۰
چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۴۶

کلاهبرداری دلالان با آلودگی هوا

فروش آرم طرح ترافیک روزانه در روزهایی که آلودگی هوا به اوج رسیده ممنوع است. عده‌ای کلاه‌بردار اقدام به فروش آرم در این روزها کرده‌اند؛ این در حالی است که پیامی به سامانه ارسال نمی‌شود و شهروندان در صورت ورود به محدوده طرح به صورت ساعتی جریمه می‌شوند.
به گزارش فارس، بر اساس مصوبه کمیته کاهش آلودگی هوا در روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری به دلیل افزایش افزایش آلودگی هوا فروش آرم طرح ترافیک روزانه و هفتگی ممنوع شد.
پدیده وارونگی هوا امسال نیز ماننند سال‌های گذشته شهروندان تهرانی را درگیر خود کرده است و هشدارها درباره افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش تردد بیماران قلبی و ریوی در اماکن عمومی به گوش می رسد اماباید دید مسئولان چه زمان می‌خواهند برای رفع این مشکل که هر سال گریبان مردم را می‌گیرد اقدام کنند.
طی دیروز و امروز فروش آرم طرح ترافیک روزانه در تهران متوقف شده و عده‌ای فرصت طلب اقدام به فروش آرم کرده اند این در حالی است که پیامی به سامانه ارسال نمی شود و شهروندان فقط پول می دهند و شماره ماشین آنها وارد سامانه نمی شود و درصورت ورود جریمه می‌شوند.
شهرداری در برخی از میدان های اصلی چادرهای را زده و در روزهای عادی آرم طرح ترافیک روزانه می فروشد و امروز طی گزارش میدانی به عمل آمده در هیچ کدام از این چادرها آرمی به فروش نمی رسد اما عده ای از شهروندان طی تماس با خبرگزاری فارس اعلام کردند این آرم ها به فروش می‌رسد.
یکی از این شهروندان گفت که آرم را خریده و وارد محدوده شده ولی پیامی از سامانه برایش پیامک نشده است.
عدم ارسال پیامک به منزله این است که شماره در سامانه ثبت نشده و این فرد به ازای هر ساعتی که در طرح است جریمه می‌شود.
یکی از رانندگان تاکسی گفت که در برخی از دکه‌های روزنامه فروشی این آرم ها در این ۲ روز توزیع شده است.
حجت الله بهروز مدیر عامل شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه مجوزهای روزانه و هفتگی ورود به محدوده طرح ترافیک ۱۰ درصد از کل مجوزهای مصوب را تشکیل می دهند، گفت: حتی مجوز ورود برای یک خودرو بیش از سقف تعیین شده، صادر نمی شود و مجوزهای روزانه و هفتگی برای شهروندانی که به ‌صورت فوری و ضروری نیاز به ورود به محدوده طرح را دارند پیش بینی شده که کاملا منطبق با عدالت است.
وی افزود: ورودی های محدوده طرح ترافیک به طور دقیق تحت نظارت است.
وی ادامه داد: روی این کارت یک کد امنیتی درج شده که با خراش دادن پوشش روی آن آشکار می‌شود. کافی است این کد مجوز را به شماره ۲۰۰۰۱۸۸۸ پیامک کرده و پس‌از دریافت پاسخ، شماره پلاک خودروی خود را در قالب یک پیامک دیگر به شماره فوق ارسال کنند.
مدیر عامل شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران اظهار کرد: شهروندان به جای حرف مندرج در پلاک باید از یک کد ویژه که در جدول راهنما روی کارت درج شده است، استفاده کنند.
مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک اظهار داشت: متقاضیان هر روز تا ساعت ۱۷ وقت خواهند داشت تا شماره خود را در سیستم ثبت کنند تا در آن روز جریمه نشوند؛ ضمن این که هر کد تا زمانی که از طریق پیامک برای شماره ۲۰۰۰۱۸۸۸ ارسال نشده و در ازای آن یک شماره پلاک ثبت نشده، قابل استفاده است و در واقع این کدها یکبار مصرف هستند.
به گفته بهروز، مجوزهای روزانه، هر روز مطابق با سقف تعیین شده صادر می شوند و در صورتی که درخواست ها بیش از سقف مجاز باشند، ظرفیت تکمیل اعلام شده و مجوز جدیدی صادر نمی شود.
وحید نوروزی رئیس مرکز صدور آرم طرح ترافیک گفت که در این ۲ روز فروش آرم طرح ترافیک روزانه ممنوع است و سایت سازمان بسته است.
وی ادامه داد: اگر افراد این آرم ها را از دکه های روزنامه فروشی در این ۲ روز خریداری کردند برای آنها پیامکی ارسال نشده چرا که سایت را غیرفعال کرده ایم.
به گفته نوروزی، بارها هشدار داده ایم در این ۲ روز آرمی به فروش نمی رسد حتی عوامل فروش آرم روزانه را از معابر و ورودی ها جمع آوری کرده‌ایم.
در روزهای که آلودگی به اوج می رسد فروش آرم طرح ترافیک روزانه ممنوع است و عده ای دلال اقدام به کلاهبرداری می کنند و جایی نهادهای نظارتی در این زمینه خالی است و باید هر چه سریعتر جلوی این مشکل گرفته شود.
کد مطلب: 15684
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *