کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نشستی برای فارسی‌نویسی‌ ابن‌ سینا

6 آذر 1400 ساعت 21:46

نشست «روایت‌هایی از فارسی‌نویسی‌ ابن‌ سینا» در فضای مجازی برگزار می‌شود.


نشست «روایت‌هایی از فارسی‌نویسی‌ ابن‌ سینا» در فضای مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، سی‌وهفتمین نشست از مجموعه درس‌گفتارهایی درباره‌ بوعلی سینا در روز چهارشنبه (دهم آذر) ساعت ۱۱ صبح به «روایت‌هایی از فارسی‌نویسی ابن‌ سینا»  اختصاص دارد که با حضور عبدالرضا مدرس‌زاده به صورت مجازی پخش خواهد شد.
علاقه‌مندان می‌توانند این برنامه را از اینستاگرام مرکز فرهنگی شهرکتاب به نشانی ketabofarhang، تلگرام این مرکز به نشانی bookcitycc و صفحه‌ این مرکز در سایت آپارات پیگیری کنند.
بر اساس این خبر، در دوره‌ای که با وجود گسترش شعر فارسی همچنان عادت نوشتن کتاب‌های علمی به زبان عربی از سوی دانشمندان ایرانی از رونق نیفتاده ‌است و می‌توانند به این شیوه مباهات کنند، ابن‌سینا حکیم نامدار ایرانی که تخصص و مهارت خود را در تازی‌نویسی به اثبات رسانده‌است، به دلایلی از جمله دفاع از صبغه و سابقه فرهنگ ایرانی و انتقال فارسی دری خراسانی به سپاهان و نواحی مرکزی ایران و نیز خالی نماندن میدان چالش‌های فرهنگی و زبانی به نفع یونان و اعراب و تشخص دادن به آثاری که زیر نام دولت ایرانی و شیعی آل‌بویه شکل می‌گیرد، بخشی از آثار خود را به فارسی می‌نگارد. هم شیوه نگارش خاص(سبک) ابن‌سینا و هم ترکیب‌سازی و واژه‌آفرینی‌های او را می‌توان نمودهای توفیق این حکیم فرزانه در پاسداست و گسترش زبان فارسی دانست که راه را برای فارسی‌نگاری حکیمان دیگر چون سهروردی هموار کرده ‌است.


کد مطلب: 158186

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/158186/نشستی-فارسی-نویسی-ابن-سینا

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir