کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گفت و گوی بایدن و پوتین درباره برجام

17 آذر 1400 ساعت 8:38

پوتین و بایدن ابراز امیدواری کردند که مذاکرات احیای برجام دستیابی به راه حل های قابل قبول برای همه را ممکن سازد.


پوتین و بایدن ابراز امیدواری کردند که مذاکرات احیای برجام دستیابی به راه حل های قابل قبول برای همه را ممکن سازد.
به گزارش ایرنا، سایت ریاست جمهوری روسیه سه شنبه شب در بیانیه ای در مورد مذاکرات پوتین و بایدن نوشت : دو طرف وضعیت پیرامون برنامه جامع اقدام مشترک در مورد برنامه هسته ای ایران را مورد بررسی قرار دادند .
 در این گفت و گو رییس جمهوری روسیه به اهمیت اجرای کامل برجام در چارچوب مورد توافق اولیه تاکید کرد.
روسای جمهوری ایالات متحده و روسیه  ابراز امیدواری کردند که مذاکرات در مورد این موضوع که در پایان نوامبر در وین از سر گرفته شد، با روحیه سازنده برگزار شود و اجازه دهد تا تصمیماتی قابل قبول برای همه شرکت کنندگان گرفته شود.

گفت و گوی بایدن و پوتین صریح بود
کرملین مذاکرات پوتین و بایدن را صریح و کاری عنوان کرد و نوشت بایدن در نشست با پوتین بر ادعای  ماهیت «تهدید کننده» تحرکات نیروهای روسیه در نزدیکی مرزهای اوکراین تأکید کرد.
در پاسخ، ولادیمیر پوتین نیز تاکید کرد که این مسئولیت نباید بر دوش روسیه گذاشته شود، زیرا این ناتو است که تلاش های خطرناکی برای فتح خاک اوکراین انجام می دهد و ظرفیت نظامی خود را در مرزهای ما ایجاد می کند. بنابراین، روسیه به طور جدی علاقه مند به دریافت تضمین های قابل اعتماد و قانونی است که گسترش ناتو به سمت شرق و استقرار سیستم های تسلیحات حمله تهاجمی در کشورهای مجاور روسیه را حذف می کند.
محور مهم در این گفت و گو مشکلات مربوط به بحران داخلی اوکراین و عدم پیشرفت در اجرای توافقات ۲۰۱۵ مینسک بود که مبنای بلامنازع حل و فصل صلح آمیز است. رییس‌جمهور روسیه با استفاده از مثال‌های مشخص، خط ویرانگر کی‌یف را با هدف برچیدن کامل توافق‌نامه‌ها و توافق‌های مینسک در «فرمت نرماندی» نشان داد و نسبت به اقدامات تحریک‌آمیز کی‌یف علیه دونباس ابراز نگرانی جدی کرد.
 پوتین در این مذاکرات همچنین به ایالات متحده پیشنهاد داد که تمام محدودیت ها در عملکرد نمایندگی های دیپلماتیک لغو تا سایر جنبه های روابط نیز عادی شود
بر اساس گزارش کرملین، آنها در مورد اجرای نتایج اجلاس سران روسیه و آمریکا که در ژوئن ۲۰۲۱ در ژنو ( خرداد امسال) برگزار شد نیز صحبت کردند. اهمیت اجرای منسجم توافقات حاصل شده در بالاترین سطح و حفظ "روح ژنو" در بررسی مسائل روابط دوجانبه و سایر مشکلات ناشی از روسیه و ایالات متحده مورد توجه قرار گرفت.
دو رییس جمهوری  موافقت کردند که به نمایندگان خود دستور دهند تا در مورد این موضوع های حساس به رایزنی های اساسی بپردازند.


کد مطلب: 158498

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/158498/گفت-گوی-بایدن-پوتین-درباره-برجام

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir