۰
شنبه ۸ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۰۱

آغاز نشست گروه ۲۰ در ایتالیا

ماریو دراگی، نخست وزیر ایتالیا، اجلاس سران گروه ۲۰ را آغاز کرد و از رهبران خواست تا در مواجهه با چالش‌های جهانی متحد شوند.
آغاز نشست گروه ۲۰ در ایتالیا
ماریو دراگی، نخست وزیر ایتالیا، اجلاس سران گروه ۲۰ را آغاز کرد و از رهبران خواست تا در مواجهه با چالش‌های جهانی متحد شوند.
به گزارش ایسنا به نقل از سی ان ان، دراگی در سخنرانی افتتاحیه خود گفت: حتی قبل از پاندمی ما با حمایت‌گرایی، یکجانبه‌گرایی و  ناسیونالیسم مواجه بودیم - اما هرچه بیشتر با همه چالش‌های خود پیش برویم، واضح‌تر می‌شود که چندجانبه‌گرایی بهترین پاسخ برای مشکلاتی است که امروز با آن روبرو هستیم. از بسیاری جهات این تنها راه است.
او افزود: از همه‌گیری، تغییرات آب‌وهوایی، تا مالیات‌های منصفانه و عادلانه، رفتن به تنهایی یک گزینه نیست. ما باید تمام تلاش خود را برای غلبه بر اختلافات خود انجام دهیم.
نخست وزیر ایتالیا همچنین موضوع نابرابری توزیع واکسن را مطرح کرد و گفت که رهبران باید از چالش‌های جمعی پیش رو "آگاه باشند".
او گفت که بیش از ۷۰ درصد از مردم در کشورهای با درآمد بالا حداقل یک دوز واکسن دریافت کرده‌اند. در مقایسه، تنها ۳ درصد از افراد واجد شرایط که در فقیرترین کشورهای جهان زندگی می‌کنند، یک بار تزریق شده‌اند.
دراگی گفت: «این تفاوت‌ها از نظر اخلاقی غیرقابل قبول هستند و بهبود جهانی را تضعیف می‌کنند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه که بصورت مجازی در این نشست شرکت کرده گفت: دیدگاه روسیه نسبت به توسعه بهداشت و درمان و اقتصاد جهانی بیشتر شبیه سایر کشورهای گروه ۲۰ است.
وی تصریح کرد: من به موضوعاتی که ایتالیا برای بحث امروز پیشنهاد داده است، اقتصاد جهانی و مراقبت های بهداشتی جهانی می پردازم و باید فوراً بگویم که این چیزی است که همه ما تا حد زیادی روی آن کار می‌کنیم.
پوتین گفت: بحران ناشی از همه‌گیری باعث شد بسیاری از دولت‌های گروه ۲۰ برای کمک به بهبود اقتصاد جهانی کسری بودجه بیشتری را متحمل شوند.
وی افزود: جهش‌های مداوم ویروس کرونا نیازمند مکانیزمی است که به واکسن ها اجازه دهد تا به سرعت با تغییرات ویروسی سازگار شوند.
پوتین گفت: با توجه به اینکه ویروس همچنان در حال جهش است، ما باید مکانیسم هایی را برای ارتقای سیستماتیک و سریع واکسن‌ها ایجاد کنیم.
رئیس جمهور روسیه همچنین خاطرنشان کرد که بسیاری از کشورها هنوز برای دستیابی به واکسن‌های موجود در تلاش هستند. پوتین گفت: به اعتقاد من، این اتفاق به دلیل رقابت ناعادلانه، حمایت گرایی و این واقعیت است که برخی از کشورها، از جمله در داخل گروه ۲۰، آماده به رسمیت شناختن واکسن‌ها و گواهی‌های واکسن نیستند.
اولین روز نشست گروه ۲۰ به اقتصاد جهانی و پاندمی کرونا می‌پردازد و هدف اصلی آن تأیید حداقل مالیات جهانی است. این اقدام یکی از اولویت‌های اصلی بایدن است. دولت او بر این باور است که این اقدام به رقابت جهانی در مورد نرخ مالیات شرکت‌ها پایان خواهد داد. این اقدام شرکت‌های بزرگ چندملیتی را ملزم به پرداخت مالیات به کشورهایی می‌کند که در آن تجارت می کنند.
قانون جدید زمانی رسمی خواهد شد که رهبران بیانیه نهایی گروه ۲۰ را در روز یکشنبه - زمانی که اجلاس پایان می یابد - منتشر کنند.
یک مقام کاخ سفید گفت: امروز، رهبران گروه ۲۰ از ایجاد یک حداقل مالیات جهانی تاریخی حمایت خواهند کرد. ما انتظار داریم که این امر به طور رسمی در بیانیه رهبران در روز یکشنبه تایید شود.
 روز جمعه، سازمان بهداشت جهانی از رهبران گروه ۲۰ درخواست کرد تا این شکاف را کاهش دهند و گفت که "شکاف فعلی برابری واکسن بین کشورهای ثروتمندتر و کشورهای کم منابع نشان دهنده بی توجهی به زندگی فقیرترین و آسیب پذیرترین افراد جهان است."
سازمان جهانی بهداشت در نامه‌ای سرگشاده از رهبران گروه ۲۰ خواست متعهد به افزایش ذخایر واکسن برای فقیرترین افراد جهان، تضمین دسترسی به واکسن برای پناهندگان، مهاجران، آوارگان داخلی و پناهجویان و حمایت از کشورهای کم درآمد و متوسط ​​برای مبارزه با ویروس با "تمام وسایل موجود" باشند.
به گفته سازمان بهداشت جهانی به ازای هر ۱۰۰ نفر در کشورهای پردرآمد، ۱۳۳ دوز واکسن کووید-۱۹ تزریق شده است، در حالی که در کشورهای کم درآمد، تنها ۴ دوز از هر ۱۰۰ نفر تزریق شده است.
کد مطلب: 157290
برچسب ها: ایتالیا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *