۰
جمعه ۵ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۱۸

اتاق بنیاد روسکی میر افتتاح شد

در راستای توسعه ارتباطات علمی، آموزشی و پژوهشی با دانشگاه ها و نهادهای علمی روسیه، مراسم افتتاح اتاق روسکی میر دانشگاه گیلان و رونمایی از بیش از ۳۰۰ جلد کتاب اهدایی به دانشگاه گیلان با حضور سرکنسول روسیه در رشت به صورت مجازی و حضوری برگزار شد.
اتاق بنیاد روسکی میر افتتاح شد
 در راستای توسعه ارتباطات علمی، آموزشی و پژوهشی با دانشگاه ها و نهادهای علمی روسیه،  مراسم افتتاح اتاق روسکی میر دانشگاه گیلان و رونمایی از بیش از ۳۰۰ جلد کتاب اهدایی به دانشگاه گیلان با حضور سرکنسول روسیه در رشت به صورت مجازی و حضوری برگزار شد.
احمد رضی در حاشیه افتتاح اتاق روسکی میر در دانشگاه گیلان، افتتاح اتاق بنیاد روسکی‌میر را برای دانشگاه گیلان مایه افتخار دانست و گفت: این دفتر از طریق گسترش زبان روسی می‌تواند زمینه‌ساز آشنایی بیشتر مردم دو کشور ایران و روسیه شود و روابط بین دو ملت را توسعه دهد.
وی شناخت زبان و ادبیات یک کشور را مهمترین راه شناخت ملت آن کشور دانست و گفت: دانشگاه گیلان ۱۵ سال پیش با ایجاد رشته آموزش زبان روسی تلاش کرد تا در راستای آشنایی بیشتر دو ملت ایران و روسیه گام بردارد و برای توسعه ارتباطات بین دو کشور نقش آفرینی کند. تبادل دانشجوی زبان آموز نیز در ۲۵ سال گذشته به صورت مستمر بین دانشگاه گیلان و دانشگاه دولتی آستراخان روسیه در جریان بوده است.
رئیس دانشگاه گیلان ابراز امیدواری کرد که فعالیت‌های اتاق روسکی‌میر در کنار فعالیت‌های گروه زبان روسی دانشگاه بتواند هم مطالعات تطبیقی بین دو زبان مهم فارسی و روسی را گسترش دهد، هم در آشنا کردن ایرانیان با فرهنگ و ادبیات روسیه موفق عمل کند و هم روابط دانشگاهی بین دو کشور را توسعه دهد و واسطه ارتباط استادان و دانشجویان رشته های مختلف علمی در دانشگاه گیلان و دانشگاه های روسیه شود.
رضی در پایان از همه کسانی که در راه اندازی این اتاق در دانشگاه گیلان نقش داشته‌اند به ویژه از مدیران بنیاد روسکی میر که منابع و کتاب‌ها را به این دانشگاه هدیه کردند، همچنین از آندری وادوف، سرکنسول روسیه در رشت و مسئول دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در گیلان تشکر کرد و گفت: دانشگاه گیلان آمادگی دارد در اقدامی متقابل از آموزش زبان فارسی و همچنین رشته ایران‌شناسی در دانشگاه های روسیه حمایت کند.
سرگی شوریگین، معاون مدیر اجرایی بنیاد روسکی میر نیز در این مراسم، ضمن ابراز خرسندی از افتتاح اتاق بنیاد روسکی میر در دانشگاه گیلان از این دانشگاه به خاطر تلاش در زمینه راه اندازی اتاق مذکور تشکر کرد و متذکر شد: راه اندازی اتاق بنیاد روسکی میر در دانشگاه گیلان می تواند زمینه آشنایی با فرهنگ و زبان روسی را فراهم کند و منجر به توسعه ارتباطات بین مردم روسیه و ایران و تحکیم روابط دوجانبه شود.
آندری وادوف، سرکنسول روسیه در رشت نیز در ادامه، این رویداد را نقطه عطفی در گسترش روابط بین دانشگاه های ایران و روسیه برشمرد و خاطرنشان کرد: استان های حاشیه دریای خزر همواره در طول تاریخ روابط تنگاتنگی با هم داشته اند و دانشگاه گیلان به عنوان یکی از دانشگاه های پیشرو در ایران همواره روابط بسیار فعالی با دانشگاه های روسیه داشته و از تبادل دانشجو حمایت کرده است.
وی اظهار کرد: بنیاد روسکی میر سابقه درخشانی در حمایت از گسترش زبان روسی در کشورهای جهان داشته و تلاش این بنیاد مساعدت همه جانبه در گسترش همکاری های علمی، روابط اقتصادی و تجاری و فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در جهت تعمیق روابط دو کشور است.
به گزارش ایسنا، بنیاد روسکی میر طبق مصوبه رئیس جمهور فدراسیون روسیه ولادیمیر پوتین در تاریخ ۲۱ ژوئن ۲۰۰۷ ایجاد شده است. از اهداف این بنیاد می توان به حمایت از سازمان های اجتماعی و غیر تجاری، انجمن های تخصصی و حرفه ای و موسسات علمی و آموزشی که فعالیت های آنها در زمینه تحقیق و توسعه روش ها و برنامه های آموزشی زبان و ادبیات روسی و مطالعه تاریخ روسیه معاصر و حمایت از سازمان ها و انجمن های ملی و بین المللی و اساتید زبان و ادبیات روسی و همکاری برای تبادل تخصصی، علمی و آموزشی است، اشاره کرد.
کد مطلب: 158141
برچسب ها: روسیه
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *