۰
سه شنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۰۷

جلسات کمیسیون طرح صیانت علنی خواهد بود؟

دبیر کمیسیون مشترک طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی در خصوص اینکه آیا مذاکرات کمیسیون متبوع وی به صورت علنی به سمع و نظر مردم می‌رسد و یا خیر توصیحاتی را ارائه داد.
جلسات کمیسیون طرح صیانت علنی خواهد بود؟
دبیر کمیسیون مشترک طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی در خصوص اینکه آیا مذاکرات کمیسیون متبوع وی به صورت علنی به سمع و نظر مردم می‌رسد و یا خیر توصیحاتی را ارائه داد.
مهرداد وییس‌کرمی درگفت‌و گو با ایسنا، در خصوص مسیری که کمیسیون مشترک طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی پیش‌روی خود دارد گفت: اعضای هیات رییسه دائمی کمیسیون مشترک طرح صیانت در اولین جلسه کمیسیون با حضور نایب رییس مجلس شورای اسلامی آقای نیکزاد انتخاب شدند، بلافاصله پس از این موضوع، اعضای هیات رییسه کمیسیون، جلسه ای تشکیل جلسه دادند و در این جلسه مقرر شد کمیسیون مشترک یکشنبه ها و سه شنبه ها در روزهایی که صحن علنی مجلس جلسه دارد، از ساعت ۱۶ تا ۱۸ جلسه داشته باشد، همچنین مقرر شد پیش نویس آیین‌نامه نیز در جلسه آینده مورد بررسی و تصویب اعضای کمیسیون قرار گیرد.

وی افزود: با توجه به حساسیت هایی که در این حوزه در جامعه وجود دارد اعضای کمیسیون همچنان بر شفافیت مذاکرات کمیسیون تاکید دارند، بر همین اساس این احتمال وجود دارد که گزارش مستمری از مذاکرات جلسه از سوی سخنگوی کمیسیون و در غیاب وی توسط رییس یا نایب رییس اول کمیسیون به سمع و نظر مردم برسد؛ البته این مباحث هنوز به تصویب اعضای کمیسیون نرسیده  است چرا که کمیسیون فعلا یک جلسه خود را پشت سرگذاشته و در آن جلسه هم صرفا به انتخابات اعضای هیات رییسه پرداخته شد.
دبیر کمیسیون مشترک طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی ادامه داد: این پیشنهاد مطرح است که مذاکرات کمیسیون  از طریق درگاه اینترنتی مجلس شورای اسلامی پخش شود؛ اینها احتمالاتی است که باید به تصویب اعضای کمیسیون برسد و فعلا موضوعی به صورت قطعی مشخص نیست؛ اگرچه ثبت و ضبط مذاکرات و بررسی ها موضوعی است که همه اعضا بر آن تاکید دارند.
ویس‌کرمی بیان کرد: مذاکرات کمیسیون ها با روند مذاکرات صحن علنی مجلس شورای اسلامی متفاوت است، مذاکرات کمیسیون چالشی تر و تخصصی تر است و ممکن است برای مردم خسته کننده باشد، این پیشنهاد مطرح است که مذاکرات ثبت و ضبط شود و پس از حذف موارد زائد در اختیار افکار عمومی قرار بگیرد؛ اگرچه دوستان با پخش مستقیم مذاکرات از طریق درگاه اینترنتی مجلس مخالفتی نداشتند و خود هیات رییسه هم با این موضوع موافق بود.
وی اضافه کرد: در واقع این مباحث در جلسه بعدی کمیسیون یعنی جلسه یکشنبه هفته آینده مشخص خواهد شد، تلاش است کارهای مقدماتی کمیسیون در این جلسه انجام شود تا اعضا به زودی وارد بررسی متن موضوع بشوند.
کد مطلب: 156727
برچسب ها: طرح صیانت
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *