۰
دوشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۴۱

خرید سنگ قبر با قیمت مناسب از شایان سنگ

به نقل از فروشگاه سنگ قبر شایان سنگ خرید سنگ قبر برای بازماندگان افرادی که دیگر در بین اعضای خانواده حضور ندارند و برای همیشه به منزل ابدی خود رفته‌اند، از اهمیت بالایی برخوردار است. به سنگی که برای یادبود متوفی روی قبرش‌ قرار می‌دهند، سنگ قبر می‌گویند. سنگ قبرها انواع مختلفی دارند و استفاده از آن‌ها از گذشته تا به امروز در اکثر ادیان و فرهنگ‌ها رایج بوده است. در خرید سنگ قبر باید پارامترهای مختلفی مانند قیمت، رنگ، کیفیت، ابعاد، طرح، جنس و غیره در نظر گرفته شود. در این مقاله قصد داریم انواع سنگ قبر را معرفی کنیم و به طور کامل تمام پارامترها و نکات مهم در انتخاب سنگ قبر مناسب و عوامل موثر در قیمت سنگ قبر را توصیح دهیم. اگر قصد دارید سنگ قبر بخرید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.
هنگام خرید سنگ قبر به چه مواردی باید توجه کرد؟‌
بی شک همه افرادی که نزدیک ترین عضو خانواده ی خود را از دست می دهند، دوست دارند تا یکی از بی نظیرترین و با کیفیت‌ترین سنگ قبر را برای او تهیه و خریداری کنند. اگر شما نیز چنین قصدی را دارید، بایستی بدانید که بهترین انواع سنگ قبر از ویژگی ها و مشخصات منحصر به فردی برخوردار می باشد و شما می توانید با در نظر گرفتن این مشخصه ها، یکی از مناسب ترین و بهترین سنگ قبرها را تهیه و آن را مورد استفاده قرار دهید. از مهمترین و اصلی ترین ویژگی های یک سنگ قبر خوب می توان به مواردی از جمله موارد زیر اشاره کرد:
  • توجه به جنس سنگ قبر
مهم‌ترین نکته‌ای که هنگام خرید سنگ قبر باید مورد توجه قرار بگیرد، جنس سنگ قبر است. کسانی که می‌خواهند سنگ قبر چندین سال دوام و ماندگاری داشته باشد، باید سراغ خرید سنگ‌های مقاوم و مستحکم بروند. سنگ‌های مقاوم در مقابل عواملی مانند، نور خورشید، برف، باران و غیره دوام بسیار زیادی دارند و به سادگی دچار ترک و شکستگی نمی‌شوند. برخی از افراد در جایی دورتر از محل دفن عزیز خود زندگی می‌کنند. این افراد به جنس سنگ قبر بسیار اهمیت می‌دهند. زیرا در صورت عدم نصب سنگ قبر با جنس مقاوم ممکن است در طول مدتی که آن‌ها فرصت سر زدن به مزار را ندارند، سنگ آسیب ببیند و خیلی دیر متوجه این موضوع شوند. سنگ قبرها از لحاظ جنس شامل انواع زیر می‌باشند‌.
  • سنگ مرمر از سال‌ها پیش به عنوان پرکاربردترین سنگ قبر مورد استفاده قرار گرفته است و هنوز هم طرفداران زیادی دارد. این نوع سنگ در رنگ‌های متنوع ارائه می‌شود. سنگ مرمر در برابر گرما و سرما مقاومت بسیار زیادی دارد و سنگ‌هایی که سطح براق‌تر و رگه بیشتری دارند، مقاوم‌تر هستند.
    سنگ قبر هرات سنگی است که از سنگ‌های افغانستانی استخراج می‌شود. این نوع سنگ قبر سفید است و داخل آن رگه‌های سبز رنگ وجود دارد. ضخامت سنگ قبر هرات معمولا بین سه الی بیست سانتی‌متر می‌باشد.
    سنگ قبر گرانیت در دو نوع ایرانی و خارجی به فروش می‌رسد. خرید سنگ قبر گرانیت در بین ایرانیان در سال‌های اخیر بسیار زیاد شده است. نمونه‌های داخلی شامل سنگ قبر گرانتیت نطنز و تویسرکان و نمونه خارجی سنگ گرانیت بزریلی است. گرانیت نطنز در دو رنگ مشکی و طوسی تولید می‌شود و ضخامتش بین سه تا سی سانتی‌متر است. گرانیت تویسرکان جزء سنگ‌های کمیاب به شمار می‌رود و به عنوان سنگ‌های صادراتی مقاومت بسیار خوبی در مقابل فشار و سایش دارد.
    سنگ قبر برزیلی بر خلاف نامش توسط کشور چین تولید می‌شود و نسبت به انواع ایرانی لیزز پذیری بالایی دارد. کسانی که قصد خرید سنگ قبر مشکی را دارند، این نوع سنگ را انتخاب می‌کنند‌. استقامت بالا، رنگ ثابت، عدم جذب آب از مهمترین ویژگی‌های سنگ گرانیت برزیلی می‌باشد.
    سنگ قبر سیمین نوع دیگری از سنگ‌های گرانیت هستند که دارای دانه‌های سفید و مشکی می‌باشند و استحکام بالایی دارند.
    سنگ قبر نانو به عنوان یک سنگ مصنوعی با استفاده از ترکیب سیمان، رزین و بقایای سنگ‌های دیگر تولید می‌شود‌. وزن سنگ نانو نسبت به سایر سنگ‌ها کمتر، نصب آن روی قبر بسیار راحت و قیمت آن ارزان است‌. ضخامت این نوع سنگ قبر مقاوم سه سانتی است و با دستگاه‌های برش سنگ به شکل‌های متنوع در می‌آید.
    سنگ قبر شفق به عنوان گران‌ترین سنگ موجود در بازار در بین مردم از محبوبیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. دلیل محبوبیت این نوع سنگ براق بودن آن نسبت به تمام سنگ‌های قبر است.
    قیمت سنگ قبر
یکی از مهم‌ترین پارامترها در خرید سنگ قبر توجه به قیمت آن است. عوامل مختلفی مانند ضخامت، جنس، طرح، قرنیز، ابعاد، شکل و هزینه نصب در قیمت سنگ قبر تاثیرگذار هستند. افراد با توجه به بودجه و توان مالی خود سنگ قبر مورد نظر خود را انتخاب می‌کنند. به طور کلی یکی از دغدغه‌های خریداران، قیمت سنگ است. با آن‌ها با انتخاب یک فروشگاه معتبر می‌توانند باکیفیت‌ترین سنگ قبر را با مناسب‌ترین قیمت خریداری کنند. سنگ‌های گرانیتی و مرمری نسبت به تمام سنگ قبرها قیمت بالاتری دارند. هر چه میزان مقاومت یک سنگ در برابر عوامل جوی مانند سرما و گرما  بیشتر باشد، با قیمت بالاتری به فروش می‌رسد. استفاده از سنگ‌ قبرهای دو طبقه برای قرارگیری عکس به افزایش قیمت سنگ قبر منجر خواهد شد.
پ
  • رنگ سنگ قبر
رنگ سنگ قبر نکته دیگریست که هنگام خرید سنگ قبر به آن توجه می‌شود. انتخاب رنگ بیشتر به سلیقه شخصی خریداران بستگی دارد. رایج‌ترین رنگ‌ها برای سنگ قبر معمولا رنگ‌های سیاه و سفید هستند. سنگ‌های مرمر از تنوع رنگی بیشتری برخوردارند و دارای رگه‌هایی به رنگ‌های سبز و صورتی می‌باشند. سنگ‌هایی با رنگ طوسی نیز به فروش می‌رسند.
  • سلیقه شخصی افراد
سنگ قبرها از نظر شکل ظاهری در مدل‌های ساده، باغچه‌دار، کف نصب، دارای ارتفاع، دارای بالاسری به فروش می‌رسند و هر فرد با توجه به سلیقه شخصی خود نسبت به خرید سنگ قبر اقدام می‌کند و از بین انواع مختلف گرانیتی، مرمری، نانو و غیره و در بین رنگ‌های سیاه، سفید؛ صورتی، سبز، نباتی وغیره سنگ مورد نظر خود را انتخاب می‌کنند.
  • نوشته‌های روی سنگ قبر
در هنگام خرید سنگ قبر باید نوشته‌های روی آن را نیز در نظر گرفته شود. در سایت شایان سنگ میتوانید انواع شعر سنگ قبر پدر، مادر و ... را بخوانید. امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی روش‌های جدیدی برای حک نوشته‌ها و تصاویر افراد با کمک لیزر روی سنگ قبر وجود دارد. نوشته‌ها شامل اطلاعات شخصی متوفی مانند نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد و تاریخ وفات به همراه اشعار و عکسی است که از طرف خریداران سفارش داده می‌شود. نوشته‌ها باید به گونه‌ای حک شوند که بعد از گذشت چند سال و به مرور زمان خوانایی خود را از دست ندهند. طرح‌های سنگ قبرها ساده در سال‌های اخیر نسبت به طرح‌های شلوغ طرفداران بیشتری پیدا کرده‌اند‌. در گذشته سعی می‌کردند تمام سطح سنگ را با اشعار و متن‌های مذهبی به طور کامل پر کنند اما در حال حاضر طرح‌های ساده رواج بیشتری دارند.
  • توجه به قوانین آرامستان
خریداران قبل از خرید سنگ قبر و انتخاب طرح و شکل سنگ باید نسبت به قوانین آرامستانی که متوفی را در آن دفن کرده‌اند، آگاهی‌های لازم را کسب کنند. به عنوان مثال در بعضی از آرامستان دادن ارتفاع به سنگ قبرها و گذاشتن باغچه و بالاسری روی سنگ‌ها غیرقانونی است. به همین دلیل قبل از انتخاب طرح و شکل سنگ قبر از مسئولان آرامستان اطلاعات مورد نیاز را به دست آورند و طبق قوانین نسبت به خرید سنگ اقدام نمایند.
 
 
  • انتخاب سنگ فروشی معتبر و قابل اعتماد
انتخاب سنگ فروشی قابل اعتماد از بین این همه سنگ فروشی کار دشواری به نظر می‌رسد. مراجعه به سایت سنگ‌فروشی‌ها و خرید آنلاین کار را برای خریداران راحت کرده است و به راحتی می‌توانند با مشاهده قیمت‌ها و دیدن تصاویر انواع سنگ‌ قبر در سایت، سنگ مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنند. در زمان خرید سنگ قبر در کنار توجه به جنس، قیمت، نوشته‌های روی سنگ، سلیقه شخصی، رنگ سنگ، جنس سنگ  باید به نمونه‌ کارهای قبلی سنگ فروشی نیز حتما توجه شود. نمونه کارهای قبلی به عنوان شناسنامه معرف کیفیت کارهای یک سنگ فروشی می‌باشد. سنگ فروشی‌های معتبر معمولا بهترین سنگ‌ قبرها را به مشتری‌های خود عرضه می‌کنند‌.
خرید سنگ قبر از فروشگاه شایان سنگ
اگر قصد دارید بهترین و باکیفیت‌ترین سنگ قبر را با مناسب‌ترین قیمت خریداری کنید، در اولین اقدام باید به دنبال یه فروشگاه معتبر باشید. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده قیمت سنگ قبر به سایت معتبرترین فروشگاه سنگ قبر یعنی شایان سنگ مراجعه کنید. در این فروشگاه اینترنتی به راحتی می‌توانید انواع مختلف سنگ قبر‌های گرانیت نطنز، تویسرکان، برزیلی، شفق، نانو، مرمر، هرات، کریستال را به همراه قیمت مشاهده کنید و از بین آن‌ها سنگی را که با سلیقه و بودجه شما همخوانی دارد، سفارش بدهید. در این فروشگاه بخش مخصوصی برای انتخاب شعر برای حک روی سنگ مزار وجود دارد و کاربران از بین شعرهای موجود یک شعر را مناسب با سلیقه خود انتخاب می‌کنند. برای استفاده از قابلیت کد QR باید با مشاوران سایت تماس برقرار کنید تا آن‌ها اطلاعات مورد نیاز درباره این قابلیت را در اختیار شما قرار دهند.
کد مطلب: 158437
برچسب ها: کرونا سنگ قبر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *