کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه روسیه

20 مهر 1400 ساعت 11:28

اتحادیه اروپا شش نفر دیگر از روسیه را که در مسموم کردن الکسی ناوالنی، منتقد روسیه نقش داشتند، تحریم کرد.


اتحادیه اروپا شش نفر دیگر از روسیه را که در مسموم کردن الکسی ناوالنی، منتقد روسیه نقش داشتند، تحریم کرد.
به گزارش ایسنا به نقل از آناتولی، شورای اتحادیه اروپا همچنین رژیم حقوقی تحریم‌های خود را علیه استفاده کنندگان از "سلاح‌های شیمیایی" تا ۱۶ اکتبر ۲۰۲۲ تمدید کرد.
لیست سیاه اتحادیه اروپا در حال حاضر ۱۵ شخص و دو نهاد را به دلیل "مسئولیت مستقیم توسعه و استفاده از سلاح‌های شیمیایی و همچنین حامیان مالی، فنی یا مادی" هدف قرار می‌دهد.
تا پیش از این، در این لیست نام پنج مقام رده بالای سوریه به اتهام استفاده از سلاح شیمیایی علیه غیرنظامیان این کشور، و چهار نفر از روسیه به اتهام مسموم کردن سرگئی اسکریپال، افسر اطلاعاتی سابق روسیه به چشم می‌خورد.
حال علاوه بر این ۹ نفر، شش نفر دیگر از روسیه به اتهام ایفای نقش در حمله با ماده "نوویچوک" علیه ناوالنی، به این لیست اضافه شده‌اند.
همچنین دو موسسه تحقیقاتی در روسیه و سوریه نیز هدف اقدامات محدودکننده اتحادیه اروپا قرار گرفته‌اند.
این اتحادیه در سال ۲۰۱۸ در پی حملات سوریه، تحریم‌های خود- شامل ممنوعیت سفر و مسدود کردن دارایی‌ها- را آغاز کرد.
سوریه از اوایل سال ۲۰۱۱، و پس از سرکوب اعتراضات طرفداران دموکراسی، درگیر جنگ داخلی است.
در سال ۲۰۱۸، اسکریپال، جاسوس سابق "کا ‌گ ‌ب" و دخترش یولیا با عامل عصبی بسیار سمی "نوویچوک" مسموم شده و تا نزدیکی مرگ رفتند. آنها پس از آنکه بی‌هوش در "سالزبری" انگلستان پیدا شدند، در بیمارستان تحت مداوا قرار گرفتند و هر دو پس از درمان طولانی مدت از بیمارستان مرخص شدند.
سال گذشته نیز یک عامل شیمیایی مشابه در سطح نظامی از خانواده نوویچوک علیه ناوالنی استفاده شد؛ وی نهایتا در آلمان سلامتی خود را به دست آورد.
اتحادیه اروپا همچنین  به دلیل نقض قلمرو اوکراین، هشت نفر دیگر، از جمله یک افسر عالی رتبه را که "تحقیقات جنایی با انگیزه سیاسی" علیه "تاتارهای کریمه" انجام داده بود، تحریم کرد.
این افراد جدید در لیست، به دلیل "حمایت فعالانه از اقدامات و اجرای سیاست‌هایی که تمامیت ارضی، حاکمیت و استقلال اوکراین را تضعیف یا تهدید می‌کند" با این اقدامات محدود کننده اتحادیه اروپا روبرو می‌شوند.
همچنین ماگومد فرمانوویچ ماگومدوف، بازرس پرونده‌های ویژه شهر سواستوپول نیز به لیست سیاه اتحادیه اروپا اضافه شد.
به گفته اتحادیه اروپا، ماگومدوف "در تحقیقات جنایی با انگیزه سیاسی علیه رهبران ‘مجلس ملی تاتارهای کریمه’ که به دلیل مخالفت فعالشان با الحاق غیرقانونی شبه جزیره کریمه، تحت تعقیب قرار گرفتند" مشارکت داشت.
لیست تحریم‌ها مجموعا شامل ۱۸۵ شخص، و ۴۸ نهاد می‌شود که حق سفر به کشورهای عضو اتحادیه اروپا را نخواهند داشت.
این اتحادیه همچنین تامین سرمایه برای اشخاص و نهادهای ذکر شده در این لیست سیاه را ممنوع، و اموال و دارایی‌های آن‌ها را مسدود کرده است.
اتحادیه اروپا در ماه گذشته نیز بازداشت پنج رهبر تاتارهای کریمه و ۵۰ نفر دیگر، از جمله "نریمان ژلیال"، روشنفکر برجسته را محکوم کرد.
این اتحادیه از سال ۲۰۱۴ اقدامات محدود کننده‌ای را در واکنش به بحران اوکراین اعمال کرده است.
نیروهای روسیه در فوریه ۲۰۱۴ وارد شبه جزیره کریمه شدند و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه یک ماه بعد این منطقه را به طور رسمی به دو منطقه فدرال جداگانه روسیه تقسیم کرد.
ترکیه، آمریکا و مجمع عمومی سازمان ملل متحد، این الحاق را غیرقانونی می‌دانند.
تحریم‌های اقتصادی جداگانه‌ای نیز در زمینه‌های مالی، انرژی و نظامی علیه مسکو در جریان است که علت آن‌ها عدم تمایل روسیه برای اجرای کامل توافق مینسک است، توافقی که هدف آن برقراری آتش‌بس در شرق اوکراین است.
این اتحادیه همچنین تحریم‌هایی به خاطر الحاق غیرقانونی کریمه و بندر سواستوپول، علیه روسیه اعمال کرده است.
انتهای پیام


کد مطلب: 156714

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/156714/تحریم-های-جدید-اتحادیه-اروپا-علیه-روسیه

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir