۰
دوشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۵۰

جدیدترین روش پرپشت شدن مو دائمی

کم پشت شدن یا کاهش تراکم موها یکی از موارد نسبتا شایع در بین آقایان و خانم‌ها است. الگوهای مختلف و عوامل متعددی در ریزش مو موثر بوده و به شکل‌های مختلف ممکن است سبب ایجاد طاسی یا کم پشتی موها شوند. از جمله روش‌های درمانی برای برطرف کردن کم‌پشتی موها پیوند مو یا کاشت مو است که به صورت سرپایی با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود. هدف این روش رسیدن به ضخامت مناسب مو و پوشش ناحیه سر با تراکم مناسبی از تار مو است. کاشت مو از روش‌های دائمی برای پرپشت کردن موها قلمداد می‌گردد که پزشکان  در کاربرد این شیوه از تکنولوژی‌های مختلفی استفاده می‌کنند. جدیدترین شیوه کاشت مو با عنوان میکروگرافت شناخته می‌شود که با کاربرد تجهیزات پیشرفته صورت می‌گیرد.
 
دلایل مختلفی برای ریزش مو و کم‌پشتی موها در آقایان و خانم‌ها مطرح است که از مهم‌ترین این عوامل بحث ژنتیک است. عوامل دیگر که در کاهش تراکم موها موثر هستند شامل:
رژیم غذایی نامناسب
فشار عصبی یا استرس
بیماری‌های مختلف
سابقه خانوادگی که با افزایش سن بیشتر نمایان می‌شود.
شرایط پزشکی مربوط به بیماری‌های سیستم ایمنی بدن و تغییرات هورمونی که موجب عدم تعادل هورمونی در بدن می‌شوند.
عوارض جانبی داروهایی که برای درمان بیماری‌هایی مانند مشکلات قلبی، افسردگی، نقرس، سرطان و فشار خون بالا تجویز می‌شوند
پرتودرمانی
شرایط حساس کاری و استرس بالا موجب نازک شدن موها و نهایتا ریزش آنها می‌شوند که اغلب به صورت موقت بروز می‌کنند.
روش‌های درمانی نامناسب و استفاده از داروها و گیاهان نامناسب و استفاده نادرست این داروها
ریزش مو در آقایان
ریزش مو در آقایان اغلب شایع‌تر از خانم‌ها است. در برخی موارد ریزش مو کم و موقت بوده اما گاهی به صورت ناگهانی بروز می‌کند که نتیجه آن کاهش موهای سر به صورت طاسی است. اغلب این مورد در مردانی با سنین بالاتر مشاهده می‌گردد که به دلایل مختلفی ایجاد می‌شود. در برخی موارد ریزش مو دائمی نیست و با مصرف دارو یا کاهش استرس در سنین پایین‌تر رفع می‌شود. گاهی ریزش مو به دلیل ضعیف شدن فولیکول‌ها به صورت دائمی است که در نهایت تنها شیوه‌های درمانی برای این مورد استفاده از روش‌های نوین مانند کاشت مو برای رسیدن به نتیجه دلخواه است.
الگوی طاسی در مردان
الگوس طاسی مردان به شکل‌های مختلفی بروز می‌کند که شامل موراد زیر است:
عقب‌نشینی خط موی پیشانی
نقاط طاس دایره‌ای شکل یا تکه‌ای
شل شدن ناگهانی مو به دلایل مختلف مانند یک شوک فیزیکی یا روحی که موحب نازک شدن و سست شدن ریشه مو می‌شود.
ریزش کل موی سر که به دلایل مختلف ایجاد می‌شود.
راهکارهای درمانی کم پشت شدن موهای سر
راهکارهای مختلفی برای پرپشت کردن موها ارائه می‌شوند که برخی از آنها در کوتاه مدت با نتایج مناسبی همراه هستند اما دائمی نیستند. برخی از راهکارها با نتیاج مطلوبی همراه هستند که عبارتند از:
شستشوی موها با شامپوی مناسب که موها را خشک نکند و علاوه بر تمیزی موها موجب محافظت و تقویت مو شود.
زمانی که موها خیس هستند نباید سشوار کشیدن به مدت طولانی ادامه داشته باشد زیرا موجب تغییر ضخامت موها و ریزش یا کم پشتی خواهد شد.
روغن‌ها یا موادی که به صورت راهکارهایی با عنوان درمان‌های خانگی ارائه می‌شوند باید با دقت بررسی شده و سپس استفاده شوند.
مشاوره با یک پزشک متخصص و استفاده از داروهایی که می‌توانند تحریک رشد موها را به دنبال داشته باشند که از جمله این داروها محصولاتی هستند که حاوی مینوکسیدیل بوده و یا به صورت خوراکی با عنوان فیناستراید عرضه می‌شوند. تجویز این داروها باید طبق نظر پزشک باشد.
استفاده از رژیم غذایی مناسب و پرهیز از مصرف الکل و توقف سیگار کشیدن از مواردی است که می‌تواند در جلوگیری از ریزش موها موثر باشد.
کاهش استرس و اضطراب از دیگر عواملی است که موجب می‌شود موها دچار ریزش نشوند.
ماساژ پوست سر
ترمیم مو
ترمیم مو تکنیکی درمانی برای پرپشت کردن موها و از بین بردن طاسی سر است. در این روش از موهای مصنوعی به جای موی طبیعی فرد استفاده می‌شود و این موها به صورت شبکه‌ای از موها روی پوست سر قرار داده می‌شوند. شیوه‌های کاربردی ترمیم مو عبارتند از:
روش پی آر پی روشی تزریقی با بهره‌گیری از پلاسمای غنی از پلاکت است که در نهایت سبب رویش مجدد موها و تحریک رشد آنها خواهد شد.
HRT شیوه‌ای که در آن لایه نازکی از پوست سر فرد داوطلب ساخته شده و موهایی که بیشترین تناسب را به لحاظ رنگ و فرم و ضخامت با موی فرد دارند انتخاب شده و شبیه‌سازی صورت می‌گیرد که در نهایت این لایه روی پوست سر فیکس می‌شود.
SUT از شیوه‌های نوین در کاشت مو محسوب می‌گردد که بدون درد و خونریزی است. تمامی مراحل درمان با استفده از دستگاه‌های پیشرفته صورت خواهد گرفت.
شیوه دیگری برای ترمیم مو با عنوان الیاف نانو وجود دارد که تار موی مصنوعی از الیاف نانو انتخاب شده و روی پوست سر در قسمت طاس شده قرار می‌گیرند.
مرزوتراپی مو
مزوتراپی یک روش درمانی است که با تزریق ویتامین‌ها، مواد معدنی و مخلوطی از اسیدهای آمینه مورد نیاز به پوست سر انجام می‌شود. در این روش فولیکول‌های مو تقویت شده و موهای نازک ضخیم می‌شوند. در مزوتراپی ریزش موها متوقف خواهد شد و موها قوی‌تر و درخشان‌تر دیده می‌شوند. مزوتراپی در موارد زیر کاربرد مناسبی دارد:
ریزش بیش از حد مو
شوره سر
پوست خشک یر
موهای شکننده و نازک
کاهش حجم مو در ناحیه‌ای خاص
از بین بردن چربی سر
پروتز مو کاشت مو
پروتز مو متفاوت از کاشت مو است اگرچه هر دو روش برای رفع مشکلات مربوط به کم مویی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در پروتز مو تار موی مصنوعی انتخاب شده و این پروتزها از جنس نانو با تارهای ظریف هستند که به صورت مشبک طراحی می‌شوند. قرارگیری پروتز مو روی سر با استفاده از چسب‌های مخصوص است و یک راه حل موقت برای درمان کم‌پشتی یا طاسی موها قلمداد می‌گردد در نتیجه قیمتی ارزان‌تر از کاشت مو دارد. از دیگر تفاوت‌های پروتز مو با کاشت می‌توان به دوران نقاهت کوتاه‌تر اشاره کرد.
برخلاف پروتز مو روش کاشت مو یک شیوه دائمی در درمان کم‌پشتی یا طاسی است. در کاشت، موها قابلیت رشد دارند و نتیجه به صورت طبیعی مشاهده می‌شود. کاشت مو تکنیکی ویژه است که از بانک موی طبیعی فرد برای جایگزین کردن موهای ریخته شده استفاده می‌کند. موهای سالم در این شیوه با بریدن نواری از پوست همراه هستند. مراحل کاشت مو عبارتند از:
آماده‌سازی بانک مو برای پیوند فولیکئل
برداشت گرافت از بانک مو
آماده کردن گرافت‌ برای انجام کاشت
آماده کردن قسمتی از سر یا تمام سر برای انجام کاشت
مرحله نهایی انجام کاشت با فناوری مناسب و شیوه خاص انتخابی توسط پزشک مربوطه
پی آر پی
پی آر پی روشی درمانی است که پزشکان برای درمان ریزش مو ناشی از آلوپسی آندروژنیک از آن استفاده می‌کنند. در این بیماری فولیکول‌های مو کوچک می‌شوند که نتیجه آن طاسی است. این رویکرد جدید می‌تواند موجب رشد مو شده و اثربخشی مناسبی در بازیابی موها و رشد مجدد مو داشته باشد.
در پی آر پی که فرایند سه مرحله‌ای است از پلاسمای خون غنی از پلاکت استفاده می‌شود. ابتدا خون از فرد گرفته می‌شود، پردازش شده و سپس به پوست سر تزریق خواهد شد. بدین‌ترتیب به موجب این عملیات خون‌رسانی افزایش یافته و ضخامت ساقه موها بیشتر می‌شود. گاهی از این روش توام با داروهای ریزش مو استفاده می‌شود تا فرایند رویش و تحریک موها بیشتر شود.
چرا کلینیک هلیا
کلینیک هلیا دارای متخصصانی مجرب در زمینه کاشت و پیوند مو با کاربرد شیوه‌های نوین در برطرف کردن کم پشتی و الگوهای مختلف طاسی موها است. کاربرد استراتژی‌های موثر در این میان توام با تجهیزات مدرن موجب شده است که افراد زیادی داوطلب کاشت مو طبیعی در کلینیک هلیا شوند. از این رو توصیه می‌شود برای انتخاب بهترین و موثرترین شیوه کاشت و حصول بهترین نتیجه با کارشناسان متبحر کلینیک هلیا مشورت کرده و نتیجه‌ای رضایت‌بخش را برای رویش مجدد موهای خود رقم بزنید.
منابع:
https://www.aad.org/public/diseases/hair-loss/treatment/transplant
 
 
کد مطلب: 158438
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *