۰
پنجشنبه ۴ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۱۵

غرق شدن دهها پناهجو در کانال مانش

دست‌کم ۳۱ پناهجو که از سواحل شمالی فرانسه و با عبور از آبهای کانال مانش در مسیر عزیمت به خاک بریتانیا بودند، در پی غرق شدن قایق، جان خود را از دست دادند.
غرق شدن دهها پناهجو در کانال مانش
دست‌کم ۳۱ پناهجو که از سواحل شمالی فرانسه و با عبور از آبهای کانال مانش در مسیر عزیمت به خاک بریتانیا بودند، در پی غرق شدن قایق، جان خود را از دست دادند.
به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری افه، «جرالد دارونین» وزیر کشور فرانسه از وجود پنج زن و یک دختر جوان در میان جان‌باختگان خبر داد.
سازمان بین المللی مهاجرت از این واقعه به عنوان حادثه ای با بیشترین تلفات جانی در این کانال از زمان شروع جمع آوری داده ها در سال ۲۰۱۴ نام برد.  
به نوشته یورو نیوز، امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه به دنبال این حادثه وعده داد دولت قاچاقچیان انسان را که باعث این حادثه شده‌اند، پیدا خواهد کرد. مقامات فرانسه می گویند ۴ نفر در ارتباط با حادثه روز چهارشنبه بازداشت شده‌اند.
«بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس نیز که یکی از کشورهای مخالف پذیرش پناهجویان در اتحادیه اروپاست، با ادعای «وحشت‌زده و شوکه‌شدن» از این تلفات، اظهار داشت: «همدردی من با قربانیان و خانواده‌های آنها است. اما این فاجعه نشان می‌دهد که عبور از کانال مانش به این طریق چقدر خطرناک است».
گزارش‌ها حاکی است قایق مهاجرانی که جان باختند عصر روز چهارشنبه در حالی که ۵۰ مهاجر را با خود حمل می‌کرد پس از جدا شدن از سواحل دانکرک در شمال فرانسه در مانش واژگون شد و به زیر آب فرو رفت.
این حادثه که ژان کاستکس، نخست وزیر فرانسه نیز آن را یک «تراژدی» نامیده، مرگبارترین فاجعه از زمان اوج‌گیری اقدام به عبور مهاجران از کانال مانش برای رسیدن به بریتانیا در سال ۲۰۱۸ میلادی محسوب می‌شود.
پناهجویانی که از شمال فرانسه و از طریق کانال مانش سعی دارند خود را به بریتانیا برسانند هر از چند گاهی دچار حوادث مشابه می‌شوند.
کانال مانش و حوادثی که در پی تلاش مهاجران برای سفر به سواحل بریتانیا در این گذرگاه روی می‌دهد همواره از محورهای تنش و اختلاف میان پاریس و لندن بوده است.
مقامات بریتانیا تلاش‌های انجام شده از جانب فرانسه برای کنترل و مهار این بحران را به رغم پرداخت کمک‌های مالی انجام شده ناکافی می‌دانند.
به موجب آمار تایید شده از سوی خبرگزاری‌های رسمی بریتانیا نزدیک به ۲۶ هزار نفر از ابتدای سال جاری میلادی با استفاده از قایق‌های کوچک خود را از طریق کانال مانش به سواحل این کشور رسانده‌اند؛ آماری که نسبت به مدت مشابه درسال گذشته با افزایش سه برابری همراه بوده است.
کد مطلب: 158105
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *