۰
يکشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۱۵

دیدار نیچروان بارزانی با امیر قطر

رئیس اقلیم کردستان عراق در جریان سفرش به دوحه با وزیر خارجه این کشور فرصت‌های سرمایه‌گذاری قطر در اقلیم و اقدامات برای افتتاح کنسولگری قطر در اربیل را بررسی کرد.
دیدار نیچروان بارزانی با امیر قطر
رئیس اقلیم کردستان عراق در جریان سفرش به دوحه با وزیر خارجه این کشور فرصت‌های سرمایه‌گذاری قطر در اقلیم و اقدامات برای افتتاح کنسولگری قطر در اربیل را بررسی کرد.
به گزارش ایسنا، به نقل از سومریه نیوز، نیچروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان پس از ورود به دوحه با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر دیدار کرد.
دو طرف در این دیدار بر گسترش روابط دوجانبه، فرصت‌های سرمایه‌گذاری، استفاده از سرمایه قطر در اقلیم و عراق و اقدامات برای افتتاح کنسولگری قطر در اربیل را مورد بررسی قرار دادند.
وضعیت عراق، نتایج انتخابات پارلمانی و روند سیاسی آن، آخرین تحولات منطقه و برخی مسائل مهم مشترک از دیگر محورهای این دیدار بود.
بارزانی روز شنبه وارد دوحه شد و مورد استقبال وزیر حمل و نقل و ارتباطات قطر و سفیر عراق در دوحه قرار گرفت.
رئیس اقلیم کردستان عراق همچنین امروز یکشنبه با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر و تعدادی از دیگر مسوولان این کشور دیدار کرد.
همچنین در این نشست انتخابات زودهنگام پارلمانی عراق، انتظارات از آینده روند سیاسی این کشور، تقویت روابط اقلیم و دولت بغداد با قطر به ویژه در زمینه های اقتصادی، بازرگانی، کشاورزی، گردشگری، ویروس کرونا و پیامدهای آن، پروازهای مستقیم قطر به اقلیم و عراق بررسی شد.
دو طرف بر تقویت روابط اقلیم و عراق با قطر تاکید و فرصت‌های بهره برداری از پول و سرمایه‌های قطر در اقلیم و اقدامات برای افتتاح کنسولگری قطر در اربیل مورد بررسی قرار گرفت.
آخرین تحولات مبارزه با تروریسم، تهدیدات و خطر داعش، راه‌های مقابله با تروریسم و ایدئولوژی افراطی، وضعیت آوارگان در اردوگاه الهول سوریه و سایر موضوعات مهم مشترک از دیگر محورهای این دیدار بود.
بارزانی پس از این دیدار در توییتی نوشت: از ملاقات با امیر قطر در دوحه خوشوقتم. مذاکراتی پیرامون تقویت و توسعه روابط دوجانبه و مهمترین مسائل مهم مشترک در عراق و خاورمیانه داشتیم.
بررسی راه‌های تحکیم روابط دوجانبه در زمینه سیاسی، همکاری مشترک به ویژه در بخش های تجارت و صنعت، فرصت‌های سرمایه‌گذاری قطر در اقلیم و عراق، وضعیت عراق و منطقه از مسائل مورد بررسی در این دیدارها بود.
کد مطلب: 156870
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *