۰
سه شنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۴۵

قیمت خودرو باید در جهت تامین هزینه‌های تولید اصلاح شود

عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران بر ضرورت اصلاح قیمت خودرو در جهت تامین هزینه‌های تولید تاکید کرد و گفت: در اصلاح قیمت خودرو بايد به گونه‌ای عمل شود تا علاوه بر این‌که تامین منافع مصرف‌کننده لحاظ می‌شود، خودروساز را در رسیدن به تیراژ مناسب تولید یاری رساند
قیمت خودرو باید در جهت تامین هزینه‌های تولید اصلاح شود

عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران بر ضرورت اصلاح قیمت خودرو در جهت تامین هزینه‌های تولید تاکید کرد و گفت: در اصلاح قیمت خودرو بايد به گونه‌ای عمل شود تا علاوه بر این‌که تامین منافع مصرف‌کننده لحاظ می‌شود، خودروساز را در رسیدن به تیراژ مناسب تولید یاری رساند.
آرمان خالقی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو ضمن تاکید بر ضرورت اصلاح قیمت خودرو در جهتی که به تامین هزینه‌های خودروسازان بیانجامد، اظهار داشت: با اصلاح قيمت و حذف واسطه ها خودرو با قيمت مناسب به دست مصرف كنندگان واقعي مي رسد.
وی افزود: اگر تیراژ تولید افزایش بیابد، خودروسازان قادر خواهند بود، نیاز بازاركاذب خودرو را که در آن وفور تقاضا اتفاق افتاده، پاسخگو باشند.
عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران تصریح کرد: کشش و ازدیاد تقاضا در بازار خودرو موجب افزایش قیمت‌ها در بازار و بروز اختلاف فاحش میان قیمت کارخانه و بازار شده که این وضعیت نیز ناشی از کاهش تیراژ به دلیل شرايط تحريمي ، كسري قطعات هاي تك، کمبود امکانات تولید از جمله نقدینگی و در نتیجه افت انگیزه خودروسازان به واسطه قیمت‌گذاری دستوری است.
خالقی با بیان این‌که خودرو اکنون با قیمت واقعی تولید نمی‌شود، گفت: محاسبه قیمت تمام شده با تمام کمبودها می‌تواند قیمت واقعی خودرو را تعیین نماید.
وی همچنین بیان کرد: اگر خودرو را یک کالای رقابتی می‌دانیم، مقایسه قیمت خودروهای داخلی با قیمت خودروهای مشابه و هم سطح بین‌المللی، می‌تواند معیاری برای تعیین قیمت خودروهای داخلی بر اساس توجه به وضعیت بهره‌وری، نوع کارکرد و سنجش میزان سود و زیان خودروسازان باشد.
عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران ادامه داد: نحوه فعلي قیمت‌گذاری موجب بهبود وضعیت تولید خودرو نمی‌شود زیرا تمامی پارامترهای تولید خودرو دراين قيمت گذاري لحاظ نمی شود.
وی در پایان ضمن تصریح بر این نکته که خودروسازان داخلی در حال حاضر در شرایط تحریمی، تورمی و كمبود قطعات الكترونيكي خطوط تولید را می‌چرخانند، خاطرنشان کرد: بخشی از مشکلات خودروسازان داخلی ناشی از محیط کسب و کار است که موجب افزایش قیمت تمام شده می‌شود و بر همین اساس این انتظار وجود دارد که قیمت‌گذاری به نحوی تعیین شود که حداقل هزینه‌های تولید خودرو را پوشش بدهد.
 
کد مطلب: 157601
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *