۰
چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۲۸

ماجراي انتخاب مدير جنجالي موزه فرش

انتصاب سجاد نوروزیان به عنوان مدیر موزه فرش ایران از سوی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری با حواشی و انتقاداتی همراه بوده است. 
ماجراي انتخاب مدير جنجالي موزه فرش
انتصاب سجاد نوروزیان به عنوان مدیر موزه فرش ایران از سوی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری با حواشی و انتقاداتی همراه بوده است. 
به گزارش مهر، او پیش از این توسط عزت الله ضرغامی در ستاد انتخاباتی به عنوان دستیار در حوزه کسب و کار در فضای مجازی معرفی شده بود.
گفته می‌شود نوروزیان اداره کننده صفحات مجازی عزت الله ضرغامی بوده است. 
همچنین او تهیه‌کننده چند برنامه‌ تلویزیونی بوده است. از سوابق مدیریتی و اجرایی دیگر وی می‌توان به طراحی یک شهربازی مهارتی حرکتی و نوشتن یک کتاب درباره گل‌پروری اشاره کرد.
انتصاب او به عنوان مدیر موزه تخصصی فرش بازتاب منفی زیادی داشته و بسیاری می گویند او هیچ شناختی از فرش و فعالیت فرهنگی در حوزه گردشگری ندارد. 
در این بین ویدئویی تبلیغاتی عجیبی نیز از نوروزیان منتشر شده است. او در این ویدئو در حال کشیدن پیپ و تبلیغ  نوعی توتون است. 
موزهٔ فرش ایران دارنده با ارزش‌ترین نمونه‌های قالی ایران از قرن نهم هجری تا دورهٔ معاصر است و از منابع غنی تحقیقی برای پژوهشگران و هنر دوستان به‌شمار می‌آید. معمولاً حدود ۱۳۵ تخته از شاهکارهای قالی ایران، بافت مراکز مهم قالی‌بافی مانند کاشان، کرمان، اصفهان، تبریز، خراسان، کردستان و جز آن‌ها، در تالار طبقهٔ هم‌کف به معرض نمایش گذاشته می‌شود.
همچنین در این نمایشگاه تابلوفرش‌های نفیس تبریزی، فرش تبریز به نمایش درمی‌آید که نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. در این نمایشگاه نمونه‌هایی از قالیچه‌های تصویری شاهنامهٔ بایسنقری به نمایش درآمده است که گوشه‌هایی از ادبیات، اسطوره، مذهب و فرهنگ و هنر غنی ایران را نشان می‌دهد.
در کتابخانهٔ موزه حدود ۳٬۵۰۰ جلد کتاب به زبان‌های فارسی، عربی، فرانسه، انگلیسی و آلمانی در اختیار هنردوستان و پژوهشگران قرار می‌گیرد. پژوهش در سوابق، تحولات و کیفیت تاریخی هنر و صنعت فرش، خاصه در ایران، گردآوری و خریداری نمونهٔ انواع قالی‌های دست بافت ایرانی و برگزاری نمایشگاه‌های موقت از فرش ایران و سایر نقاط جهان، از اهداف موزه به‌شمار می‌آید.
کد مطلب: 156759
برچسب ها: موزه فرش
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *