۰
سه شنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۰۹

اجراء یک نمایش در مشهد لغو شد

اجراء نمایش «آنتیگونه آخرین سامورایی» پس از یک شب اجرا لغو شد.
اجراء یک نمایش در مشهد لغو شد
 اجراء نمایش «آنتیگونه آخرین سامورایی» پس از یک شب اجرا لغو شد.
امین رضایی اردانی، کارگردان این تئاتر در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با چرایی لغو شدن این نمایش اظهار کرد: نمی‌دانم که نمایش توقیف شده یا لغو شده؛ چراکه شب گذشته با پردیس تئاتر مستقل مشهد به دلیل عدم امکانات به مشکل خوردیم و به آن‌ها گفتم که دیگر در این سالن به اجرا نمی‌رویم‌، اما با توجه به اینکه پوستر نمایش از صفحات فروش بلیت حذف شده و به من اطلاع نداده‌اند، یعنی باز هم اتفاقاتی در حال رخ دادن است که دست ما نیست.
وی با بیان اینکه دلیل دیگری که ممکن است باعث لغو شدن نمایش شده باشد، مشکل پردیس تئاتر مستقل است، خاطرنشان کرد: پردیس تئاتر مستقل خیلی به ما فشار آورد که به سرعت به روی صحنه برویم؛ چراکه سالن نمایش آن خالی است. اینکه بخواهیم به کیفیت یک نمایش ضربه بزنیم تا فقط یک سالن به درآمد برسد واقعا جذاب نیست. شب گذشته اولین اجرا را روی صحنه بردیم و اصلا اجرای خوبی نبود. من نیز فردی نیستم که اگر کار بدی ارائه دهم بخواهم از تماشاگر پول دریافت کنم؛ چراکه او برای تماشای نمایش هزینه کرده و باید برایش احترام قائل شویم. به همین دلیل پس از نمایش اعلام کردم که تماشاگران شماره کارت خود را به ما بدهند تا پول‌های دریافت شده را بازگردانیم.
رضایی تصریح کرد: با پردیس تئاتر مستقل صحبت کردم تا ۴۸ ساعت زمان به ما بدهند تا ساختار پیچیده نمایشی که داریم تکمیل شود. زبان نمایش ما فارسی نیست و بالانویس دارد؛ علاوه بر آن برای آن سالن نمایش، گروه‌ها همیشه با سه نور فلت کار می‌کردند، اما نمایش ما ۱۵ نور حرفه‌ای لازم داشته است. همچنین نور داسلایت داشته که دوستان مانند آن را تابه‌حال ندیده‌اند. اتاق فرمان سالن پردیس تئاتر مستقل نیز بسیار کوچک است و حتی مسئول فنی ندارد که این امر باعث شد بنده شب گذشته دو مرتبه دچار برق‌گرفتگی شوم.
وی ادامه داد: نمایش تولید کارگاه بازیگری پردیس تئاتر مستقل بوده و تهیه‌کنندگی آن را خودشان برعهده دارند. بنابراین باید تمام تلاششان را بکنند تا بهترین کیفیت ارائه شود. اما باید گفت که سیستم سخت‌افزاری پردیس تئاتر مستقل یک فاجعه کامل است که درست کردن آن نیاز به زمان دارد و حداقل ۲۴ ساعت زمان لازم دارم تا دفعه بعدی دچار برق‌گرفتگی نشوم. متاسفانه دیشب در حین اجرا لپ‌تاپ بالانویس ما قطع شد و هنگامی که آن را وصل کردیم دسکتاپ بالا آمد و تماشاچی بر روی صحنه صفحه دسکتاپ را تماشا می‌کرد. سپس نورها و صدا به مشکل خورد چراکه آمپر آنجا ضعیف بود. علاوه بر این، برای نور آن سالن هرشب ۵۰۰ هزار تومان هزینه می‌کنم و اجاره آن سالن نیز شبی ۴۰۰ هزار تومان است، درحالی که هیچ‌گونه امکاناتی ندارد.
این کارگردان تئاتر با اشاره به اینکه کمبود سالن خوب برای اجرای نمایش در مشهد وجود دارد، ادامه داد: متاسفانه سالن اصلی تئاتر شهر مشهد تعطیل است. اکنون فقط سالن‌های پردیس تئاتر مستقل، تماشاخانه خورشید و سالن اردیبهشت برای اجرا وجود دارند که البته سالن اردیبهشت سالن مخصوص تئاتر نیست و بیشتر مخصوص اجرای موسیقی است؛ چراکه امکانات درستی ندارد اما بزرگتر از سالن‌های دیگر است. باید گفت که بیشتر شبیه سالن همایش است؛ چراکه فضای آن چیزی بین بلک‌باکس و قاب صحنه است و در نهایت اتمسفری که می‌خواهیم، در آن تولید نمی‌شود.
کد مطلب: 157619
برچسب ها: نمایش
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *