب: 15639
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *