۰
جمعه ۵ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۴۲

مردمی‌ترین حکومت روی کره زمین را داریم

امام جمعه مشهد گفت: نظام ما امروز بر روی کره زمین، مردمی‌ترین نظام حکومتی است و عامل اجرای این مردمی بودن، بسیج است. عمده مردمی بودن نظام این است که در عرصه‌های اجرایی نظام مردم حضور دارند و کشور را اداره می‌کنند و این از نتایج وجود بسیج است.
امام جمعه مشهد گفت: نظام ما امروز بر روی کره زمین، مردمی‌ترین نظام حکومتی است و عامل اجرای این مردمی بودن، بسیج است. عمده مردمی بودن نظام این است که در عرصه‌های اجرایی نظام مردم حضور دارند و کشور را اداره می‌کنند و این از نتایج وجود بسیج است.
آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی(ع) با اشاره به فرا رسیدن سالروز صدور فرمان تشکیل بسیج مستضعفین توسط امام راحل(ره) اظهار کرد: تشکیل سپاه امام زمان(عج) مربوط به دوران پس از ظهور نیست بلکه این سپاه قبل از ظهور تشکیل می‌شود. در واقع این سپاه باید جهان را برای ظهور آماده کند و انشاءالله عزیزان مخلص بسیجی در زمره سپاهیان حضرت بقیه‌الله(عج) قرار گیرند و زمینه‌ساز ظهور آن حضرت باشند.
وی با بیان اینکه تشکیل بسیج از ابتکارات فوق‌العاده‌ امام(ره)‌ و از القائات آسمانی به ایشان بود، عنوان کرد: یکی از سیاستمداران آمریکایی در همان روزهایی که امام تازه از دنیا رفته بود، گفت امام به داخل قبر رفت اما از همانجا بر کشورش حکومت می‌کند چراکه او بسیج را دارد. بسیج جریانی است که حاکمیت امام بزرگوار را بر جامعه حفظ می‌کند. امروز نیز اصول مربوط به خط امام در کشور ما با قدرت بسیج در سایه رهبری‌های داهیانه مقام معظم رهبری در حال اجراست.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه بسیج یک ودیعه ارزشمند در جامعه ماست که سایر جوامع از آن محرومند، ادامه داد: نظام ما امروز بر روی کره زمین، مردمی‌ترین نظام حکومتی است و عامل این مردمی بودن، بسیج است. علت اصلی مردمی بودن نظام این است که در عرصه‌های اجرایی آن مردم حضور دارند و کشور را اداره می‌کنند. این از نتایج فعالیت بسیج است. بسیج باعث شده مردم در عرصه‌های عملیاتی نظام حضور پیدا کنند چراکه همواره و در هر بحرانی بسیج برای خدمت پای کار می‌آید؛ این یعنی کشور توسط مردم اداره می‌شود.
علم‌الهدی با بیان اینکه امروز ما در سه عرصه به فداکاری‌های بسیج و حرکت بسیجی احتیاج داریم، گفت: عرصه اول تقابل با دشمن است. فلسفه تشکیل بسیج نیروی دفاعی است و علت استقرار آن در به عنوان بخشی از نیروی‌های پاسداران این است که تحت یک فرماندهی منسجم فعالیت کند.
وی با تاکید بر اینکه البته امروز به غیر از عرصه نظامی در عرصه جنگ نرم نیز نیازمند دفاع در برابر دشمنان هستیم، بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۴۲ شبکه در دنیا به زبان فارسی در حال سم‌پاشی علیه نظام ماست. همچنین بیش از ۱۵۰۰ نفر در آمریکا و ۱۷۰۰ نفر در اسرائیل شبانه‌روز در حال فعالیت و تولید محتوا برای سرکوبی نظام ما هستند. همه این فعالیت‌ها برای این است که نظام ما را از داخل تهی کنند چراکه می‌دانند از بیرون هیچ کاری نمی‌توانند با ما بکنند.
امام جمعه مشهد ادامه داد: بسیج باعث بر هم خوردن موازنه قدرت دشمن شده است. دشمن تجهیزات و دانش نظامی ما را ارزیابی می‌کند اما نیروی مردمی ما را نمی‌تواند ارزیابی کند چون معلوم نیست اگر روزی در کشور ما جنگ شد، چه تعداد بسیجی به میدان می‌آیند؛ لذا وجود بسیج قدرت ارزیابی دشمن از توان نظامی ما را از دشمن سلب کرده است. البته کشور در عرصه عملیات جنگ نرم نیز به یک دفاع جانانه با حضور جوانان مبتکر نیازمند است. لازم است اخلاص بسیجی جوانان خوش‌فکر تمام ظرفیت وجودی‌شان را به منصه ظهور بگذارد تا در خط دفاع در برابر جنگ نرم جانانه عمل کنند.
علم‌الهدی اضافه کرد: کمک به حل مشکلات جامعه از دیگر عرصه‌هایی است که در آن به حضور بسیج نیاز است. امروز جامعه ما گرفتار مشکل گرانی است که معیشت را بر مردم سخت کرده است. بخشی از این قضیه به دولت مربوط است اما بخش دیگر به سودجویی دلال‌ها باز می‌گردد. در واقع یک عده ناپاک سودجو می‌خواهند معیشت مردم را تحت فشار قرار دهند و حق آنان را تصاحب کنند. اینجاست که بسیج باید به میدان بیاید و با سودجویان مقابله کند. اگر بسیج بیدار و آگاه باشد، سودجویان نمی‌توانند برای مردم مشکلات معیشتی ایجاد کنند.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به مشکلات کم‌آبی در کشور با بیان اینکه بخشی از این مشکلات ناشی از شیوه نادرست مدیریتی است، گفت: باید با اتکا به نظام میرآبی که از دوران‌های گذشته در سنت ایرانی وجود داشت، یک تقسیم‌بندی صحیح روی موجودی آب کنونی کشور انجام شود تا بتوان مشکلات را از این طریق حل نمود. این وظیفه دستگاه‌های دولتی و مدیریتی است که چنین موضوعی را پیش برند.
علم‌الهدی با تاکید بر لزوم اصلاح شیوه کشت‌وکار و آبیاری زمین‌های کشاورزی بیان کرد: خوشبختانه کشور از متخصصان زیادی در عرصه فناوری کشاورزی برخوردار است. لازم است این نخبگان کشاورزی بسیجی‌وار به روستاها بروند و آبیاری قطره‌ای را جایگزین روش غرق‌آبی کنند تا مشکل بی‌آبی برطرف شود. در واقع حل بخشی از مشکل کم‌آبی به دست خود مردم قابل تحقق است. اوایل انقلاب نیز امام(ره) بسیاری از مشکلات کشاورزی را با صدور فرمان جهاد سازندگی حل کرد و در نتیجه همین اقدامات بود که کشور به خودکفایی در تولید گندم رسید. امروز نیز بسیجیان ما باید با استفاده از همین الگو به روستاها بروند و مساله آبیاری را با ابتکارات جدید حل کنند.
امام جمعه مشهد افزود: اگر بسیج وارد عمل شود، دولت و مجلس نیز به دنبال فعالیت‌های مدیریتی خود می‌روند و مسائل حل می‌شود.
کد مطلب: 158132
برچسب ها: علم الهدی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *