۰
شنبه ۱ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۲۶

چگونه امتیازمان را برای مهاجرت از طریق اکسپرس انتری کانادا افزایش دهیم؟

کانادا از نظر اقتصادی همواره در تلاش است تا جز 10 کشور برتر جهان باشد. به همین دلیل هم موقعیت‌های شغلی بهتر و مهم‌تر اینکه کیفیت زندگی ایده‌آلی را برای مهاجران و افراد بومی فراهم می‌کند.
کانادا از نظر اقتصادی همواره در تلاش است تا جز 10 کشور برتر جهان باشد. به همین دلیل هم موقعیت‌های شغلی بهتر و مهم‌تر اینکه کیفیت زندگی ایده‌آلی را برای مهاجران و افراد بومی فراهم می‌کند.


معمولا همه ما دوست داریم که بدون دغدغه زندگی کنیم و بالاترین رفاه اجتماعی نصیبمان شود. روش‌های متفاوتی برای مهاجرت کردن به کانادا وجود دارد. مهاجرت تحصیلی، کاری و سرمایه‌گذاری. یکی از بهترین روش‌هایی که بیشتر کارشناسان حوزه مهاجرت به آن تاکید دارند، مهاجرت کاری به شیوه اکسپرس انتری کانادا است. این دقیقا همان روشیست که کمک می‌کند تا راحت‌تر راهی کانادا شوید و به آرزوهای چند ساله‌تان جامع عمل بپوشانید.

کمی بیشتر از اکسپرس انتری کانادا بدانید
به دنبال سریع‌ترین و محبوب‌ترین روشی هستید که شما را به اقامت کانادا برساند؟! باید بگوییم به جای درستی مراجعه کرده‌اید. مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس انتری یکی از روش‌های محبوب و البته سریعی است که شما را راحت‌تر به این کشور می‌رساند. اکسپرس انتری برنامه‌هایی را برای افرادی که تمایل دارند به کانادا مهاجرت کنند، سازماندهی و پردازش می‌کند. این روش بر پایه امتیازبندی بر اساس ملاک‌های تعیین شده مشخص می‌کند که متقاضی می‌تواند موفق به دریافت اقامت کانادا شود یا نه.
ملاک‌های مهمی مثل سن، تحصیلات، مهارت‌های زبانی، تجارب کاری و وضعیت تاهل امتیاز متقاضی را مشخص می‌کنند. جالب است بدانید که حدود 60 درصد جمعیت مهاجر کانادا از طریق همین شیوه راهی این کشور شده‌اند. بنابراین هر متقاضی با توجه به مهارت‌ها، شرایط و البته تلاش برای افزایش امتیاز می‌تواند برای مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس انتری برنامه‌ریزی کند.

6 نکته مهم و قابل اجرا برای افزایش امتیاز متقاضیان اکسپرس انتری کانادا 2021
سیستم مهاجرت اکسپرس اینتری که توسط دولت کانادا در سال 2015 راه‌اندازی شد، رقابتی است. به طور کلی داوطلبانی دعوتنامه و مجوز ورود به این کشور را دریافت خواهند کرد که بتوانند بالاترین امتیاز را کسب کنند. بنابراین اگر مدت زمان طولانی است که پروفایل فعال اکسپرس انتری دارید و منتظر دریافت دعوت‌نامه هستید، به جای انتظار بیهوده که منجربه کاهش امتیاز شما می‌شود، روی روش‌های بهبود امتیاز خود کار کنید.
1.    یکی از اعضای خانواده شما در کانادا مقیم باشد
یکی از ملاک‌هایی که می‌تواند منجربه افزایش امتیاز شما شود، اقامت یکی از اعضای خانواده درجه یک شما در کانادا است. شاید تاکنون به این موضوع توجه نکرده باشید. اگر همسر، خواهر و یا برادر شما به عنوان شهروند و مقیم دائم در این کشور زندگی کنند، حداقل 15 امتیاز به سایر امتیازات شما اضافه می‌شود. رابطه بین شما می‌تواند از طریق خون، فرزندخواندگی و همچنین ازدواج یا مشارکت عادی باشد.
2.    تجربه تحصیل در کانادا داشته باشید
میزان تحصیلات یکی از مهم‌ترین ملاک‌های امتیازدهی برای مهاجرت از طریق اکسپرس انتری کانادا است. لطفا توجه داشته باشید که میزان تحصیلات خود به تنهایی 150 امتیاز دارد. این روش برای آن دسته از داوطلبانی که در کلاس کسب تجربه کانادا، جریان فدرال مهارتهای تجاری ثبت نام کرده‌اند، در دسترس است.
با استفاده از این روش نیز 50 امتیاز دیگر به مجموع امتیازات متقاضی اضافه می‌شود. توجه به این نکته ضروری است که صرف نظر از این که مدرک تحصیلی شما با شغل فعلی شما ارتباط دارد یا خیر، سیستم اکسپرس انتری همچنان امتیازاتی را برای آموزش تعیین می‌کند.
3.    تسلط به دو زبان
کانادا دو زبان رسمی دارد. زبان‌های رسمی این کشور انگلیسی و فرانسه است. داوطلبانی که قصد دارند از طریق اکسپرس انتری راهی کانادا شوند، نه تنها به دلیل مهارت خود در زبان انگلیسی، بلکه با مهارت در زبان فرانسوی هم می‌توانند امتیاز مازاد کسب کنند. بنابراین برای افزایش مجموع امتیازات خود می‌توانید مهارت خود را در هر دو زبان افزایش دهید. یک تغییر اساسی که در سیستم اکسپرس انتری کانادا 2021 اعمال شده، اختصاص حداکثر 50 امتیاز اضافی برای مهارت در زبان فرانسه به مجموع امتیازات متقاضی است.
توجه به این نکته فوق‌العاده مهم است که تنها یک داوطلب از طریق مهارت زبانی خود می‌تواند 260 امتیاز کسب کند. علاوه بر این، اگر شما به عنوان زن و یا شوهر درخواست دهید این امکان هم وجود دارد که بر اساس دانش زبانی همسرتان 10 امتیاز دیگر کسب کنید. به طور کلی مهارت‌های زبانی یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای گرفتن پذیرش کانادا به شمار می‌رود.
هنگامی که در آزمون زبان شرکت می‌کنید، نتایج شما بر اساس چهار مهارت زبانی صحبت کردن، گوش دادن، خواندن و نوشتن ارزیابی می‌شود. وقتی به دفعات مکرر در آزمون شرکت می‌کنید و امتیازهای بهتری می‌گیرید، آن امتیازهای اضافی به ازای هر توانایی در نتایج آزمون جمع می‌شود.

4.    افزایش تجربه کاری مرتبط
یکی دیگر از پیشنهادات ما برای کسانی که به دنبال افزایش مجموع امتیازات خود در برنامه‌های اکسپرس انتری کانادا هستند، افزایش تجارب کاری مرتبط است. یعنی هر چقدر تجربه شما در زمینه کاری مورد درخواست بیشتر باشد، امتیاز بیشتری را  در این ملاک کسب خواهید کرد. به عنوان مثال، اگر در حال حاضر در خارج از کانادا کار می‌کنید و کمتر از 2 سال سابقه کار رسمی دارید، باید به کار خود ادامه دهید. زیرا مهم است که در پروفایل خود ذکر کنید که در حال کار مداوم هستید.
5.    از طریق برنامه‌های استانی موجود درخواست دهید
در حال حاضر اداره مهاجرت کانادا به طور گسترده‌ای در حال افزایش برنامه‌های استانی برای پذیرش مهاجران بیشتر است. به همین دلیل هم استان‌ها دامنه پذیرش مهاجران از طریق اکسپرس انتری افزایش داده‌اند تا بتوانند خواسته‌های بازار کار استان را برآورده کنند. در نتیجه، داوطلبانی که توسط برنامه‌های استان انتخاب می‌شوند و درخواست اقامت دائم کانادا را ارائه می‌دهند، با موفقیت در یکی از برنامه‌های استانی به کانادا مهاجرت می‌کنند. در سال‌های اخیر، تقریباً همه استان‌ها شروع به انجام جریان‌های تراز شده با اکسپرس اینتری خود به روشهای خلاقانه و پویا کردند. داوطلبان با به‌کارگیری این شیوه 600 امتیاز می‌توانند کسب کنند.
6.    پیشنهاد کار دریافت کنید
شاید دریافت جاب آفر از شرکت‌های کانادایی به اندازه مابقی روش‌ها آسان نباشد، اما باز هم می‌تواند امتیاز متقاضی مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس انتری را افزایش دهد. داشتن پیشنهاد کار از سوی کافرمای کانادایی می‌تواند 50 امتیاز را برای شما به ارمغان آورد. ممکن است کم به نظر برسد، با این حال، داشتن پیشنهاد کاری هنوز هم عامل مهمی برای مهاجرت به کانادا محسوب می‌شود.
کلام آخر
از طریق سیستم اکسپرس اینتری که مزایایی مثل پردازش سریع برنامه‌ها و سیستم کاملا الکترونیکی که امکان تبعیض و تقلب در آن وجود ندارد، در کمتر از 6 ماه می‌توانید مجوز ورود به کانادا را دریافت کنید. با توجه به اینکه یک سیستم مهاجرت فدرال است، کسانی که دعوت‌نامه دریافت می‌کنند، می‌توانند مستقیماً برای اقامت دائم کانادا تحت این برنامه درخواست دهند. پس از دریافت ویزای اکسپرس انتری کانادا می‌توانید در هر نقطه کشور اقامت داشته باشید. 
کد مطلب: 157056
برچسب ها: کانادا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *