۰
يکشنبه ۹ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۵۲

ثبت نام ۶۳۲ هزار نفر در جهش تولید مسکن

از روز ۲۸ مهرماه تا کنون بیش از ۶۳۲ هزار نفر در سامانه جامع طرحهای حمایتی مسکن ثبت نام کرده‌اند و این در حالی است که نام نویسی تا ۲۸ آبان ادامه دارد.
ثبت نام ۶۳۲ هزار نفر در جهش تولید مسکن
از روز ۲۸ مهرماه تا کنون بیش از ۶۳۲ هزار نفر در سامانه جامع طرحهای حمایتی مسکن ثبت نام کرده‌اند و این در حالی است که نام نویسی تا ۲۸ آبان ادامه دارد.
به گزارش ایسنا، وزارت راه و شهرسازی با راه‌اندازی سامانه ثمن یک ماه بعد از ابلاغ قانون جهش تولید مسکن به ثبت‌نام متقاضیان مسکن، اقدام کرد. متقاضیان واقعی می‌توانند با مراجعه به سایت saman.mrud.ir با داشتن چهار شرطِ تاهل و سرپرست خانوار بودن، حداقل سابقه ۵ سال سکونت در شهر موردتقاضا، فاقد مالکیت خصوصی و در نهایت عدم استفاده از امکانات دولتی از اول انقلاب در حوزه مسکن، نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.
بانوان مجرد بالای ۳۵ سال سن، معلولان جسمی و حرکتی با ۲۰ سال سن، می‌توانند در قانون جهش تولید مسکن (نهضت ملی مسکن) مشارکت داشته باشند.
طبق تازه‌ترین آماری که ارایه شده ۶۳۲ هزار و ۲۰۰ نفر در سامانه جامع طرحهای حمایتی مسکن به منظور ثبت نام برای واحدهای طرح جهش تولید مسکن (نهضت ملی مسکن) راه اندازی شده ثبت‌نام کرده‌اند. ثبت‌نام تا ۲۸ آبان ادامه دارد.
تا یک ماه آینده بعد از تکمیل ثبت‌نام و همزمان با تکمیل ثبت‌نام، پالایش اطلاعات انجام می‌شود و کسانی که بر اساس شرایط، حائز شرایط دریافت مسکن هستند از طریق پیامک به آنها اطلاع‌رسانی می‌شود تا مابقی مراحل ثبت‌نام را طی کنند.
بر اساس اعلام معاونت مسکن و ساختمان، تمامی تجارب طرح‌های حمایتی قبل که توسط دولت انجام شده در این طرح مورد استفاده قرار می‌گیرد تا مجددا اگر کمبود و ایرادی وجود داشته، تکرار نشود و چنانچه نکات مثبتی دارند در اجرای طرح جدید تقویت شوند.
بنابراین گزارش، قانون جهش تولید و تامین مسکن ۱۷ مردادماه ۱۴۰۰ به تصویب مجلس و سوم شهریورماه ۱۴۰۰ به تایید شورای نگهبان رسید. بر اساس تبصره ۳ از ماده ۴ این قانون مجموع دوران مشارکت و فروش اقساطی واحدها ۲۰ ساله است. تسهیلات مربوط به ساخت واحدهای این قانون پس از دوره مشارکت به فروش اقساطی تبدیل و تعهدات آن به خریدار منتقل می‌شود.
هنوز جزئیات اقساط و نرخ سود تسهیلات خانه‌های طرح جهش تولید مسکن برای دهکهای مختلف توسط بانک مرکزی اعلام نشده، اما نمایندگان مجلس گفته‌اند تسهیلات ۴۵۰ میلیون تومان است که به سازندگان پرداخت می‌شود. اقساط نیز ۳ میلیون و ۷۵۰ هزار تا ۵ میلیون تومان خواهد بود. همچنین وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده که تلاش می‌کند حداکثر کمک را به دهکهای یک تا سه داشته باشد. این کمکها می‌تواند شامل تقبل تمام یا بخشی از نرخ سود تسهیلات، زمین رایگان، خدمات مهندسی و عوارض صدور پروانه باشد.
کد مطلب: 157332
برچسب ها: مسکن
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *