کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

باد و باران در برخی استان‌ها

18 مهر 1400 ساعت 12:42

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن اشاره به بارش باران در برخی مناطق کشور طی روزهای آینده، از وزش باد شدید در نوار شرقی و افزایش نسبی دما در نیمه شمالی کشور خبر داد.


رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن اشاره به بارش باران در برخی مناطق کشور طی روزهای آینده، از وزش باد شدید در نوار شرقی و افزایش نسبی دما در نیمه شمالی کشور خبر داد.
صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا، ضمن اشاره به اینکه براساس تحلیل آخرین نقشه‌های ‌پیش‌یابی طی ۲۴ ساعت آینده در برخی مناطق اردبیل، گیلان و غرب مازندران و فردا (۱۹ مهر) در استان گیلان بارش ‌پراکنده رخ می‌دهد، اظهار کرد: سه‌شنبه (۲۰ مهر) جوی ‌پایدار و آسمانی صاف در اغلب مناطق کشور حاکم خواهد بود.
وی ادامه داد: چهارشنبه (۲۱ مهر) به‌ویژه در ساعات بعدازظهر در برخی نقاط غرب، شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی افزایش ابر و بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت ‌و ‌پنجشنبه (۲۲ مهر) نیز در شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، برخی مناطق استان‌های اردبیل، گیلان و غرب مازندران ابرناکی همراه با بارش ‌پراکنده پیش‌بینی می‌شود.
به گفته ضیاییان، طی سه روز آینده در نوار شرقی کشور به‌ویژه در منطقه زابل و بخش‌هایی از استان‌های یزد، اصفهان و کرمان وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک دور از انتظار نیست همچنین افزایش نسبی دما تا اواخر هفته در نیمه شمالی کشور رخ می‌دهد.
وی افزود: امروز (۱۸ مهر) مناطق مرکزی خلیج فارس و سه‌شنبه (۲۰ مهر) نیمه شرقی دریای عمان مواج است.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۹ مهر) صاف و همراه با غبار صبحگاهی و در بعدازظهر قسمتی ابری و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۲۲ درجه سانتیگراد و طی ‌سه‌شنبه (۲۰ مهر) نیز صاف و همراه با غبار صبحگاهی و در بعدازظهر قسمتی ابری و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۱۱ و حداکثر دمای ۲۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۸ و ۱۹ مهر) اهواز با بالاترین دمای ۳۹ و ۳۸ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و مشهد با بیشینه دمای ۱۴ و ۱۵ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان‌های کشور هستند.
 


کد مطلب: 156666

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/156666/باد-باران-برخی-استان-ها

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir