۰
شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۳۴

ترامپ خواستار رفع محدودیتش در توییتر شد

ترامپ از قاضی فدرال ایالت فلوریدا خواست تا از توییتر تقاضا کند که حساب کاربری‌اش را که در ژانویه برای جلوگیری از تحریک خشونت بسته شده بود، برگرداند.
ترامپ خواستار رفع محدودیتش در توییتر شد
ترامپ از قاضی فدرال ایالت فلوریدا خواست تا از توییتر تقاضا کند که حساب کاربری‌اش را که در ژانویه برای جلوگیری از تحریک خشونت بسته شده بود، برگرداند.
به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا درخواست اولیه خود را علیه توییتر در دادگاه منطقه جنوبی فلوریدا ثبت کرد و معتقد بود که شرکت توییتر توسط اعضای کنگره آمریکا "مجبور" شد تا حساب وی را تعلیق کند.
پس از حمله انبوهی از حامیان ترامپ به کنگره آمریکا در تاریخ 6 ژانویه، توییتر و سایر شبکه‌های اجتماعی، حساب‌های کاربری ترامپ را بستند.
این حمله پس از سخنرانی ترامپ که وی در آن ادعاهای نادرستی را مبنی بر شکستش در انتخابات نوامبر 2020 به دلیل "تقلب‌های گسترده" تکرار می‌کرد، اتفاق افتاد؛ ادعایی که توسط چندین دادگاه و مقامات انتخاباتی رد شد.
وکلای ترامپ درخصوص این پرونده گفتند: توییتر قدرت و کنترل خود را بر گفتمان سیاسی این کشور اعمال می‌کند؛ اقدامی که از لحاظ تاریخی بی‌سابقه و برای باز کردن بحث‌های دموکراتیک خطرناک است.
هنگامی که رویترز با توییتر تماس گرفت تا از این قضیه اطلاع پیدا کند، توییتر از اظهار نظر درخصوص این پرونده خودداری کرد.
قبل از آن که حساب کاربری ترامپ در توییتر مسدود شود، وی بیش از 88 میلیون دنبال کننده داشت و از توییتر به عنوان یک بلندگو استفاده می‌کرد.
ترامپ درخصوص این پرونده استدلال کرد که توییتر به طالبان اجازه می‌دهد تا موفقیت‌های نظامی خودشان را در سراسر افغانستان مرتب توئیت کنند اما توییتر در دوران ریاست جمهوری وی به توییت‌هایش برچسب "اطلاعات گمراه کننده" می‌زد یا نشان می‌داد که قوانین این شبکه اجتماعی را به علت "تجلیل از خشونت" نقض کرده است.
ترامپ در ماه ژوئیه از توییتر، فیسبوک، گوگل و مدیران ارشد آن‌ها شکایت کرد و مدعی شد که این شبکه‌های اجتماعی به طور غیرقانونی نظرات محافظه کارانه را سرکوب می‌کنند.
کد مطلب: 156449
برچسب ها: ترامپ
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *