۰
جمعه ۲۶ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۵۸

ادامه مذاکرات در وین از امروز

خبرگزاری رویترز به نقل از دیپلمات‌های آگاه گزارش داد که طرفین توافق هسته‌ای ایران (به غیر از آمریکا) ساعت ۲ بعدازظهر امروز (جمعه) به وقت وین برای به تعویق انداختن مذاکرات دیدار می‌کنند.
خبرگزاری رویترز به نقل از دیپلمات‌های آگاه گزارش داد که طرفین توافق هسته‌ای ایران (به غیر از آمریکا) ساعت ۲ بعدازظهر امروز (جمعه) به وقت وین برای به تعویق انداختن مذاکرات دیدار می‌کنند.
 
همچنین لارنس نورمن خبرنگار روزنامه وال استریت ژورنال در صفحه توئیترش نوشت: متوجه شدم که یک متن پیش نویس در مورد مسائل هسته‌ای وجود دارد که می‌تواند مبنای مذاکرات جدی‌تر باشد.

مذاکره کننده ارشد ایران در مذاکرات هسته ای هم با ابراز خرسندی از پیشرفت مذاکرات، نوشت: امروز جمعه کمیسیون مشترک خواهیم داشت و بعد از یک وقفه چند روزه، مذاکرات را ادامه خواهیم داد.

این جلسه در سطح معاونان وزیر و مدیران سیاسی وزارت امور خارجه ایران و گروه ۱+۴، به ریاست علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد ایران و انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا برگزار می‌شود.

این دور از مذاکرات پنجشنبه هفته گذشته آغاز شد و هیأت‌ها بلافاصله پس از نشست کمیسیون مشترک، کار بر روی متون و تلاش برای کاهش اختلافات را آغاز کرده‌اند. گفت‌وگوها روی متون صرفا به کارگروه‌ها محدود نبود و طرفین در قالب‌ها و سطوح مختلف سرگرم کار در دو حوزه رفع تحریم و هسته‌ای بودند.

تسنیم هم خبر داد: براساس شنیده ها، مذاکره کنندگان ایران و ۱+۴ در وین به پیش‌نویس جدیدی دست یافته‌اند که پس از نهایی شدن می‌تواند مبنای گفت‌وگوهای آتی باشد.

هیأت‌های سه کشور اروپایی در حالی برای مشورت به پایتخت‌های خود بازمی‌گردند که در زمینه متون پیشرفت‌های مهمی به دست آمده و این کشورها نمی‌توانند ایران را به عدم جدیت یا وقت‌کشی متهم کنند. انتظار می رود که پس از وقفه ای حدود ۱۰ روز گفت‌وگوها از سر گرفته شود.

بنابراین، در صورتی که این هیأتها در بازگشت از پایتخت‌ها رویکردی سازنده در پیش گیرند، توافق در زمانی کوتاه قابل دسترس خواهد بود.
کد مطلب: 158768
برچسب ها: مذاکرات وین
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *