۱
۰
جمعه ۲۶ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۴۸
حزب مردم سالاری با صدور بيانيه ای خواستار شد :

اجرای بدون كم و كاست لایحه ناقص رتبه بندی مصوب برای معلمان

در ارتباط با تجمعات صنفی صورت گرفته از سوی معلمان شاغل و بازنشسته در بسیاری از مراکز استان ها و شهرها پیرامون لایحه رتبه بندی و اعمال ۸۰ درصدی حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه ها به حقوق معلمان و همسان سازی دائمی حقوق بازنشستگان با شاغلان و دیگر مطالبات معیشتی این قشر، بیانیه ای از سوی حزب مردم سالاری صادر شد.
اجرای بدون كم و كاست لایحه ناقص رتبه بندی مصوب برای معلمان
در ارتباط با تجمعات صنفی صورت گرفته از سوی معلمان شاغل و بازنشسته در بسیاری از مراکز استان ها و شهرها پیرامون لایحه رتبه بندی و اعمال ۸۰ درصدی حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه ها به حقوق معلمان و همسان سازی دائمی حقوق بازنشستگان با شاغلان و دیگر مطالبات معیشتی این قشر، بیانیه ای از سوی حزب مردم سالاری صادر شد.
 به گزارش مردم سالاري  آنلاين، متن كامل بیانیه  به شرح  زير است:
 بسم الله الرحمن الرحيم
 با تاکید بر پاسداشت حقوق صنفی و معیشتی و شأن و منزلت رفیع فرهنگیان و  ضرورت آزادی  هر چه سريعتر تعدادی معدود از معلمان بازداشت شده در تجمعات اخیر، حزب مردم سالاري اعلام ميدارد؛
معلمان از  اركان اصلی و مهم تربیت و آموزش در جامعه بشمار می آیند و هیچگاه نمی بایست حقوق و مزایا و منزلت آنها بازیچه دستان برخی افراد که شناخت حداقلی از ماهیت و جایگاه واقعی این قشر ندارند قرار گیرد .
لایحه رتبه بندی با اما و اگر های فراوان و تعلل های صورت گرفته از سوی مجلس و مسئولان امر وپس از ۹ ماه کش و قوس های فراوان میان کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و صحن علنی  و وجود تناقص هاي زیاد در گفتارهاي دست اندر كاران و برخلاف خواسته ونظر جامعه اکثریت فرهنگیان و در نگاه این قشر به صورت ناقص به تصویب مجلس رسید و به شورای نگهبان ارسال گردید و انتظار می‌رود که همین خواسته حداقلی معلمان در مرحله اجرا با موانعی مواجه نشده و با بکار گیری برخی ظرافت ها و دوراندیشی ها ، اقدامات عملی در جهت حفظ حقوق صنفی و معیشتی معلمان صورت گیرد .
 لذا بر ضرورت توجه به حقوق بازنشستگان فرهنگی تاكيد نموده و اعلام مي داريم؛
 لازم است همسان سازی دائمی حقوق بازنشستگان با شاغلان که در گذشته به مرحله اجرا درآمده در اجرای دقیق لایحه رتبه بندی معلمان که میبایست ۹۰ درصد آن برای بازنشستگان نیز رخ دهد به مرحله اجرا در آید .
 در پايان اميدواريم نظرات تشکل ها و احزاب مربوط  به فرهنگیا ن در این راستا مدنظر قرار  گيرد که متاسفانه شاهد قصور بودیم و امید می‌رود در ادامه و بهبود امر شاهد اتفاقاتی  بهترباشیم وباحمایت از ایجاد شرایط خوب و غیر برخوردی با تجمعات صورت گرفته از سوی معلمان در اکثر نقاط کشور  به  اصول قانون اساسی  و تداوم انجام و عملی شدن این گونه روش های مدنی  پايبند باشيم . 
كميته اطلاع رساني حزب مردم سالاري
 
کد مطلب: 158789
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


علی
Iran, Islamic Republic of
🔹🔷🔹

🔴 حقه‌بازی در روز روشن!!!
آیا دانشگاه تهران در بیست سال اخیر کسی را با درجه مربی استخدام کرده است؟

به این مصوبه مجلس در مورد رتبه بندی معلمان دقت کنید:

پس از اعمال بند فوق، چنانچه حقوق و فوق العاده های هریک از معلمان از ۸۰ درصد مجموع حقوق و فوق العاده های هیات علمی مربی پایه یک دانشگاه تهران، کمتر باشد، مابه التفاوت رتبه بندی تا سقف مذکور تحت عنوان «تفاوت تطبیق» افزایش پیدا کرده و در احکام کارگزینی آنان درج خواهد شد.

آیا می دانید سمتی با عنوان مربی پایه یک دانشگاه تهران اصلأ وجود ندارد و آخرین مربی دانشگاه تهران که ده سال قبل بازنشسته شد پایه ۲۵ بوده.
اصلأ دیگر کسی با پایه مربی پایه یک استخدام نمی‌شود و استادیار پایه یک، رتبه هیأت علمی تازه کار هست با حقوق حدود بیست میلیون.

چرا رتبه معلمان فرهیخته را با رتبه ای موهوم که اصلاً وجود ندارد محاسبه می‌کنند. اسم این داستان را اگر حقه بازی نمی‌گذارید پس چیست؟

معلم را باید با همتراز و همپایه و هم سابقه و مدرک خودش مقایسه کنند نه با چیزی که وجود ندارد.

نمایندگان محترم بعنوان تحقیق و تفحص، تشریف ببرند دانشگاه تهران و از کارگزینی دانشگاه بخواهند پرونده استخدامی یک مربی پایه یک را ببینند،
قطعاً چنین فردی وجود خارجی ندارد. آیا از این همه نماینده کسی به این نکته توجه نموده یا خیر؟
بنابراین این داستان سرهم‌بندی مجلس کاملاً باطل بوده و امیدواریم شورای نگهبان از تأیید این مصوبه مضحک خودداری نماید.

در واقع معلمان را با سمتی خیالی که وجود ندارد همتراز کرده اند. تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل.

بیهوده نبود که معلمان شعار می دادند :

اجرای_همترازی،
بدون_حقه‌بازی