۰
سه شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۳۶

حفظ هویت تاریخی تقویت گردشگری را در پی دارد

دبیر کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی قم با تأکید برلزوم صیانت از تپه باستانی قلی درویش گفت: حفظ هویت های تاریخی شهر تقویت و رونق گردشگری را در پی دارد.
 دبیر کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی قم با تأکید برلزوم صیانت از تپه باستانی قلی درویش گفت: حفظ هویت های تاریخی شهر تقویت و رونق گردشگری را در پی دارد.
به گزارش ایسنا، الهام نداف نیا عنوان کرد: در بین رویکردهای اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی گردشگری رویکرد تاریخی یکی از مهم ترین بخش های این صنعت محسوب می شود که سالانه توریست های بسیاری را به خود جذب می کند.
وی با بیان اینکه باید قدر داشته های خود را بدانیم تاکید کرد: تپه باستانی قلی درویش یکی از جاذبه های بی نظیر قم محسوب می شود که از نظر مطالعه زندگی گذشتگان پر جاذبه و پراهمیت است، جایی که اسطوره و تاریخ باهم به رقابت در آمده اند. در مکتوبات ما به شایستگی و بالندگی سخن از این منطقه گفته شده است.
رئیس کانون زنان بازرگان اتاق بازرگانی قم با تأکید بر لزوم شناساندن این جاذبه گردشگری قم اظهار کرد: متاسفانه وقتی با برخی همشهریان درباره این جاذبه صحبت می‌کنیم اظهار بی اطلاعی می‌کنند در حالی که در شهرهای دیگر این شهروندان هستند که برای حفاظت از میراث های باستانی خود پیشقدم شده و مانع از تخریب می‌شوند.
نداف نیا افزود: درسطح بین الملل ارگان‌هایی تحت عنوان سازمان مدیریت مقصد(DMO)، با عملکرد که دفاع از هویت و حفظ جاذبه های تاریخی را به عهده دارند که یکی از بخش‌های پر مخاطب و جذاب تورهای گردشگری را تشکیل می دهد؛ اما در شهری که به استناد یافته های تپه قلی درویش 7 هزار سال قدمت دارد آثار تاریخی آن چندان مدنظر نیست ومایه تاسف بیشتر اینکه حتی آثار باقیمانده مثل محلات قدیمی شهربا چنین سابقه طولانی نیز در معرض تخریب هستند.
وی با ابراز نگرانی از شرایط گردشگری گفت: به عنوان یک متخصص در حوزه گردشگری معتقد هستم اگر به دنبال رونق چرخه اقتصادی و احیا گردشگری و افزایش ماندگاری مسافر هستیم باید از تمام آثار باستانی قم نگهداری کنیم که تپه قلی درویش در بین جاذبه های تاریخی موجود بسیار مهم و منحصر بفرد است.
این مدرس گردشگری بیان کرد: استان قم از افتخارات تمدنی و تاریخی که هویت و شناسنامه سرزمین را با خود دارد، غنی است، بنابراین با نگهداری وصیانت از پتاسیل‌های موجود با رویکرد توسعه پایدار می توان به جایگاه های شایسته و در خور ارزش رسید تا به اهداف متعالی دست یافت.
کد مطلب: 156939
برچسب ها: هویت تاریخی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *