کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

انزوای آمریکا و اسرائیل در سازمان ملل

خبرگزاری مهر , 16 آذر 1391 ساعت 19:30

نوام چامسکی استاد دانشگاه آمریکایی در گفتگویی به عضویت فلسطین به عنوان یک دولت ناظر غیرعضو در سازمان ملل اشاره کرد و گفت: این عضویت بیانگر تنها شدن واشنگتن و تل آویو در سازمان ملل متحد هستند.


به گزارش خبرگزاری مهر، چامسکی که با خبرگزاری آناتولی مصاحبه می کرد، افزود: تمامی دنیا در سازمان ملل نشان دادند که در برابر آنها هستند.
چامسکی افزود: آمریکا سعی کرده تا فلسطینی ها را از ارائه درخواست منصرف کند. لیکن موفقیتی در این باره بدست نیاورد و این باعث انزوای عمیق آمریکا در جامعه جهانی وهمینطور در سازمان ملل متحد شد و آنها نتوانستند نتیجه ای را که می خواستند بدست آورند.
چامسکی اضافه کرد: حتی پس از ارتقای سطح فلسطین در سازمان ملل فلسطین هدف و اماج سیاست های تجاوزکارانه آمریکا و اسرائیل خواهد بود و علی رغم تمامی خواسته‌ها و آرزوهای ما تغییرات زیادی در وضعیت جدید فلسطین بوجود نخواهد آمد.
این کارشناس خاورمیانه خاطر نشان کرد: نظم جهانی امروز، تغییرات مثبت، و صلح آمیز برای خاورمیانه واقع گرایانه نیست و آمریکا و اسرائیل به سیاست های تنبیهی خود ادامه خواهند داد.
وی افزود: از نقطه نظر من، برای فلسطین عضویت دائم در سازمان ملل متحد بسیار سخت خواهند بود زیرا که ایالات متحده به سیاست های خود علیه فلسطینی ها ادامه خواهد داد.


کد مطلب: 15809

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/15809/انزوای-آمریکا-اسرائیل-سازمان-ملل

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir