۰
جمعه ۳۰ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۵۶
مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی:

ایران برنامه غنی‌سازی مخفی ندارد

مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی هرگونه غنی سازی مخفیانه در ایران را رد کرد.
ایران برنامه غنی‌سازی مخفی ندارد
مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی هرگونه غنی سازی مخفیانه در ایران را رد کرد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی وجود غنی سازی مخفیانه در ایران را رد کرد.
بر این اساس، گروسی گفت: تاکنون هیچ اطلاعاتی که نشان دهد ایران به صورت مخفیانه در حال غنی سازی اورانیوم است، وجود ندارد. ما در آژانس وظیفه داریم تمامی اماکن غنی سازی ایران را مورد بازرسی قرار داده و بر فعالیت‌های هسته‌ای این کشور نظارت کنیم.
او تاکید کرد: سطح اطمینان از اطلاعاتی که درباره برنامه هسته‌ای ایران داریم بسیار بالاست. من اطمینان دارم اگر امکان بازرسی از اماکن و تاسیسات هسته‌ای ایران را داشته باشیم می‌توانیم با قاطعیت بالایی به ماهیت اقدامات هسته‌ای پی ببریم.
مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی مدعی شد: مذاکرات آژانس با مقامات تهران بسیار چالش برانگیز است، اما بدیهی است که این گفتگو‌ها تنها راهکار برای از میان برداشتن اختلافات است.
رافائل گروسی بدون اشاره به بدعهدی مقامات غربی در اجرای برجام، از ایران خواست به تعهداتش ذیل توافق هسته‌ای پایبند باشد.
این ادعا‌ها در حالی مطرح می‌شود که آمریکا خود به طور یک‌جانبه از برجام خارج شد و ایران پس از صبر راهبردی و در راستای ضرب الاجل دادن به کشور‌های غربی، سطح تعهدات خود را به مرور کاهش داد. حتی در مذاکرات وین نیز آمریکا به درخواست ایران عمل نکرد و هیچ کاری برای راستی آزمایی و رفع تحریم‌های یکجانبه انجام نداد.
تاکنون ۶ دور مذاکره میان طرف‌های برجامی در وین و با هدف احیای توافق هسته‌ای ایران انجام شده است اما با کارشکنی آمریکا در رفع تحریم‌ها هنوز مذاکرات به نتیجه مشخصی نرسیده است. مقامات غربی امیدوارند مذاکرات وین از هفته آینده در آستانه نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی آغاز شود.
کد مطلب: 157017
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *