۰
جمعه ۵ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۳۰

صیادان گمشده دیری پیدا شدند

فرماندار دیر از توابع استان بوشهرگفت:عملیات جستجو و نجات دریایی برای یافتن چهار صیاد دیری که پنج روز در دریا ناپدید شده بودند با پیدا شدن آنها با موفقیت پایان یافت.
فرماندار دیر از توابع استان بوشهرگفت:عملیات جستجو و نجات دریایی برای یافتن چهار صیاد دیری که پنج روز در دریا ناپدید شده بودند با پیدا شدن آنها با موفقیت پایان یافت.
"یونس باربرز " روز جمعه درگفت وگو با ایرنا افزود: پس از اطلاع از ناپدید شدن یک فروند قایق صیادی با چهار سرنشین  از اهالی بندر دیر شناور ناجی از بندر دیر در چندین نوبت به منطقه اعزام شد.
وی  ادامه  داد: در عملیات جستجو و نجات صیادان ناپدید شدن  یک فروند بالگرد منطقه دوم نیروی دریایی سپاه ،بالگرد منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس ، پهپاد سپاه  و  شماری از صیادان شهرستان دیر مشارکت داشتند.
فرماندار دیر اظهارداشت: برای مشارکت در عملیات جستجو قایق های صیادی محلی از بندر دیر و بردخون به دریا اعزام شدند که در نهایت و تلاش گسترده سرنشینان قایق ناپدید شده که همگی چهار نفر بودند درحالی که قایقشان سالم بود اما بدلیل از کار افتادن باطری موتور قایق دچار نقص شده بود با ارسال باطری موتور و تعویض آن توسط صیادان با سلامتی کامل امروز جمعه به آغوش خانواده خود بازگشتند.
وی با قدردانی از استاندار بوشهر برای پیگیری و دستور اعزام بالگرد و  مردم و مسوولان در همراهی برای جستجو و نجات صیادان ناپدید شده دیری افزود: صیادان بدون مجوز خروج و بهره گیری از امکانات نجات و در شرایط نامساعد جوی به دریا سفر نکنند.
باربرز یادآورشد: باتوجه به وجود منطقه مطاف در شهرستان دیر که خطری جدی برای صیادان محسوب می شود از مسوولان درخواست می شود تجهیز امکانات امداد و نجات دریایی در این شهرستان را با اولویت انجام دهند.
بندر دیر در فاصله ۲۰۰ کیلومتری جنوب استان بوشهر قراردارد.
کد مطلب: 158128
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *