۴
۰
شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۰۷

قیمت دربهای ضد سرقت و تحلیل هزینه-فایده

درب ضد سرقت یکی از لوازم و محصولاتی است که امروز بیش از پیش بازار آن رونق گرفته است. افزایش سرقت از منازل و هشدار های پلیس و رسانه ها، دلیل اصلی افزایش فروش این محصول است.در این تحلیل هزینه تمام شده برای خرید این محصول و فایده آن را در کنار هم قرار می دهیم. بر اساس مدل هزینه-فایده بهتر می توانید تصمیم بگیرید که این محصول را خریداری کنید و یا از خرید آن منصرف شوید.
قیمت درب ضد سرقت و هزینه های آن
با بررسی بازار و فروشندگان مختلف در می یابیم که تفاوت قیمت در این محصول بسیار زیاد است. می بایست برای تحلیل قیمت ضد سرقت به یک استاندارد دست یابیم.
ما در این تحلیل محصولات خارجی وارداتی که با قیمت 1000 دلار در بازار موجود هستند را حذف کردیم، زیرا اکثر جامعه ما نمی توانند چنین هزینه ای برای این محصول پرداخت کنند.
بنابر این در بین محصولات داخلی به سراغ فروشگاه درب ضد سرقت ایرانی Samdarb رفتیم که قابلیت شخصی محصولات آن می تواند تحلیل قیمت این محصول را برای ما ساده کند.
بخشی از تفاوت قیمت ها به طرح ظاهری محصول و میزان پیچیدگی طرح مربوط می شود. طرح هایی که با دستگاه CNC طرح داده شده اند و برجستگی ندارند، ارزان تر هستند. بطور مثال یک محصول با طرح CNC 5,100,000 تومان قیمت دارد و یک محصول دیگر با همان مشخصات فنی ولی با طراحی برجسته ونوس 6,900,000 تومان قیمت دارد.
مشخصات ظاهری دیگر مانند دستگیره درب و روکوب چوبی برای چهارچوب فلزی نیز می توانند هزینه را افزایش دهند. بطور مثال دستگیره های رومی زیتونی 350 هزار تومان گران تر از مدل های معمولی هستند. همچنین روکوب ها در ساده ترین حالت ممکن 1,250,000 تومان برای شما هزینه در بر خواهند داشت.
در کنار این مسائل قطعات داخلی نیز خود عامل اصلی تغییرات قیمت در این محصول هستند. به عنوان مثال ارتقاء قفل به قفل گاوصندوقی ( آنچه خود فروشگاه سام درب توصیه می کند ) 350 هزار تومان است. و یا ارتقاء ضخامت ورق داخلی 550 هزار تومان افزایش هزینه دارد.
بررسی فایده محصول
شاید در تحلیل هزینه-فایده یک محصول و یا یک خدمت، قیمت گذاری بر روی فایده ها کار بسیار پیچیده ای باشد. اما بخش مهمی از این فایده ها را در این بخش با هم مرور می کنیم.
اگر درب ضد سرقت خریداری شده استاندارد باشد و بتواند از سرقت جلوگیری کند می بایست برای فایده آن خسارت وارد شد به یک خانه مورد سرقت قرار گرفته را بدانیم.
آمار دقیقی از میانگین خسارت وارد شده به خانه های مورد سرقت وجود ندارد ولی با کمی تحقیق متوجه می شویم که حداقل میانگین خسارت وارد شده 100 میلیون تومان به هر خانه است. دلیل بالا بودن این میانگین، نگهداری زیور آلات در خانه ها است که پلیس تاکید می کند وسایل قیمتی خود را صندوق های بانک نگهداری کنید.
در کنار خسارت مادی می بایست به تشویش ذهنی نیز بپردازیم، اگر خانه ای مورد دزدی قرار بگیرد، شما دیگر در آنجا احساس امنیت نمی کنید.
اگر درب ضد سرقت خریداری شده بتواند از دزدی جلوگیری کند شما 100 میلیون تومان به شما فایده داده است برای آرامش ذهنی نیز می بایست قیمتی را در نظر بگیرید. اگر شما پس از سرقت خانه خود به آرامش ذهنی نرسید می بایست هزینه تغییر خانه را بپردازید.
در مجموع دیگر نیاز نیست این هزینه ها را محاسبه کنیم زیرا نسبت فایده درب ضد سرقت به هزینه آن ما را مجاب می کند که این محصول را خریداری کنیم.
یک نکته مهم پیش از خرید محصول
یکی از راه های باز کردن درب ها برای سارقین شکستن مغزی قفل و تعویض آن با مغزی دیگری است که کلید آن را دارند. تا پیش از ورود درب های ضد سرقت، بیشتر دزد ها با دیلم و خم کردن چهارچوب وارد خانه می شدند.
برای جلوگیری از این روش جدید سرقت، قفل های گاوصندوقی یک راه بسیار عالی هستند. این قفل ها بدون مغزی هستند و کلید وارد ساختار اصلی قفل می شود. بنابر این روش تعویض مغزی در قفل های گاوصندوقی جواب نمی دهد.
اما این قفل معایبی هم دارد. کلید بزرگ آن حمل را سخت میکند و برای باز کردن درب نیز به سادگی قفل های معمول درب باز نمی شود و کمی زمان بیشتری می برد تا کلید در جای درست خود قرار بگیرد.

نتیجه کلی
قیمت یک درب ضد سرقت ایرانی با ارتقاء قفل به قفل گاوصندوقی و ارتقاء ضخامت ورق سرتاسری 6,000,000 تومان می شود. حد اقل فایده این محصول نسبت به هزینه آن چیزی در حد 16 برابر است. بنابر این توصیه های پلیس در این رابطه بسیار صحیح است و می بایست این توصیه ها را جدی بگیرید.
منبع: خبر آنلاین، سام درب
کد مطلب: 156450
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


مهدی
Iran, Islamic Republic of
مقاله بسیار خوبی بود مخصوصا توضیحات تکمیلی درباره قفل های گاوصندوقی، امیدواریم تولید کنندگان درب ضد سرقت ایرانی همیشه کیفیت محصولاتشون رو در سطح عالی حفظ کنند.
سمانه
Iran, Islamic Republic of
دقیقا همسایه ما هم درب خونش قفل معمولی بود و به همین شکل که توضیح دادید درب خونه رو بازش کردند.
علی
Iran, Islamic Republic of
ممنون از شما اطلاعاتم در این باره بیشتر شد
سمیرا
United States
مرسی که درمورد این قفل ها توضیح دادید. دقیقا باز شدن درب ضد سرقت خونم یکی از نگرانی هام بود. همین امروز قفل ها رو عوض می کنیم